Vedr. Leje af lejlighed i KBH K
Fra : Magnus Alkil

Dato : 14-10-02 21:36

Jeg og to venner har fået tilbudt en lejlighed i Nyhavn til en VIRKLIG
billig leje.
Vores kontaktperson kalder sig for Søren Bergsted (evt. Bergstad ) - Er der
nogen der tidligere har stødt på navnet ??

Han har oplyst sin adresse til Jyllingevej 57, med telefonnummerret
38793400, som ved nærmere eftersyn er nummeret på Erhvervsposten. Der er
desuden ikke nogen i den oplyste ejendom der på de gule sider hedder Søren
Bergsted (evt. Bergstad )

For mig lyder det hele som et svindelnummer. Men jeg skal til at tinglyse
ejendommen i morgen og kontakte ejeren for at se om de kender hinanden.

Er der nogle andre gode råd fra sagkyndige ??

På forhånd tak

Magnus

Fra : Peder Porse

Dato : 14-10-02 21:43

Magnus Alkil wrote:
> [...]
> ejendommen i morgen og kontakte ejeren for at se om de kender hinanden.
>
> Er der nogle andre gode råd fra sagkyndige ??

Tinglyse hvad?????
pp

--
Peder Porse
Boesvej 2, Svejstrup Enge

Fra : Magnus Alkil

Dato : 14-10-02 21:52

Undskyld - tinglysning af den ejendom jeg er blevet tilbudt at leje !

Magnus

Fra : Peder Porse

Dato : 14-10-02 21:58

Magnus Alkil wrote:
> Undskyld - tinglysning af den ejendom jeg er blevet tilbudt at leje !
>
> Magnus
> "Magnus Alkil" <mralkil@ruc.dk> wrote in message

> der

Jeg forstår det stadig ikke..
Vil du se på tinglysningen, hvem der ejer den ejendom....det er da nok
en god idé...

pp

Fra : Peder Porse

Dato : 14-10-02 22:05

Magnus Alkil wrote:
> Undskyld - tinglysning af den ejendom jeg er blevet tilbudt at leje !
>
> Magnus
> "Magnus Alkil" <mralkil@ruc.dk> wrote in message

> der

Hvis du læser dette inden klokken 23.10 må du gerne ringe..kan måske
hjælpe dig
pp

Fra : ebbe

Dato : 14-10-02 22:36

"Magnus Alkil" <mralkil@ruc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> For mig lyder det hele som et svindelnummer. Men jeg skal til at tinglyse
> ejendommen i morgen og kontakte ejeren for at se om de kender hinanden.

Man kan få mange oplysninger om personer og andet her GRATIS

http://www.nettidende.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-10-02 22:42

Magnus Alkil skrev:

>Jeg og to venner har fået tilbudt en lejlighed i Nyhavn til en VIRKLIG
>billig leje.

Alene det er mistænkeligt idet en udlejer for tiden kan tage
næsten lige hvad det skal være for en lejlighed.

>Han har oplyst sin adresse til Jyllingevej 57, med telefonnummerret
>38793400, som ved nærmere eftersyn er nummeret på Erhvervsposten.

Ikke ifølge Cybercitys telfonoplysning:

EURO COLLECTION & PRODUCTION APS
Adresse:   JYLLINGEVEJ 55, ST. TH.
Postnr. / By:   2720 VANLØSE
Telefon:   38793400

>For mig lyder det hele som et svindelnummer.

Hvorfor så bruge mere tid på det?

Der er i øvrigt ikke noget jura i dit spørgsmål. Den slags
forespørgsler hører hjemme i dk.forbruger.

--
Bertel

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 14-10-02 23:37

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Der er i øvrigt ikke noget jura i dit spørgsmål. Den slags
> forespørgsler hører hjemme i dk.forbruger.

Hmmm..... måske for T&S..?

Hr. Bjørn

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 15-10-02 10:29

Bertel Lund Hansen <nospam@lundhansen.dk> skrev:

> Alene det er mistænkeligt idet en udlejer for tiden kan tage
> næsten lige hvad det skal være for en lejlighed.

NEJ!

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Henning Makholm

Dato : 15-10-02 13:41

Scripsit "Magnus Alkil" <mralkil@ruc.dk>

> For mig lyder det hele som et svindelnummer. Men jeg skal til at tinglyse
> ejendommen i morgen og kontakte ejeren for at se om de kender hinanden.

En kommentar, idet andre nu blot har gjort nar af din sprogbrug:

At "tinglyse" noget er at tilføje en ny oplysning om en rettighed (fx
ejerskab eller pant) til tilbogen. Det kan man kun gøre hvis man *har*
en rettighed man vil tinglyse.

Det du vil er at slå op i tingbogen hvem der ejer ejendommen. Det
hedder ikke at tinglyse.

(Og så nummer 2: Du bør svarer under citatet af det du svarer på - og
så klippe citatet til så der kun er et par linjer til at give kontekst).

--
Henning Makholm "They are trying to prove a hypothesis,
they are down here gathering data every season,

Fra : Peter G C

Dato : 15-10-02 14:03

[klip]

> At "tinglyse" noget er at tilføje en ny oplysning om en rettighed (fx
> ejerskab eller pant) til tilbogen. Det kan man kun gøre hvis man *har*
> en rettighed man vil tinglyse.

Og det har man, hvis man har en lejekontrakt. Men se dog Tinglysningsloves §
3.

/Peter

Fra : Henning Makholm

Dato : 15-10-02 14:37

Scripsit "Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk>

> Og det har man, hvis man har en lejekontrakt.

Ja, nu du siger det. (Men jeg forstod på Magnus at det har han ikke
endnu, og at han ikke er sikker på om den kontrakt han er blivet
tilbudt, er noget værd).

> Men se dog Tinglysningsloves § 3.

Hm, vil en evt. tinglysning af en almindelig lejekontrakt så ikke
blive afvist if. §15 stk 2 ("tinglysningen er åbenbart overflødig")?

--
Henning Makholm "So? We're adaptable. We'll *switch missions*!"

Fra : Peter G C

Dato : 15-10-02 14:43

[klip]

> Hm, vil en evt. tinglysning af en almindelig lejekontrakt så ikke
> blive afvist if. §15 stk 2 ("tinglysningen er åbenbart overflødig")?

Aner det ikke.

/Peter

Fra : jacob nielsen

Dato : 15-10-02 14:53

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> wrote in message

> Hm, vil en evt. tinglysning af en almindelig lejekontrakt så ikke
> blive afvist if. §15 stk 2 ("tinglysningen er åbenbart overflødig")?

Det vil jeg mene. Hvis det er en lejekontrakt på almindelige vilkår, er den
gyldig mod enhver uden tinglysning, og så vil tinglysning ikke give lejeren
bedre beskyttelse hvorfor den må være "åbenbart overflødig".

Mvh.
Jacob

Fra : jacob nielsen

Dato : 15-10-02 14:44

"Peter G C" <pgc@FJERNDETTEnospam.dk> wrote in message

> Og det har man, hvis man har en lejekontrakt. Men se dog Tinglysningsloves
§
> 3.

Men det er nu de færreste almindelige lejere, der har behov for det pga.
lejelovens §7.

Mvh.
Jacob

Fra : Magnus Alkil

Dato : 15-10-02 13:06

Jeg har tjekket at ejeren kender Søren, så der er ikke længere problemer i
den dur- Nu mangler der bare at blive udfærdiget en kontrakt. Mange tak for
interessen til alle og stor tak til Peder Porse for at give sig tid til at
snakke med mig om situationen.

Mvh