Tumbnail - Miniature
Fra : Hønemor

Dato : 16-10-02 23:00

Hejsa.
Jeg står for, at skal have lavet et stort arkiv til mine Digital-billeder.
Jeg forestiller mig at indsætte dem i tabeller som små tumbnails-miniature.
I der har lavet et sådan arkiv før.....Vil i give mig nogle idéer inden jeg
går igang.
Jeg tænker på størrelsen af de små og store billeder.
Og skal der nødvendigvis laves en ny side til hver enkelt billede eller hvad
?
Alle gode erfaringer modtages med glæde )
KH Hønemor
www.pspvenner.dk

Fra : Dyl

Dato : 17-10-02 10:09

<snip>
> [...]
> Jeg tænker på størrelsen af de små og store billeder.
> Og skal der nødvendigvis laves en ny side til hver enkelt billede eller
</snip>

Indsæt billede, markere det, og tryk CTRL + T (dansk version af Frontpage)
så opretter programmet automatisk en miniture af det originale.

Når du trykker på minituren åbnes automatisk en tom side med det original
billede indsat.

Når du gemmer siden, gemmer Frontpage automatisk både det "lille" og
original billedet, så du behøver ikke at foretage dig noget yderligere.

Du kan på forhånd definere hvilken bredde og højde de automatisk oprettede
thumbnails (miniture) skal have via: menuen: Funktioner --->
Sideindstillinger ---> Fanebladet Automatisk Miniture

/Bjarne (Dyl)

Fra : Hønemor

Dato : 17-10-02 10:59

O.K. Det var også det jeg var kommet frem til.
Tak for hjælpen.
KH Hønemor

Fra : Jensb

Dato : 17-10-02 13:16

"Hønemor" <fagerberg@city.dk> skrev i en meddelelse
> O.K. Det var også det jeg var kommet frem til.
> Tak for hjælpen.
> KH Hønemor

Frontpage)

Og hvis du har mange billeder så kan det også lade sig gøre at markere flere
på én gang.

Hold ctrl nede mens du klikker på alle billederne, så kan du markere flere
på en gang, og så til sidst trykke CTRL + T så bliver der lavet thumbnails
til alle sammen på én gang.

Fra : Hønemor

Dato : 17-10-02 13:34

Taaaaaaak det vil jeg prøve.
KH Hønemor

Fra : Hønemor

Dato : 17-10-02 16:53

O.K.
Hvor meget lader i jeres store billede fylde ?
KH Hønemor

Fra : Jensb

Dato : 19-10-02 00:03

> O.K.
> Hvor meget lader i jeres store billede fylde ?
> KH Hønemor

Jeg plejer at lave mine store billeder i 640 x 480 pixels...hvis det var det
du mente.

Det er en passende størrelse synes jeg, og så fylder de ca. 60 kb hver
hvilket jeg synes er tilpas også for folk med langsomme internet
forbindelser.

Mit fotoalbum http://www.bjargum.dk?fotoalbum.htm

Jens

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 17-10-02 22:15

"Dyl" <dyl_RemoveThis_@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så opretter programmet automatisk en miniture af det originale.
>
> Når du trykker på minituren åbnes automatisk en tom side med det original

Jeg kendte ikke denne funktion, og må sige det er let, men desværre syntes
jeg ikke om at billedet blot åbnes , det ser kedeligt ud at billedet åbnes
med hvid baggrund ???
Ville gerne have det åbnede i en ny side, ok det kan man selvfølgelig lave,
men kunne det gøres ligeså let i programmet som dette var det jo smart )
Dette er en side jeg ikke har lavet som jeg vil have den endnu, men her er
fotogalleri...
http://www.fotolehd.dk/foto/index.htm

mvh Kirsten

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-10-02 22:58

Thu, 17 Oct 2002 23:14:56 +0200, skrev "Kirsten Lehd"
<ubruelig@spam.dk>:

>Jeg kendte ikke denne funktion, og må sige det er let, men desværre syntes
>jeg ikke om at billedet blot åbnes , det ser kedeligt ud at billedet åbnes
>med hvid baggrund ?

Det ligner noget, der er lavet i et specielt thumbnailprogram.

Det kunne f.eks. være
Adobe Photoshop, Paint Shop Pro, ACDSee, ThumbPlus, Xatcom og et
utal andre.
Led selv videre, der er sikkert også nogen freeware imellem.
<http://www.google.com/search?q=thumbnail%2Bcreator&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=>

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 17-10-02 23:21

Kirsten Lehd skrev bl.a.:

< (...) men her er fotogalleri...
> http://www.fotolehd.dk/foto/index.htm

Meget flotte farvefotos - i modsætning til det sort-hvide af
Kirsten Halv Lehd.

Sorry!

--
Jørgen Grandt / www.hamigen.dk
(mails til mig er minus men)

Fra : Kirsten Lehd

Dato : 18-10-02 06:46

> Meget flotte farvefotos - i modsætning til det sort-hvide af
> [...]

Takker, Kirsten Halv Lehd er kun med som en joke men under det
Curlerfjæs er der faktisk et link til selvportræt, disse er bare ikke kommet
med sidst jeg opdaterede.
Men pointen var at vise min måde at vise tumbnailgalleri på, mine skal så
nok gøres mindre.
mvh Kirsten

Fra : Niels Jørgen Engel

Dato : 20-10-02 17:41

Hvis jeg var dig ville jeg gå på fx :
http://tucows.cybercity.dk/mmedia/preview/209238.html

og hente programmet Express Thumbnail Creator

Dette program er bare suverænt til dit formål - flot, meget let og meget
enkelt.

Niels Jørgen Engel