Eval og ændring af variabelnavne..
Fra : Dann Søjberg

Dato : 26-02-01 13:00

Hej igen...

jeg vil gerne check på en om given variabel er sat (issset)

jeg har f.eks. disse ti vars:

var1, var2, var3, var4..

jeg tænkte om ikke det var muligt at check fra en løkke lidt i retning af.

for ($i = 0; $i <= 20; $i++) {
if (isset($var+$i)) echo blah // -> $var15 f.eks.
}

kan man gøre det med eval, og i så fald hvordan?

--
Dann Søjberg

Fra : Christian Laursen

Dato : 26-02-01 13:07

"Dann Søjberg" <starfish@fishcorp.dk> writes:

> [...]
> if (isset($var+$i)) echo blah // -> $var15 f.eks.
> }
>
> kan man gøre det med eval, og i så fald hvordan?

Ja, men man kan også gøre det uden.

for ($i = 0; $i <= 20; $i++) {
$var = "var$i";
if (isset($$var)) echo blah // -> $var15 f.eks.
}

Spørgsmålet er, om det ikke var smartere at bruge et array istedet...

Christian Laursen

Fra : Dann Søjberg

Dato : 26-02-01 13:20

Dete r et godt spørgsmål, men det er en bunke knapper jeg skal tilgå
(checkboxes) så jeg aner faktisk ikke om jeg kan smide dem ind i et array...
men nu vil jeg prøve din løsning, takekr

Fra : Christian Laursen

Dato : 26-02-01 14:05

> [...]

> (checkboxes) så jeg aner faktisk ikke om jeg kan smide dem ind i et array...
> men nu vil jeg prøve din løsning, takekr

http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Christian Laursen

Fra : Nikolaj Kolbe

Dato : 26-02-01 14:21

Hejsa

On Mon, 26 Feb 2001, Dann Søjberg wrote:

> Dete r et godt spørgsmål, men det er en bunke knapper jeg skal tilgå
> (checkboxes) så jeg aner faktisk ikke om jeg kan smide dem ind i et array...
> men nu vil jeg prøve din løsning, takekr

Det kan du sagtens. Kig f.eks på andet eksempel på
http://php.net/manual/en/language.variables.external.php

Nikolaj
--
http://webcafe.dk - Dansk site om udvikling til WWW
Lær at mestre PHP, HTML, Java, Perl, SSI og gode Webdesign-dyder

Fra : Dann Søjberg

Dato : 26-02-01 19:36

"Nikolaj Kolbe" <kolbe@cs.auc.dk> wrote in message
On Mon, 26 Feb 2001, Dann Søjberg wrote:
> men nu vil jeg prøve din løsning, takekr

Det kan du sagtens. Kig f.eks på andet eksempel på
http://php.net/manual/en/language.variables.external.php

Og det har jeg så gjort. Umiddelbart ser det ud som om det er det jeg skal
bruge, men det giver flg. problem:

shownews.php?deletedID%5B%5D=17

min url kommer til at se lidt sjov ud...

17 er rigtigt nok, og deletedID er også god nok... hvad kommer %5B%5D af??

min checkbox linje ser sådan her ud..

<input type="checkbox" name="deletedID[]" id="OST" value="'.$id.'">

Der stod jo på siden at jeg skulle huske at sætte [] efter mit name for at
huske alle variablerne og ikke bare den sidste...

Hvad går galt?

--
Dann Søjberg

Fra : Ghashûl

Dato : 26-02-01 21:42

On Mon, 26 Feb 2001 19:35:45 +0100, "Dann Søjberg"
<starfish@fishcorp.dk> wrote:

> [...]
>
>Der stod jo på siden at jeg skulle huske at sætte [] efter mit name for at
>huske alle variablerne og ikke bare den sidste...

Intet går galt så vidt jeg kan se.
%5B%5D er URL sprog for []

--
Regards Sir Ghashûl, Knight of The alt.Roundtable <><
ICQ: 7223629

Fra : Dann Søjberg

Dato : 27-02-01 08:03

at

> Intet går galt så vidt jeg kan se.
> %5B%5D er URL sprog for []

Tak, det var begyndt at ane mig, men jeg har stadig problemer med at tilgå
elementerne i arrayet fra side 2...

Any thoughts?

--
Dann Søjberg

Fra : Nikolaj Kolbe

Dato : 27-02-01 08:31

On Tue, 27 Feb 2001, Dann Søjberg wrote:

> at

> Tak, det var begyndt at ane mig, men jeg har stadig problemer med at tilgå
> elementerne i arrayet fra side 2...
>
> Any thoughts?

Ja, jeg tænker da på hvilke problemer du har? (Det fortæller du ikke
konkret).

Prøv evt. at kigge på
http://webcafe.dk/php/artikler/007/phpa007.php3#eksempel, hvor der er et
eksempel på at hente data sendt via et array.

Nikolaj

Fra : Dann Søjberg

Dato : 27-02-01 13:24

On Tue, 27 Feb 2001, Dann Søjberg wrote:

Ja, jeg tænker da på hvilke problemer du har? (Det fortæller du ikke
konkret).

Nej, men du svarede alligevel meget godt. Tusind tak, det var lige det jeg
ledte efter... sjovt nok plejer at at lede på webcafe, men i dette tilfælde
fandt jeg ikke det du her henviste mig til.