Zymbiose demo
Fra : Martin Jensen

Dato : 15-10-02 09:36

Hej!!!

Er der nogen der vil tjekke min demo ud? - Det kunen være fedt med en smule
feedback, og kontruktiv kritik!!!
- Musikken findes her: http://www.mymusic.dk/bands/Zymbiose/

Venlig hilsen
Martin - Zymbiose

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 15-10-02 13:33

"Martin Jensen" <plymar1@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej!!!
>
> Er der nogen der vil tjekke min demo ud? - Det kunen være fedt med en
> [...]

Desværre, selv om det skulle være gratis, gider jeg ikke lige melde mig til
en hjemmeside :(

> Venlig hilsen
> Martin - Zymbiose

Lars B. Jensen
http://www.zulfo.dk http://www.sheewaklub.dk

Fra : Martin Jensen

Dato : 15-10-02 13:39

> Desværre, selv om det skulle være gratis, gider jeg ikke lige melde mig
til
> en hjemmeside :(

Du skal ikke melde dig til bare for at lytte!! det er bare at trygge på
"play"!!!

Venlig hilsen
Martin - Zymbiose

Fra : Lars B. Jensen

Dato : 16-10-02 14:40

> til

> Du skal ikke melde dig til bare for at lytte!! det er bare at trygge på
> "play"!!!

Ohhh... didn't see that play-knap til at starte med :)

Jamen, nu har jeg lyttet til dem... ikke helt så indgående som man nok burde
hvis man skulle bedømme dem, eller komme med kommentarer af uddybende art
(det vil jeg måske gøre senere?).

Jeg er mere eller mindre enig med de andres vurderinger af numrene (hvorfor
skriver jeg så?!)...

SoCute er ikke mig... jeg kan ellers godt lide "flødebolle-pop" eller
"tyggegummi-pop", både dansk og udenlandsk, men det rammer bare ikke
rigtigt. Måske kan jeg ikke se den "humor" du beskriver andetsteds. Hvis jeg
vil grine, så lytter jeg ikke til POP-musik, men ser en sjov sitcom eller
standup på TV... når jeg lytter til musik vil jeg gerne i nogle helt andre
stemninger, drømmende, afslappende osv...

Ude af mit liv synes jeg heller ikke om. Jeg synes teksten er kluntet. Det
er såmænd ikke selve sangstemmen der er noget galt med, det er bare som om
den er sunget i et tempo der gør at det lyder som om hun er på akkort, og
bare skal have ordene til at passe, inden sangen er slut...

Den sidste, I shine with U, er ikke dårlig. Jeg synes jeg har hørt det før
(det sker jo tit med numre der faktisk fanger en, så måske er det et godt
tegn?), men kan ikke helt placere det...

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 15-10-02 23:55

Martin Jensen wrote:
> Hej!!!
>
> Er der nogen der vil tjekke min demo ud? - Det kunen være fedt med en
> smule feedback, og kontruktiv kritik!!!
> - Musikken findes her: http://www.mymusic.dk/bands/Zymbiose/

Hmmm, ikke noget, jeg får lyst til at høre igen. SoCute lyder mest af alt
som noget tyggegummipop uden den store konsistens, men ikke helt
letfordøjelig og melodisk nok. Ude af mit liv er et noget kluntet forsøg på
at lave R&B. Der mangler den sprødhed, som man finder i "rigtig" R&B;
tyskere kan ganske enkelt ikke lave den slags. Mere dynamik og mindre
strækmarch, tak. Derudover kunne teksterne godt trænge til noget mere
arbejde; det lyder for meget som om at I rimer for at rime; der er lidt for
meget hjerte-smerte over det. Det sidste nummer ved jeg ikke helt, hvad jeg
skal sige til. Lyder mest af alt som en anakronisme i mine ører, men det er
generelt ikke en genre, jeg opsøger, så jeg skal ikke gøre mig klog på det.

Anyway, det var mine umiddelbare indtryk. Fortsat held og lykke.

/Nikolaj

Fra : Martin Jensen

Dato : 16-10-02 12:19

Hej Nikolaj!!

Nogele af de ting du skriver, kan jeg godt forstå! So Cute, virker nok i
første omgang som "tyggegummipop"...men det er faktisk også meningen at den
i starten skal virke sån, men udvikler sig til at blive mere og mere
vild/rocket. Den udvikler sig fra at være det værste pop, til faktisk at få
en meget rå vocal og et hårdt beat. Prøv at hør' den igen - og lig mærke til
udviklingen i sangen!!
"ude af mit liv" er som du også selv siger et forsøg på at lave R/B. Jeg ved
godt det på ingen måder kan hamle op med million produktionerne fra USA, men
den er altså også lavet i et studie med en økonomisk ramme på ca. 20.000 kr
inc. computer. Derfor er det klart at de ikke lyder som det "rigtige" R/B,
men jeg synes stadigvæk sangen har en god melodistemme. Jeg er dog enig med
dig i at den godt kunne mangle lidt sprødhed, og det tror jeg også selv jeg
kan gøre, det er bare lige hvordan??? Måske skal stemmen synges om, den er
jeg selv lidt irriteret på.
Jeg har fået meget ros for nummeret "I shine with U" Folk siger det er godt
produceret. Det er dog også mit nyeste nummer! Hvad mener du med
Anakronisme??

