Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Digitaltcamera+videoclips,billigst muligt.
Fra : Henrik Mortensen

Dato : 16-10-02 17:39

Hvilket kamera skal jeg vælge.(det spørgsmål har i _aldrigt_ hørt før!)

Mine krav er at det skal kunne optage små videosekvenser til netbrug,ikke
nødvendigvist standalone, men gerne som webcam. Derudover skal det kunne
tage still billeder til netbrug, altså er det ikke interessant med en
kæmpestor opløsning som en alm skærm alligevel ikke kan vise.

Det største krav er at det skal være absolut billigt, dvs under 1000dkr,
helst meget under. Prisen er afgørende.

Jeg har kigget lidt på sipix, og HP har da også et camera til 1000kr med
1megapixel, men hvad kan jeg nøjes med? Det helt lille sipix stylecam ser
int. ud hvis den kan optage videoclips som webcam i samme kvalitet og i
normalt frameantal/sek. Kan det det, hvis den er permanent koblet på en
computer?

Det ideele ville være et kamera til 6-800kr der kan bruges som webcam i
640*480 og derudover som alm camera i 1megapixel eller bedre, med plads til
10billeder.

Jeg skal ikke skrive billederne ud, det har jeg et fint minolta spejlreflex
til i stedet.Det skal siges at jeg ikke har nogen ambitioner om at komme nær
spejlrefelkskvalitet!

Hvad er der af gode tilbud/muligheder?

Links?

Henrik

Fra : jo

Dato : 16-10-02 19:57

Hej
Jeg har et webcamara som hedder Mr. Platinum og det virker men kvaliteten er
selvfølge
ret dårlig da jeg købte det ii fakta for 350 kr. du kan se billeder på
http://hjem.get2net.dk/lomografi/fotomarathon/sider/Image4.htm
Der er faktisk lidr kult i dette camera nu. Jeg ved ikke om det fås endnu
eller hvor.
jesper

Fra : Henrik Mortensen

Dato : 16-10-02 23:01

> Der er faktisk lidr kult i dette camera nu. Jeg ved ikke om det fås endnu
> eller hvor.
> jesper

Kender det godt. Fakta har vist solgt det engang.

Har lidt kig på dette kamera:
http://www.sipixdigital.com/cameras/styledeluxe/index.shtml som jo ser ud
til at kunne håndtere en helt fin opløsning i stillbilleder, bruges som
webcam i en pæn hastighed,som videocam i kort tid, men een ting slår mig:
Kan jeg bruge det som webcam med 320*240,16frames/sek så længe jeg vil når
den er linket på computeren??

Henrik

Fra : \(4690\) Claus Smith

Dato : 17-10-02 04:16

Daisy har lavet nogle små gode kameraer med videofunktion i, de hedder Photo
Clip og laver et fornuftigt resultat og så er det med lyd.

Claus

Fra : Hagman

Dato : 17-10-02 11:38

Ezonics i330 er kanont til prisen.
Koster ca. 1800 ,-, og tager flotte billeder i 1600x1200, og videoklipne er
heller ikke værst.