Kabinet til PIV: hvor mange blæsere?
Fra : sti

Dato : 14-10-02 07:52

Hej,

jeg er lige ved at vælge en kabinet til en ny PC. Og jeg er i tvivl om den
skulle være noget fra Thermotake (fordel: den kommer med 5 blæsere; ulempen:
ingen PSU og den er dyr) eller fra Chieftec Dragon serie (fordel: kommer
allerede med PSU, og en blæser ved sidevæg; ulempen: mangler måske noget
blæsere, og har ikke den thermostyring som Thermotake har).

Jeg tænker mere i retning af Chieftec, men jeg ville gerne høre hvad folk
mener, i sær vedr. hvor mange blæsere (og placering af dem) jeg burde have
for en Pentium IV 2.4 GHz, uden overclocking.

Mange tak for tips!

/Steve

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 14-10-02 08:58

> [...]
> mener, i sær vedr. hvor mange blæsere (og placering af dem) jeg burde have
> for en Pentium IV 2.4 GHz, uden overclocking.

Hej Steve.

Du har IKKE brug for en masse blæsere når du har en PIV 2.4. En blæser
foran til at suge lidt frisk luft ind og evt. en til at assistere din
strømforsyning med at hive den varme luft ud bagtil.
Jeg vil foreslå dig at finde det kabinet du kan lide og så købe 2 80 mm.
blæsere ved siden af. Blæserne kunne så f.eks være Papst Ultra Low Noise
8412N2/GL eller Power Coloer Fluid 9DB.
Husk selvfølgelig at få kølet din CPU ordenligt.

--
Mvh.

Kenneth
(Fjern "FJERNDETTE" i mailadressen ved direkte svar)

Fra : sti

Dato : 14-10-02 14:14

"(: MarlboroMan :)" <kenneth_aka_marlboroman@FJERNDETTEhotmail.com> wrote in
message news:3daa7904$0$3381$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> [...]
> Mvh.
>
> Kenneth
> (Fjern "FJERNDETTE" i mailadressen ved direkte svar)

Tak Kenneth!

Det var svaret, jeg havde behøv for. Tror nok jeg holder mig til Chieftec,
og modellen jeg har set kommer allerede med 1 blæser (i siden), men så køber
jeg mindst 1 til.

/Steve

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-02 08:29

"sti" <sis@hymite.com> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> jeg er lige ved at vælge en kabinet til en ny PC. Og jeg er i tvivl om den
> skulle være noget fra Thermotake (fordel: den kommer med 5 blæsere

jeg har mit i sådanne et kabinet:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=21&page=1

normalt (når jeg ikke laver noget krævende men bare surfer rundt mv) så kan
jeg køre så der det kun er en 20db cpu-fan også den 20db der er i PSU'en der
køre. og den bliver slet ikke for varm pt. er den eks. 30C. Jeg har så en
fanbus hvor jeg så starter en helveds masse blæsere hvis jeg skal lave noget
"krævende" dvd->divx spille computer o.l.

antal af blæsere kommer an på din tollerance ang. støj, men køb en fanbus
hvor du kan tænde slukke for de ekstra blæsere, da du ikke har brug for dem
al den tid du ikke laver noget krævende på den.

mit system:
P4 1.6@1.8
gf3 ti200 (uden blæser)
dem der bliver aktivert af fanbussen:
120mm front 14db
80mm front-harddiske 12db
92mm bag-cpu 1X db
PSU'en er den 350w med mindst db de har hos noisecontrol.dk

--
peet_dk was here... ICQ#71309759 Mail#peet@peet[dot]dk [dot]=.
http://www.peet.dk <- Nu også med edonkey guide!