pc netværk med mac
Fra : Pia Laugesen

Dato : 15-10-02 15:20

Hjælp
er der nogen her som har erfaring med at sættet en mac op på et pc netværk.
Mac'en køre OS X2 og Pc'eren windows WP

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-10-02 15:28

Pia Laugesen <117@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hjælp
> er der nogen her som har erfaring med at sættet en mac op på et pc netværk.
> Mac'en køre OS X2 og Pc'eren windows WP

Du er ikke særlig præcis i dine oplysninger.

Skal de kunne udveksle filer eller skal de bare kunne sende mails og
surfe på nettet ?

Skal de dele en printer ?

Har I ADSL ?

Har I en switch ?

Mangler I en Mac supporter ? 8-D

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Pia Laugesen

Dato : 15-10-02 15:33

jeg har brug for at den skal kunne gå på nettet og dele filer, vigtigst at
den kan komme på nettet.
jeg har stofanet ( bredbånd ) ifølge brugerhåndbogen til XP burde der slet
ikke være problemer med at lave et netværk med en mac. man skal bare bruge
netværkskort og kabler så burde den side af sagen bare køre, jeg kan c godt
finde pc'en på mac'en men ikke omvendt, og det virker somom mac'en står og
finder sig selv i stedet for pc.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-10-02 16:24

> [...]

> finde pc'en på mac'en men ikke omvendt, og det virker somom mac'en står og

Hej Pia

Du skal skrive under det du svarer på.

Hvis du ikke skal dele helt vildt store filer, er det nemmeste at sende
dem via internettet, så slipper du får installation af software og så
videre.

Har du en switch ?

Har du bare sat de 2 maskiner sammen med et crossover kabel ?

Kan du ikke være lidt mere præcis i dine beskrivelser ?

Hvad er det for en Mac ?

Hvad er det foren switch/hub ?

Hvormange IP numre råder du over ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Michael Horn

Dato : 15-10-02 17:42

> [...]

> finde pc'en på mac'en men ikke omvendt, og det virker somom mac'en står og

Hej Pia.

Hvis du på mac'en går i systempref. klik på konti. Under dig selv eller
anden bruger skal du krydse i "tillad at logge ind via windows".

Klik nu på "Deling" Kryds i "Windows arkivdeling"
(Der vil nu være lidt instruktion nederst i sys-pref.)

Indtast nu din ip adresse i Opret nyt netværksted på din windåse:

Ex.IP: \\10.0.1.100\michaelhorn, Eller hvad din MacosX nu har af
IPnummer Michaelhorn er dit brugernavn, som du lige havde givet Dele- og
logintilladelse på mac'en

Når du så skal skrive brugernavn og password på Windåsen skal
brugernavnet være UNDEN mellemrum, og med samme password som du bruger
på din Mac.

Ps. Hvis det er en nyere Mac (imac og frem) er det ligemeget om det
ethernetkabel du bruger er X-over eller ej, Mac'en finder selv ud af
det.

En god indikation er altid hvis der er grønt lys i dit PC-netkort når
stikket sættes i.

Michael Horn
Ichat: michaelhorn@mac.com
Web: homepage.mac.com/michaelhorn

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-10-02 19:29

In article <3dac270d$0$783$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>,
"Pia Laugesen" <117@mail1.stofanet.dk> wrote:

> jeg har brug for at den skal kunne gå på nettet og dele filer, vigtigst at
> den kan komme på nettet.

Hvad bruger du som router?

> [...]
> finde pc'en på mac'en men ikke omvendt, og det virker somom mac'en står og

Mac'en har kun en Samba klient installeret. Det er det der gør at den
kan se PC'en. Hvis det skal fungere den anden vej, skal du have enten en
Samba server installeret på Mac'en, eller PCMacLAN på PC'en. Det første
er gratis, det er det andet bestemt ikke.

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : Peter B P

Dato : 16-10-02 00:48

Pia Laugesen <117@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hjælp
> er der nogen her som har erfaring med at sættet en mac op på et pc netværk.
> Mac'en køre OS X2 og Pc'eren windows WP

Kører det herhjemme, Mac'en kan uden problemer se PC'en og dennes delte
arkiver.

--
- Peter
En go' gang Pia' blir' Danmark hvidt a' !