Hvilket Geforce 2 MX kort??
Fra : p

Dato : 26-02-01 09:44

Jeg overvejer at købe et GeForce 2 MX kort, men er i tvivl om, hvilket...
Valget står lidt mellem:

Leadtech Winfast
Creative (hvad er forskellen mellem deres 2 MX og Annihilator 2 MX???)
eller Asus 7100

Nogen gode råd??

På forhånd tak!

Fra : Bear

Dato : 26-02-01 20:12

Kun Creative's GF2MX er langsommere end de øvrige (af en eller anden sær
grund eftersom det benytte DDR). De alm. SDRAM MX'ere er der absolut ingen
forskel på.

Du skal nok nærmere se på hvad der følger med grafikkortet af extraudstyr.

Bear

ICQ: 2745075

Fra : JK

Dato : 27-02-01 17:14

"Bear" <the-merc@usa.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> forskel på.
> Du skal nok nærmere se på hvad der følger med grafikkortet af extraudstyr.

??

Så vidt jeg husker burde 'hastighedsrækkefølgen være som følge"...

SDRAM = Hurtig
SGRAM = Hurtigere
DDR RAM = Hurtigst

- og så burde det vel være en fordel, at Creative's kort er med DDR ram
?? -(aner iøvrigt ikke om det ER DDR ram på Creative kortet)

/JK

Fra : Thomas Bowers

Dato : 27-02-01 19:47

"JK" <dempsey@email.dk> wrote in message
> [...]
>
> - og så burde det vel være en fordel, at Creative's kort er med DDR ram
> ?? -(aner iøvrigt ikke om det ER DDR ram på Creative kortet)

Hej JK
Sådan kan man desværre ikke lige stille det op, fordi båndbredden kun er 64
bit med DDR, hvilket faktisk gør Creative's MX2 DDR en pænt del langsommere
end f.eks Asus V7100 der kører 128 bit SDR !
Kan desværre ikke p.t. huske nogle links der viser hastighedsforskellen, men
den er der !
Med 128 bit DDR på et MX2 kort ville man nok føle sig snydt, hvis man havde
købt et Geforce2 til det dobbelte

Min anbefaling vil klart være et Asus V7100 til de ~1000 kr.

Hilsen Thomas

Fra : Lasse Stig Thomsen

Dato : 27-02-01 19:58

Et GFMX SH Pro fra Leadtek skulle ifølge min kontakt hos leadtek kunne
overclockes så det kan konkurrere med et GF2 kort. Jeg ved det endnu ikke
selv med sikkerhed, men jeg får meget snart sådan et kort til test,

MVH: Lasse Stig Thomsen
www.retel.dk