Hjæælp...
Fra : Bjørn Andersen

Dato : 26-02-01 10:57

Hej,
jeg forsøger at lave min side om fra asp til php, bl.a. så det kan køre fra
min linux derhjemme. Jeg har før brugt access som database men vil gerne
køre mysql. Jeg kan imidlertid ikke finde ud af at lave en redirect fil.
Normalt skriver jeg i et link således.

redir.asp?id=32

og så åbnes siden eller url'en i browseren. Er der nogle der vil hjælpe mig?
Jeg har sendt koden fra redir.asp med.

V.H. Bjørn

<%@ LANGUAGE="VBSCRIPT"%>

<%
Response.Buffer = True
Set DB = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DBSti = "DBQ=" & Server.Mappath("/db.mdb")
DB.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};pwd=password;" & DBSti

LinkSQL = "SELECT db_url FROM links WHERE db_linkID = "&
Request.QueryString("linkID") &""

Set linkRS = db.Execute (LinkSQL)

If not linkRS.eof then
Response.Redirect(""&linkRS("db_url"))
end if

db.close
set db=nothing
%>

Fra : Michael Jensen

Dato : 26-02-01 13:07

"Bjørn Andersen" <admin@sonderborgby.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> redir.asp?id=32
>
> og så åbnes siden eller url'en i browseren. Er der nogle der vil hjælpe

Hejsa

Jeg ved ikke om du allerede har fået dataene ind i din mysql database eller
om access kan lave et dump, men den i hvert fald eksportere i et eller andet
format.

Selvom jeg godt nok aldrig har skrevet én linie ASP prøver jeg lige om jeg
ikke kan oversætte din kode til php:

<snip din code>
i dit kode skrev du vist db_linkID = linkID men det kan jeg ikke få til at
passe med at du i dit url skriver redir.asp?id=32 for der er det jo
variablen id du giver værdien og ikke linkID, men det er nok bare mig der
ikke ved at ASP har en eller anden "trylleformular"
<?
$connection = mysql_connect("host","bruger","password"); // connecter til
databasen
$db = "db"; // navnet på databasen
mysql_select_db($db,$connection);
$linkSQL = "SELECT db_url FROM links WHERE db_linkID = $id";
$linkRS = mysql_query($linkSQL); // udfører SQL'en
while ($row = mysql_fetch_array($linkRS)) { //omdanner resultatet fra SQL
til et array som bagefter gennemløbes
header("Location: $row[db_url]");
}
mysql_close();
?>

Hilsen Michael

Fra : Jonas Häggqvist

Dato : 26-02-01 22:16

On Mon, 26 Feb 2001 12:07:08 GMT, "Michael Jensen" <michael@ogj.dk>
wrote:

> [...]
>$linkRS = mysql_query($linkSQL); // udfører SQL'en
>while ($row = mysql_fetch_array($linkRS)) { //omdanner resultatet fra SQL

Er der nogen grund til at det ska' være en while-løkke?
Der er jo kun (og netop) 1 record, så det sku' vel være nok at lave

mysql_fetch_array($linkRS);
header("Location: $row[db_url]");

Eller... ?

Ikke at jeg tror der er nogen forskel, men er det ikke pænere at kigge
på?

--
Jonas Häggqvist

Fra : Michael Jensen

Dato : 26-02-01 22:23

> Er der nogen grund til at det ska' være en while-løkke?
> Der er jo kun (og netop) 1 record, så det sku' vel være nok at lave

Jeg ved det godt og ville heller ikke selv have lavet det sådan, men hvis du
ser på hans kode så ser det for mig ud som om at han kører en while og det
var som bare hans kode jeg prøvede at oversætte.

> mysql_fetch_array($linkRS);

skal vel lige være $row = mysql_fetch_array($linkRS) hvis du skal hive
værdien som du gør nedenunder

> header("Location: $row[db_url]");

Hilsen Michael

Fra : Jonas Häggqvist

Dato : 27-02-01 19:38

On Mon, 26 Feb 2001 21:23:11 GMT, "Michael Jensen" <michael@ogj.dk>
wrote:

> [...]
>var som bare hans kode jeg prøvede at oversætte.

>skal vel lige være $row = mysql_fetch_array($linkRS) hvis du skal hive

Hov ja - glemte at skrive det var utestet.

--
Jonas Häggqvist
En giraf i skuret er bedre end 8 under cyklen

Fra : Bjørn Andersen

Dato : 26-02-01 22:54

Undskyld

Det var ikke id=, men