Gratis/billig e-mail server?
Fra : Peter Brinch

Dato : 16-10-02 21:58

Findes der en e-mail server (SMTP/POP3 adgang fra internet) hvor jeg
gratis/billigt kan oprette 5 mail-adresser?

Baggrund: Jeg har idag et Cybercity ADSL abonnement, hvor jeg har oprettet 5
mail konti. Om kort tid får jeg et TDC Pro@ccess ADSL abonnement stillet til
rådighed af min arbejdsgiver, hvorefter jeg selvfølgelig nedlægger CC
abonnementet. TDC abonnementet inkluderer imidlertid ikke mail konti. Jeg
har købt et domænenavn, så det vil være let at omdirigere mail til den ny
mail-account.

Jeg har en get2net account med mail fra min "modem tid". Denne account kan
jeg downloade mail fra (POP3), men jeg kan ikke sende (SMTP) medmindre jeg
forbinder mig via get2net.

Kan nogen hjælpe?

Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-10-02 22:03

Peter Brinch skrev:

>Jeg har en get2net account med mail fra min "modem tid". Denne account kan
>jeg downloade mail fra (POP3), men jeg kan ikke sende (SMTP) medmindre jeg
>forbinder mig via get2net.

Hvad skulle du også det for? Du kan skrive hvad som helst som
afsender uanset hvilken server du sender gennem.

--
Bertel

Fra : Peter Brinch

Dato : 16-10-02 22:13

Måske taler vi forbi hinanden her. Hvad jeg prøver at sige er, at hvis jeg
er koblet op til internettet via min CC ADSL forbindelse kan jeg ikke sende
mails via get2net's SMTP server.

Peter
--------------------------

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-10-02 22:30

"Peter Brinch" <peter@haug-brinch.com> skrev i en meddelelse
> [...]
jeg
> er koblet op til internettet via min CC ADSL forbindelse kan jeg ikke

Det skal du da heller ikke kunne. Så ville det jo være et åbent relay og
blive benyttet til spam i stor stil.
Læs evt faq'en på www.ordb.org

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-10-02 22:33

Peter Brinch skrev:

>Måske taler vi forbi hinanden her. Hvad jeg prøver at sige er, at hvis jeg
>er koblet op til internettet via min CC ADSL forbindelse kan jeg ikke sende
>mails via get2net's SMTP server.

Jeg forstår ikke problemet. Jeg havde 6 abonnementer da det gik
højest. Jeg har p.t. 4. Jeg har et sted mellem 30 og 40
mailadresser plus at jeg kan sætte et ubegrænset antal op på mit
domæne (som har sin egen mailserver). Jeg bruger ikke andre
udgående mailservere end Stofanets.

Hvad er det du vil opnå?

--
Bertel

Fra : Peter Brinch

Dato : 16-10-02 22:45

Bertel,

Mit problem er at jeg snart får et internet abonnement hvortil der ikke er
tilknyttet en udgående mailserver. Jeg ønsker ikke selv at drive en
mailserver. Hvordan får jeg adgang til en udgående mailserver jeg kan
benytte?

Det er ved at gå op for mig at det mest praktiske nok er at finde et billigt
mail hotel.

Fra : Per Bau

Dato : 16-10-02 23:05

> [...]
> tilknyttet en udgående mailserver. Jeg ønsker ikke selv at drive en
> mailserver. Hvordan får jeg adgang til en udgående mailserver jeg kan

Du benytter vel bare pasmtp.tele.dk som udgående mailserver?

/Per

Fra : Peter Brinch

Dato : 16-10-02 23:07

"Per Bau" <perbau@hotmail.com> wrote in message

> "Peter Brinch" <peter@haug-brinch.com> skrev i en meddelelse

> Du benytter vel bare pasmtp.tele.dk som udgående mailserver?

Tak, det vil jeg prøve når jeg får kontoen oprettet.

