frame/dialog/focus
Fra : *Tweak*

Dato : 15-10-02 12:54

Når jeg kalder en modal dialog fra en frame og tabber over i et andet
program.
Kommer framen frem når jeg klikker på programmet nede i menulinien.
Men multitasker jeg kommer dialogen frem som jeg har kaldt.
Skal lige siges at når man har klikket på programmet nede i menulinien er
det låst som det jo også skal være når dialogen er modal.
Men hvorfor kommer dialogen ikke frem, istedet for den låste frame ????

Lyder lidt rodet med spørg hvis du er i tvivl

Tweak

Fra : Ole Ildsgaard Hougaa~

Dato : 15-10-02 21:05

"*Tweak*" <1@1.1> wrote:

> [...]
>det låst som det jo også skal være når dialogen er modal.
>Men hvorfor kommer dialogen ikke frem, istedet for den låste frame ????

Jeg kan ikke genskabe problemet i JDK 1.4.1. Hvilken version bruger
du?

Andre spørgsmål:
Gælder det alle modale dialoger?
Har du prøvet at lave et program, der kun åbner en frame og en dialog,
for at se om det sker der?
Bruger du AWT eller Swing?

--
Ole I. Hougaard
oih@get2net.dk

Fra : *Tweak*

Dato : 16-10-02 11:55

> Jeg kan ikke genskabe problemet i JDK 1.4.1. Hvilken version bruger
> du?
bruger 1.3.1_02

> Andre spørgsmål:
> Gælder det alle modale dialoger?
Kun dem kaldt fra framen. Dem der er kaldt fra en anden dialog ligger øvers
når man multi-tasker. Men man kan som sagt ikke bare vælge programmet i
menulinien

> Har du prøvet at lave et program, der kun åbner en frame og en dialog,
> for at se om det sker der?
Nej, har jeg ikke.

> Bruger du AWT eller Swing?
Swing

Men skal man fra framen definere at det er dialogen der kommer frem der skal
være øverst selv om man har været ovre i en andet program.

Tror hoved problemet ligger i at dialogen der åbnes ikke reagere på knappen
i menulinien.

takker

Tweak