Underligt spørsgmål ang. agent 1.92 ?
Fra : Dr. Ralph

Dato : 17-10-02 03:14

Jeg har oplevet dette før, men aldrig rigtigt fundet ud af, hvorfor og
hvordan jeg kan lave det om.
Det er en detalje, men alliegevel ret irriterende, når man skriver
mange indlæg på news.

Jeg anvender Agent 1.92 som news læser - og har altid brugt
den...næsten.

Jeg har før oplevet dette problem, når jeg skriver i indlæg i agent.
Problemet er, når jeg skriver et indlæg, og kommer til at skrive
forkert, og herefter vil ind og rette i indlægget, så sker det
underlige når jeg tilføjer nye bogstaver, at nogen gange sletter den
så, de ting jeg har skrvet, der står foran det jeg retter i, andre
gange gør den ikke. Jeg kan omgå dette ved at at trykke på enter, når
jeg står der hvor jeg vil føje/rette et bogstav - så det foran ryger
ned på linien neden under - og så tilfæje bogstevet og herefter trykke
backspace for at det på linien nedenunder op igen, hvor det hører til.

Det sker af og til - og pludselig er det af uforklarlige årsager ikke
sådan længere. Pludselig kan jeg sagtens rette i en tekst, og teksten
vil helt normalt skubbe foran, når jeg tilføjer nyt.

Men lige nu er det der stadig - jeg ville f.eks rette i ordet "lige" i
denne sætning, gik op og tilføjede det "i", jeg ikke fik sat i lige,
men da jeg satte cursoren efter "l" og skrve "i", så slettede jeg "g".
Jeg måtte derfor trykke "enter" for at få det hele en linie ned, og så
kunne jeg frit tilføje - og herefter trykke backspace for at få det op
igen (eller "delete" hvis jeg bilver stående i linien)

Håber ikke denne lnage forklaring lyder for WEIRD - men det er ret
svært at forklare......nogen der kan komme med en løsning ?

Det er kun i Agent problemet er - ikke i andre programmer.

__________________________
Kind regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-10-02 07:27

Dr. Ralph skrev:

> [...]
>underlige når jeg tilføjer nye bogstaver, at nogen gange sletter den
>så, de ting jeg har skrvet, der står foran det jeg retter i, andre

Næste gang det sker, så kikker du lige ned på din statuslinje
helt til højre. Når du så ser at der står "OVR", tænker du "Aha!"
og trykker på <Insert>. Så er problemet klaret.

Jeg har hidtil afskrevet det med at jeg nok har ramt <Insert> ved
et uheld, men dit indlæg - og det faktum at jeg ikke har
tilsvarende uheld i andre programmer - har nu overbevist mig om
at det er en bug i Agent. Jeg bruger 1.91, men har mødt det i
tidligere versioner også.

--
Bertel

Fra : Dr. Ralph

Dato : 17-10-02 07:34

> [...]
>tilsvarende uheld i andre programmer - har nu overbevist mig om
>at det er en bug i Agent. Jeg bruger 1.91, men har mødt det i

Bare underligt, at ingen andre har nævnt dette før men dit råd virker
fantastisk nok. Jeg anede ikke, at det havde noget med INSERT tasten
at gøre - men jeg kan se, at hvis jeg retter et ord, og problemet
opstår, så stopper det, når jeg trykker på INSERT knappen.
Trykker jeg èn gang til på INSERT Knappen, så er det der igen - altså
problemet.

Tak for info - det er faktisk helt lækkert, at vide, man kan fjerne
dette lidt irriterende problem :)

Jeg kan nu toggle imellem at have muligheden og ikke have den.

__________________________
Kind regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-10-02 07:38

Dr. Ralph skrev:

>Bare underligt, at ingen andre har nævnt dette før

Ja, egentlig. Kort efter at jeg havde svaret dig, skiftede Agent
status fra INS (står ingen steder) til OVS - og det skete mens
mine fingre var længst til venstre på tastaturet. Det *er* altså
en bug.

>Jeg kan nu toggle imellem at have muligheden og ikke have den.

Det kan man i de fleste programmer. Derfor vidste jeg med det
samme hvordan jeg skulle ordne det da det skete første gang, og
derfor har jeg hele tiden troet at det var min egen fejl at det
skete.

--
Bertel