Hvordan er Dell´s bærbare ???
Fra : Ukendt

Dato : 15-10-02 11:07

Hej

Overvejer at købe en bærbar og har hørt om Dell - kan det anbefales eller er
der andre jeg skal kigge mere på.

Hvad skal jeg holde øje med og hvor er faldgrupperne inden for bærbare

Vi snakker et prisleje omkring kr. 14-16000

Mvh
Jan

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 15-10-02 11:35

"Jan" <test> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad skal jeg holde øje med og hvor er faldgrupperne inden for bærbare
>
> Vi snakker et prisleje omkring kr. 14-16000

En af mine venner arbejder som supporter og alle de bærbare Dell maskiner de
har volder problemer.
Måske du skille kigge på Asus eller Mitac.
http://www.mitac.com./micweb/index.html
Mitac er ikke ret kendte herhjemme, men de er en af de største på bærbar
markedet i asian.

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Uni Bull

Dato : 15-10-02 14:22

Thomas Nørgaard wrote:
> Måske du skille kigge på Asus eller Mitac.
> http://www.mitac.com./micweb/index.html
> Mitac er ikke ret kendte herhjemme, men de er en af de største på
> bærbar markedet i asian.

Nej for dælen - laptops er ikke stationære hvor du bare udskifter en
dims eller en dingenot hvis det ikke fungerer helt efter planen!
Jeg ville bestemt holde mig til de anerkendte mærker, men mest af alt
vil jeg være 100% sikker på at det er en mobile-CPU der sidder i
i dyret - ellers vil blæseren køre i tide og især i utide!
--
Uni Bull
København K

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 15-10-02 22:31

"Uni Bull" <min_postkasse_bliver_spammet@sadly.nu> skrev i en meddelelse

> [...]
> vil jeg være 100% sikker på at det er en mobile-CPU der sidder i
> i dyret - ellers vil blæseren køre i tide og især i utide!
Jeg ved altså godt at man ikke bare fikser bærbare!
Er DU klar over at ASUS og Mitac laver bærbare?

Fra : Uni Bull

Dato : 17-10-02 17:05

"Thomas Nørgaard" <nimbus39@hotmail.com> wrote in message

> Er DU klar over at ASUS og Mitac laver bærbare?

Ja da - jeg har selv en Dell...

--
Uni Bull
København K

Fra : Claus

Dato : 15-10-02 14:56

> En af mine venner arbejder som supporter og alle de bærbare Dell maskiner
de
> har volder problemer.
> Måske du skille kigge på Asus eller Mitac.

Jeg har pudsigt nok haft alle 3 - Asus er OK men lidt plasticagtige, Mitac
falder fra hinanden for et godt ord, og min knækkede endvidere i hængslerne
af slid - efter 6mdr. Nu er den på Dell, og den er faktisk rigtigt god i
mine øjne. (Inspiron 8200 P4 1.6, GF4 osv.)

Claus

Fra : Martin K

Dato : 15-10-02 15:14

Thomas Nørgaard wrote:
> En af mine venner arbejder som supporter og alle de bærbare Dell
> maskiner de har volder problemer.

Hvis han er supporter, roder man vel heller ikke med maskiner der virker!
Folk kommer vel kun med PC'ere der *ikke* virker

Ellers vil jeg til spørgeren anbefale en HP Omnibook 6000 eller noget. Har
selv en IBM Thinkpad iSeries som kører som en drøm...

--
Martin K

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 15-10-02 22:33

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis han er supporter, roder man vel heller ikke med maskiner der virker!
> Folk kommer vel kun med PC'ere der *ikke* virker
>
><snip>
Nej, det gør han ikke. Men alle IT indkøb kører igennem "hans" afdeling, så
han ved hvor mange der bliver købt og hvor mange der kommer "tilbage" på
grund af problemer.

