At gå Steward!!!
Fra : Lene Vang

Dato : 16-10-02 11:22

Hej allesammen.

Jeg ville lige høre hvad det kræver for at kunne gå steward til
katteudstillinger??
Og hvor svært og hårdt er det?? Jeg kunne godt tænke mig at prøve det,
hvis det ikke er alt for besværligt.

Hilsen
Lene Vang

Med venlig hilsen
Lene Vang
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 16-10-02 11:49

hejsa Lene

Det er sjovt men hårdt for dine ben.

en smule kendskab til farver vil ikke gøre noget men ellers kan du bare sige
at du gerne vil gå sammen med en som ved mere om det.

Hilsen Sanne

Fra : Pernille Scharff

Dato : 16-10-02 12:00

Hej Lene,

det er såmænd ikke voldsomt svært eller hårdt at gå steward. Du skal
regne med at stå og gå meget en hel dag, så du vil nok være lidt træt i
ben og fødder dagen efter. Og hvis man står og holder mange hankatte i
de store racer kan man godt blive lidt træt i armene

Sørg for at bede om at gå sammen med en trænet steward, når det er
første gang. Jeg havde i hvert fald stor glæde af Grit da jeg var
steward første gang!

Det er en god ide at skaffe sig lidt information om de racer, der er
aktuelle - f.eks. farvegrupperne og hvordan de forskellige racer skal
holdes.

Man får mange forskellige katte i hænderne sådan en dag, og det giver en
masse god udstillingstræning - og man kan også lære meget af dommeren
hvis han/hun er god til at fortælle om kattene; det er det ikke alle der
er.

Jeg har været glad for at gå steward og vil bestemt gøre det igen. Så
kast dig endelig ud i det!

/Pernille