Decisons, decisions
Fra : Martin Edlich

Dato : 14-10-02 20:03

Jeg sidder med et dilemma jeg egentlig har det ganske godt med:

Jeg har en 300MHz B&W'er (384Mb RAM) og en 400 MHz Pismo (192 Mb RAM).
Pismoen har knækket skærmen, så den havde jeg tænkt mig at bruge som
server og B&W'eren som arbejdsmaskine. Nu er det bare sådan, at Pismoen
virker så meget mere lydig under OS X (missekatten), end B&W'eren gør.

Spørgsmålet er så om det vil have en afgørende indflydelse at clocke
B&W'eren, så den bliver 50-100MHz hurtigere og den dermed kommer til at
føles lige så hurtig som Pismoen.

Hvis ikke skyder jeg B&W'eren afsted, bruger Pismoen med ekstern skærm
og en grå G3'er som server.

Ideer?

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 14-10-02 22:35

> [...]
> føles lige så hurtig som Pismoen.
>
> Hvis ikke skyder jeg B&W'eren afsted, bruger Pismoen med ekstern skærm

Hvorfor vil du have en så "fin" server ? En ganske almindelig beige
Power kan klare opgaven.

I øvrigt fik jeg tilbudt et DVD drev til en B & W her til aften - er du
interesseret ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 14-10-02 22:52

In article <1fk2hf4.lsv73ybgme3kN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Hvorfor vil du have en så "fin" server ?

Den er lille, den er lydløs, den har en knækket skærm og så fik jeg den
til en fornuftig pris. Jeg indhandlede den faktisk til det formål.

> En ganske almindelig beige Power kan klare opgaven.

Det er jeg klar over.

> I øvrigt fik jeg tilbudt et DVD drev til en B & W her til aften - er du
> interesseret ?

Ikke det fjerneste - jeg har DVD-drev nok. Er du interesseret i et
DVD-drev fra en Pismo?

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-10-02 08:08

> Den er lille, den er lydløs, den har en knækket skærm og så fik jeg den
> til en fornuftig pris. Jeg indhandlede den faktisk til det formål.

OK. Så installer VNC og du er kørende.

> Det er jeg klar over.

> Ikke det fjerneste - jeg har DVD-drev nok. Er du interesseret i et
> DVD-drev fra en Pismo?

Nope - det har jeg ikke brug for. Ellers tak.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-10-02 19:15

In article <1fk37xn.173grjl13b95aiN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> OK. Så installer VNC og du er kørende.

Det er nu ikke nødvendigt. Webmin og ssh er nok.

Er der slet ikke nogen der har erfaring med en 350 eller 400 Mhz B&W og
OS X?

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-10-02 19:36

> Det er nu ikke nødvendigt. Webmin og ssh er nok.
>
> Er der slet ikke nogen der har erfaring med en 350 eller 400 Mhz B&W og
> OS X?

Jeg mener at Dirty Dan kører præcist med den opsætning.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-10-02 19:58

In article <1fk43uv.1ymqmf41a7qojbN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Jeg mener at Dirty Dan kører præcist med den opsætning.

Hvam skal man sparke i skridtet for at få ham til at dele sine
erfaringer?

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 15-10-02 20:38

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Hvam skal man sparke i skridtet for at få ham til at dele sine
> erfaringer?

Jesper? Indtil han selv får Dan til det?

Uddelegering af ansvar O:)
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-10-02 20:58

In article <kkvg43ze5x.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Jesper? Indtil han selv får Dan til det?

Det var et forslag der var til at føle på. Føle-delen kommer Jesper så
til at stå for.

> Uddelegering af ansvar O:)

Det er min specialitet.

--
MVH Martin Edlich, nu på en B&W'er. http://www.edlich.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 15-10-02 21:05

Dan Stenberg Robles <dirtydan@mac.com>

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Peter Kiil

Dato : 15-10-02 22:11

in article newsspam4-1EE299.20151015102002@dtext.news.tele.dk, Martin Edlich
at newsspam4@mail.edlich.dk wrote on 15/10/02 20:15:

> Er der slet ikke nogen der har erfaring med en 350 eller 400 Mhz B&W og
> OS X?

Jeg har en 400 mhz G3'er på arbejde. Den kører hæderligt, men kræver
tålmodighed fra tid til anden.

--
/peter

"When the President does it, that means that it's not illegal."
Richard Nixon.