header 404
Fra : Leonard

Dato : 16-10-02 21:07

Jeg har bygget om på et site og vil gerne sende folk videre fra de
gamle adresser, me samtidig smide en 404 efter dem, så søgerobotter
osv fatter det.

Det gør jeg fx med denne:

if ($kreds=="om") {
   Header ("HTTP1.0://404 Not Found");
   if ($emne=="organisation") $emne="";
   Header ("Location: /organisation/$emne");
}

men det lader ikke til at der bliver sendt en 404
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Dan Molberg

Dato : 16-10-02 21:16

"Leonard" <dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk> wrote in message
> [...]
> Header ("Location: /organisation/$emne");
> }
>
> men det lader ikke til at der bliver sendt en 404
Prøv header("HTTP/1.0 404 Not Found"); istedet....

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-10-02 21:22

On Wed, 16 Oct 2002 20:07:00 GMT,
dennemailerikketilspam@tdc-broadband.dk (Leonard) wrote:

>if ($kreds=="om") {
>   Header ("HTTP1.0://404 Not Found");
>   if ($emne=="organisation") $emne="";
>   Header ("Location: /organisation/$emne");
>}

Din 404-header ser ret hjemme-opfundet ud.

Når du sætter en Location:-header, beder du også implicit serveren om
at sende en 3xx-header (og kan således ikke samtidig sætte en
404-header).

Sæt en "301 Moved Permanently"-header. Så burde søgemaskiner forstå
meningen.

--
- Peter Brodersen

Fra : Leonard

Dato : 17-10-02 09:46

Peter Brodersen <usenet@ter.dk> skrev:

>Din 404-header ser ret hjemme-opfundet ud.

Ja, jeg kan ikke huske hvor jeg har fundet den.

>Sæt en "301 Moved Permanently"-header. Så burde søgemaskiner forstå
>meningen.

Skal der bare stå:
Header ("301 Moved Permanently");
eller?
--
mvh Leonard - http://leonard.dk/

Fra : Niels Andersen

Dato : 17-10-02 10:48

Leonard wrote in <3daf788d.4565417@news.inet.tele.dk>:
> Skal der bare stå:
> Header ("301 Moved Permanently");

Yeps, og så en location-header.

Dog med et enkelt forbehold: Jeg kan aldrig huske om det er 301 eller 302.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)