Krydderkartofler - haster
Fra : Rikke F. Ravn

Dato : 14-10-02 15:24

Hej i gruppen

jeg står i aften og skal lave krydderkartofler, stegt i ovnen, men jeg
savner nogle gode ideer til hvordan jen kan krydre dem....

Håber at høre fra jer snart.....

--
Med venlig hilsen - Yours sincerely
Rikke Fjordbak Ravn

Fra : Inger Pedersen

Dato : 14-10-02 16:08

"Rikke F. Ravn" <rikke@fjordbak.dk> skrev i en meddelelse
> Hej i gruppen
>
> jeg står i aften og skal lave krydderkartofler, stegt i ovnen, men jeg
> savner nogle gode ideer til hvordan jen kan krydre dem....

Du kan pensle dem i olie og drysse med salt
Herudover kan du drysse med følgende (kun én ad gangen):
- oregano eller merian (min favorit)
- pizzakrydderi
- tørret persille eller dild
- paprika
- sød chili
- herbes de provence
- basilikum

God appetit
Hilsen Inger

Fra : itgrafen

Dato : 14-10-02 16:41

"Rikke F. Ravn" skrev d. 14-10-02 15:24 dette indlæg :
> [...]
>
> jeg står i aften og skal lave krydderkartofler, stegt i ovnen, men jeg
> savner nogle gode ideer til hvordan jen kan krydre dem....

en ide

lav en god hvidløgsolie (olie rystet med knust hvidløg), smør
kartoflerne, og drys med sesamolie.
du kan evt også blande lidt soya, olie og knust hvidløg og hælde over
kartoftler der er stegt i ovnen, det smager bare godt. drys måske også
med finthakket løg.

http://www.kandu.dk/