Til gengæld er det underligt, for alle deres IBM harddiske kører fremragende
Så måske er det bare et underligt sted han arbejder *GGG*

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 18-10-02 23:55

Thomas Nørgaard wrote:
> http://www.mitac.com./micweb/index.html
> Mitac er ikke ret kendte herhjemme,

Vi her en stak Mitac maskiner på jobbet. Kanon
maskiner kører godt, men hardwaren er noget lort.
Kabinettet går i stykker for et godt ord. Især
hængsler til skærmen kan ikke holde, de knækker
af kabinettet. Hvis Mitac så bare ville bruge en ramme
af metal i stedet for plastik ville de være noget af det bedste.

mvh
Henning

Fra : o&u

Dato : 15-10-02 12:07

On Tue, 15 Oct 2002 12:07:03 +0200, "Jan" <test> wrote:

> [...]
>
>Hvad skal jeg holde øje med og hvor er faldgrupperne inden for bærbare
>
>Vi snakker et prisleje omkring kr. 14-16000

Jeg har gode erfaringer med en 2 år gammel Dell inspiron 600 MHz.

Der ydes 1 års garanti på batteri, men ellers 3 år. Vores harddisk
begyndte at hyle fornylig. Det var en 6 Gbyte travelstar. Selv om der
er garanti, så købte jeg bare en 30 Gbyte travelstar og satte i. For
hvad skal vi med en ny 6 GB ?

Man bør bruge et batteri således: fuld opladning, så netledning fra.
Kontinuerlig netforbindelse ælder batteri. På den anden side kan
maskinen ikke køre uden.

Af positive ting vil jeg fremhæve: grafikkortet er det bedste på
markedet (ati mobility) til spil blandt bærbare. Desuden har vi DVD i.
Det var et toschiba og blev gjort regionsfrit med firmware. Computeren
kan køre divx fint.

Få den med indbygget netkort, for de svage ledninger på pcmcia kort
kan let gå i stykker. Det skal være et stort RJ45 stik.

Jeg ved ikke, om andre mærker er bedre. Måske IBM ?

mvh

John

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 15-10-02 12:14

o&u wrote:
> [...]
> begyndte at hyle fornylig. Det var en 6 Gbyte travelstar. Selv om der
> er garanti, så købte jeg bare en 30 Gbyte travelstar og satte i. For

Sælge den.

Fra : Uni Bull

Dato : 15-10-02 14:27

o&u wrote:
> Jeg har gode erfaringer med en 2 år gammel Dell inspiron 600 MHz.
>
> Der ydes 1 års garanti på batteri, men ellers 3 år.

Er virkeligheden ikke lidt mere nuanceret - den tre års garanti du snakker
om, er det ikke et tilkøb du kan foretage..... En all-risk-forsikring!?

> Af positive ting vil jeg fremhæve: grafikkortet er det bedste på
> markedet (ati mobility) til spil blandt bærbare.

Dell leverer også med GeForce2GO! De er vel oppe på GF4Go idag...
Stort plus med et "rigtigt" grafikkort!!

> Få den med indbygget netkort, for de svage ledninger på pcmcia kort
> kan let gå i stykker. Det skal være et stort RJ45 stik.

Ulempen ved Inspiron-serien er, at modem og LAN sidder på højre side
og kan være lidt i vejen for musen...

> Jeg ved ikke, om andre mærker er bedre. Måske IBM ?

Jeg tror ikke man går helt galt i byen med bærbar fra de store anerkendte
producenter - hverken mht kvalitet eller support.

Fra : Rasmus Hochreuter

Dato : 16-10-02 19:14

Langt de fleste nyere bærbare leveres med Lithium-Ion batterier. Med dem er
det ikke så vigtigt mere at man altid aflader helt, før man lader op igen.

Med venlig hilsen

Rasmus Hochreuter
rammu@tiscali.dk

Fra : R.S.

Dato : 15-10-02 14:50

Jan wrote:
> [...]
>
> Hvad skal jeg holde øje med og hvor er faldgrupperne inden for bærbare
>
> Vi snakker et prisleje omkring kr. 14-16000

Jeg har en Dell Latitude CPx 650 J GT som er fortræffelig. Fik uden nogen
problemer netop kvit og frit udskiftet Motherboard direkte hvor jeg var ude
på rejse via onsite garanti på de tre år, da den begyndte at have problemer
med at booste.

