Fortolkning af afskrivning
Fra : MAndersen

Dato : 15-10-02 20:50

Hej.

Jeg er igang med Mortens spg. af 14.10.02 i denne grp omkring forsikring og
Electric City.

"Efter 24 mdr. fra forsikringens startdato nedskrives forsikringssummen
årligt med 20% af saldoen
efter tidliger enedskrivninger"

Jeg tolker det sådan, at når først maskinen er 3 år gammel falder den første
afskrivning, og ikke
som Electric City har tolket det, at første afskrivning sker når maskinen er
24 mdr.

Hvad mener i - bliver det kun et spg. om bedste argumentation ?

Mvh
MAndersen

Fra : ha

Dato : 15-10-02 21:27

> [...]
> første afskrivning, og ikke
> som Electric City har tolket det, at første afskrivning sker når

Det vil jeg da holde med dig i. Ellers skulle de jo have skrevet, at
der efter 24 måneder afskrives 20% af værdien, og derefter afskrives
20% af restsaldoen pr. påbegyndt år.

mvh
ha

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-10-02 22:24

In article <3dac73b4$0$3680$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, MAndersen wrote:
> [...]
> 24 mdr.
>
> Hvad mener i - bliver det kun et spg. om bedste argumentation ?

Enig. Ellers skulle de have skrevet 20% pr. påbegyndt år.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-10-02 23:43

MAndersen skrev:

>Jeg tolker det sådan, at når først maskinen er 3 år gammel falder den første
>afskrivning

Enig.

--
Bertel

Fra : MAndersen

Dato : 16-10-02 11:07

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Enig.
>
> --
> Bertel

Tjaaa, vi kan sikkert være nok så enige om tolkningen, men andre har tolket
ovenstående anderledes,
nemlig at afskrivning sker første gang umiddelbart efter at de 24 mdr.
2 ankenævnskendelser taler imod vores tolkning !

mvh
MAndersen