Meningen med min tråd var ikke at jeg skulle forsvare mit musik, men jeg
syntes bare at du magler nogle argumenter for din kritik, og den måtte også
meget gerne være mere konstruktiv! Hvorfor er der fx. "ikke den store
konsistens" i "SoCute" som du skriver? Og hvordan kan jeg fx. få mere
dynamik i "ude af mit liv"

Jeg vil meget gerne sende dig nummrene på mp3, du får altså en bedre
kvalitet, end ved at "playe" dem direkte i browseren! man kan selvfølgelig
også downloade dem fra siden: http://www.mymusic.dk/bands/Zymbiose/ men jeg
tror man skal være medlem for at kunen gøre det. Men for at reklamere lidt
for www.mymusic.dk er det altså en feeed side, der er så meget fedt musik
man gratis kan downloade, hvis man er medlem (medelemskabet koster heller
ikke noget)

Jeg er ikke på nogen måde "tøsesur" over at du ikke er vild med min musik,
sån er det bare, men kan du uddybe lidt. Så kan jeg måske også nå at rette
op på det, ved at lytte til dine råd, inden jeg begiver mig videre med de
tre nummre!

Venlig hilsen
Martin - Zymbiose

Fra : Martin Seebach

Dato : 16-10-02 12:45

"Martin Jensen" <plymar1@post9.tele.dk> wrote in message
> Hej!!!
>
> Er der nogen der vil tjekke min demo ud? - Det kunen være fedt med en
> [...]

Nå, så hoppede jeg lige ind og hørte dem.. Ude af mit liv vil jeg ikke
udtale mig om.. jeg er ikke stor fan af r'n'b..

So cute: God melodi, med har du/i overvejet at synge på dansk? Det engelske
i den sang trænger til en ordentlig afpudsning - det lyder som en gang
nørrebro-skole engelsk og er en torn i øjet (øret?) på hele sangen. Det
hænger heller ikke sammen med stilen. Sådan en stor rockertype synger ikke
be-ba-pa-lu-la uanset hvor forelsket han er.. så skal vi over i noget med
ham forsangeren i Ibens som jeg lige har glemt hvad hedder... :)

I shine with U: God melodi igen.. Absolut potentiale til at blive mixet til
et hårdt pumpet dance nummer :)

Begge sange synes jeg er lidt sløve i det, jeg ved ikke hvorfor.. Det lyder
lidt som om melodien halter en lille smule efter rytmen? Det får det til at
lyde som om den halter.

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Martin Jensen

Dato : 16-10-02 13:23

Hej Seebach!!

Tak for kritikken! Jeg har faktisk ikke overvejet at synge på dansk, men det
kan sgu egentlig godt være det ville være en god ide. Spørgsmålet er bare
den store rockertype, ikke vil krumme endnu mere tær, når i stedet for
"bebabaloba", fx skal synge "En Zymbiose af kærlighed" kan ikke rigtigt
finde ud af det...måske skal jeg arbejde lidt væk fra kærlighedstemaet
(eller bare finde den helt rigtige tekst)...Det var nu ellers bare
grundlaget for sangen!

Laver du selv musik?
venlig hilsen
Martin - Zymbiose

Fra : Martin Seebach

Dato : 16-10-02 13:29

> [...]
> finde ud af det...måske skal jeg arbejde lidt væk fra kærlighedstemaet
> (eller bare finde den helt rigtige tekst)...Det var nu ellers bare

Eller en anden sanger? Pigen fra Ude af mit liv f.eks.?

> Laver du selv musik?

Nope. Lytter kun & meget af det :)

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Martin Jensen

Dato : 16-10-02 14:08

> Eller en anden sanger? Pigen fra Ude af mit liv f.eks.?

Nej! jeg har sgu ikke lyst til grundlægende at lave om i sangen! Så kan i
sige hvorfor henvendte jeg mig så i forummet! det var nok mest for at få
nogle ideer så jeg kunne bygge videre på på nummeret, men ikke lave det
radikalt om! Jeg har i SoCute hele tiden ment at den humor der er ligger i
at "rockertypen" synger "bebabaloda" var noget af det fede/sjove i
sangen...hvis jeg begynder at lave om på det laver jeg min ide til
kustværket fuldkommen om, og det har jeg ikke lyst til!
Sorry derude!

Venlig hilsen
Martin - Zymbiose