Peter

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 16-10-02 23:14

"Peter Brinch" <peter@haug-brinch.com> wrote:

> [...]
> tilknyttet en udgående mailserver. Jeg ønsker ikke selv at drive en
> mailserver. Hvordan får jeg adgang til en udgående mailserver jeg kan

Jeg kender ingen ADSL udbydere der ikke tilbyder ubegrænset adgang til en
SMTP server, POP konti må du selv skaffe i mange tilfælde.

> Det er ved at gå op for mig at det mest praktiske nok er at finde et
billigt
> mail hotel.

Ja, til POP konti, du vil fra næsten alle mail hoteller få at vide at du
skal bruge din udbyders SMTP server.

Til PRO@ccess heder den: pasmtp.tele.dk

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 16-10-02 23:19

"Peter Brinch" <peter@haug-brinch.com> wrote:

>Mit problem er at jeg snart får et internet abonnement hvortil der ikke er
>tilknyttet en udgående mailserver.

Skrev du ikke at det var TDC Pro@ccess? Den har da en udmærket
udgående mailserver ved navn pasmtp.tele.dk.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Morten Kjær Nielsen

Dato : 16-10-02 23:42

On Wed, 16 Oct 2002 23:44:35 +0200, "Peter Brinch"
<peter@haug-brinch.com> wrote:

>Hvordan får jeg adgang til en udgående mailserver jeg kan
>benytte?

pasmtp.tele.dk - den stiller TDC til rådighed for dig.

--
Morten!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-10-02 23:49

Peter Brinch skrev:

>Mit problem er at jeg snart får et internet abonnement hvortil der ikke er
>tilknyttet en udgående mailserver.

Det kan man ikke i Danmark i hvert fald. Du kan køre via en
mailserver hos TDC når det er dem du har abonnement hos.

--
Bertel

Fra : Søren Blom

Dato : 17-10-02 00:37

"Peter Brinch" <peter@haug-brinch.com> skrev

> Det er ved at gå op for mig at det mest praktiske nok er at finde et
billigt
> mail hotel.

Det er ikke sikkert det er nok. I hvert fald skal du så huske at bruge en
host der har SMTP server, det er langt fra alle der har det. Azero har,
deres bruger jeg og det fungere fint om end de ikke er så vilde efter at man
bruger den.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-10-02 22:45

Wed, 16 Oct 2002 23:13:14 +0200, skrev "Peter Brinch"
<peter@haug-brinch.com>:

>Måske taler vi forbi hinanden her. Hvad jeg prøver at sige er, at hvis jeg
>er koblet op til internettet via min CC ADSL forbindelse kan jeg ikke sende
>mails via get2net's SMTP server.

Hent fra get2net og send gennem cybercity.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Niels Callesøe

Dato : 17-10-02 04:23

Peter Brinch wrote:

> Måske taler vi forbi hinanden her. Hvad jeg prøver at sige er, at
> hvis jeg er koblet op til internettet via min CC ADSL forbindelse
> kan jeg ikke sende mails via get2net's SMTP server.

Hvorfor bruger du så ikke CC's SMTP server?

--
Niels Callesøe - nørd light

Nu med mere bitter disclaimer.

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 16-10-02 22:45

> [...]

>jeg downloade mail fra (POP3), men jeg kan ikke sende (SMTP) medmindre jeg

Du skal bare sende via TDC's smtp-server (gerne med
afsenderadressen hørende til din get2net-konto) og modtage fra
get2nets pop3-server. Det er ikke noget problem.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : ZipZap

Dato : 17-10-02 17:02

www.yanet.dk

Fra : Peter Brinch

Dato : 17-10-02 19:09

Tak for de mange svar!

"Peter Brinch" <peter@haug-brinch.com> wrote in message
> Findes der en e-mail server (SMTP/POP3 adgang fra internet) hvor jeg
> gratis/billigt kan oprette 5 mail-adresser?

Jeg har nu lært at jeg kan sende mail via SMTP hos min udbyder selv om jeg
ikke har mail konto hos udbyderen (d.v.s. POP3).

Tak for henvisningerne til forskellige POP3 udbydere.

Peter