Regex i C/C++ på Linux
Fra : Henry Vest

Dato : 15-10-02 20:52

Er der nogen der kan anbefale en god kilde (webresurse elller bog), der
beskriver hvordan man arbejder med "regular expresssions" i C/C++ på Linux?

På forhånd tak.

/Henry

Fra : Byrial Jensen

Dato : 15-10-02 21:51

Henry Vest <henry_vest@get2net.dk> skrev:
> Er der nogen der kan anbefale en god kilde (webresurse elller bog), der
> beskriver hvordan man arbejder med "regular expresssions" i C/C++ på Linux?

Syntaks er beskrevet i "man 7 regex"

API er i "man 3 regex" og lidt mere udførligt i GNU libcs manual
('info libc "Pattern Matching" "Regular Expressions"')

Fra : Bjarke Dahl Ebert

Dato : 15-10-02 23:45

"Henry Vest" <henry_vest@get2net.dk> wrote in message

> Er der nogen der kan anbefale en god kilde (webresurse elller bog), der
> beskriver hvordan man arbejder med "regular expresssions" i C/C++ på
Linux?

Hvis du kender regulære udtryk i forvejen og blot ønsker at bruge det under
C++:
Boost har et regex library - se http://www.boost.org/. Det er udmærket
dokumenteret, men jeg vil ikke kalde det en introduktion til regulære
udtryk.

Hvis du ikke kender til regulære udtryk i forvejen, vil jeg anbefale at du
læser noget der ikke er specifikt for et bestemt library eller
programmeringssprog.
En hurtig søgning på google gav: http://sitescooper.org/tao_regexps.html

Mvh. Bjarke