Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Læse CRW (Canon RAW) fra Photoshop
Fra : KASO

Dato : 16-10-02 20:24

Da jeg kørte Win98, kunne jeg via Twaindriveren til mit Canon S40
importere billeder i CRW-format direkte i Photoshop - også billeder, der
lå på min harddisk (blot de lå i en struktur, der mindede om den på
Compact Flash kortet).

Nu har jeg købt ny PC med XP. Her installeres ikke en Twain-driver, men
istedet en WIA-driver, som ikke giver mig mulighed for at importere
.CRW-filer fra harddisk (eller kortlæser). Der medfølger jo selvfølgelig
en RAW-converter, som kan konvertere til TIFF, som jeg kan læse i
Photoshop, men det var mere elegant at kunne læse billederne direkte som
under Win98 (Twain-driveren brugte tilsyneladende RAW-converteren).

Hvordan kan jeg bringe Photoshop til (igen) at kunne læse billederne
direkte ?

http://www.kandu.dk/

Fra : Pico

Dato : 17-10-02 19:49

KASO wrote:
> [...]
> tilsyneladende RAW-converteren).
>
> Hvordan kan jeg bringe Photoshop til (igen) at kunne læse billederne

Nu kender jeg slet ikke Canon S40, men kan du ikke installere
Twain-driverne og så bruge dem. Det er da den måde jeg bruger
mit Agfa på.
Pico

Fra : KASO

Dato : 18-10-02 09:08

"Pico" skrev d. 17-10-02 19:49 dette indlæg :

> Nu kender jeg slet ikke Canon S40, men kan du ikke installere
> Twain-driverne og så bruge dem. Det er da den måde jeg bruger
> [...]

Desværre insisterer XP på at det skal være WIA-driverne, der skal
anvendes under XP og når de er installeret, kan man ikke installere
TWAIN-driverne.

Det kan være at jeg skal forsøge at fjerne WIA-driverne helt og istedet
forsøge med TWAIN - jeg ved ikke, om det kan fungere under XP.....

http://www.kandu.dk/