Kan kun anbefale Dell

Bjarne
Fjern no spam i mailadresse
Denne mail er kontrolleret med Norton Antivirus 2002

Fra : Søren S Jensen

Dato : 16-10-02 00:21

hmm nu er de fleste Dell laptops efter min mening "bærbare"

Dell er god hvis man vil have en maskine der nogenlunde kan erstatte en
stationær for helt ærligt hvad skal de fleste mennesker med et gf4 kort både
i stationær og bærbar, det er jo ikke de opgaver en bærbar oprindelidt er
til

jeg har haft en IBM den var oss fin og alt der, robust osv men ville nok
ikke købe en igen lige med de samme..

lige nu leger jeg med en asus m2400 som er dejlig efter hvad jeg stiller af
krav til en bærbar, den er let 2-2.5 kg, 2 cm høj og en dejlig lille en men
ja den ligner lidt plastic og overfladen bliver let ridset af når man tager
den op ag ned i tasken dag efter dag i et stykke tid, hvis man da bruger den
taske der følger med som standard

jeg ville overveje en Asus igen, da den fungerer som den skal og er en fin
maskine

men Dell performance maskiner kan jeg ikke se behovet for

Alt i Alt hvilken maskine man skal vælge ligger i ens behov men jeg ville
holde mig inden for nogle der har lavet laptops et sykke tid og har lidt
erfaring

~Søren S Jensen

Fra : Søren S Jensen

Dato : 16-10-02 00:23

og så har den asus m2400 forresten en dejlig batteri levetid på 4.5 - 5
timer på et friskt batteri og man kan sætte et extra i drive bay'en istedet
for cdrom, dvd eller combo drevet

Fra : Søren S Jensen

Dato : 16-10-02 00:28

så lige at de har fået nogle nye maskiner ved laptop4u.dk

http://www.gericom.com

vild ydelse til ret billige penge og så ser de oss ok ud ved vægt en eller 2
af dem..

~Søren S Jensen

Fra : Blackout

Dato : 16-10-02 09:31

De ser RIGTIG Fede ud, de nye Gericom!

Er der nogen der har erfaringer med dem?

Og hvor stor er forskellen på GF2 og GF4 go egentlig?

Fra : jaes@mail.dk

Dato : 17-10-02 02:05

"Blackout" <blackout_postbox@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> De ser RIGTIG Fede ud, de nye Gericom!
>
> Er der nogen der har erfaringer med dem?

Nej, men blev selv lidt nysgerrig og tjekkede hjemmesiden. Vær opmærksom på
at X5 modellen kun kan opgraderes op til 384 Mb ram...

> Og hvor stor er forskellen på GF2 og GF4 go egentlig?

Ca. 100 % mener jeg (mener det er GF4 40 Go, jeg har set anmeldelser af. GF4
20 Go er nok en del langsommere).
De Gericom modeller Laptop4u sælger er GF4 40 Go.

Ellers kunne Asus L3-10 også være et bud på en kraftig, og rimmelig billig
bærbar.
Har set den på www.morgen.dk til knap 17.000 kr...

Jannik

Fra : jaes@mail.dk

Dato : 20-10-02 14:28

<jaes@mail.dk> skrev i en meddelelse
> "Blackout" <blackout_postbox@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej, men blev selv lidt nysgerrig og tjekkede hjemmesiden. Vær opmærksom

> at X5 modellen kun kan opgraderes op til 384 Mb ram...

Har også fundet disse:
http://www.mcsemag.eu.org/solution/test_r23.htm
http://www.ciao.com/produkte/977021.html

Jannik

Fra : Devast8or

Dato : 16-10-02 12:58

Vær opmærksom at ifølge Gericom.com er det ikke alle deres maskiner der har
en Mobile processor i.

Devast8or

--
Spamfilter activated