Hurtig/fast forbindelse til internettet på~
Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 16-01-01 16:27

Hej
Jeg er i den situation, at min nuværende bopæl er i København (hvor der er
ADSL, og lign.) og nu skal jeg flytte ud på landet hvor der ingen ting er!!!
Hvad gør man hvis ISDN/56K langt fra kan opfylde sit behov??
Jeg har hørt noget om internet via parabol, men fungerer det? -er det ikke
dyrt? -hvor finder man en udbyder? -er der andre muligheder?

Med venlig hilsen

Thomas Jacobsen

Fra : Erik Dan

Dato : 16-01-01 16:41

"Thomas Jacobsen" <thomas.jannie@get2net.dk> skrev >
> [...]
-
> Hvis du flytter til et sted hvor NESA har forsyningspligt er dette måske

http://www.euroinvestor.com/scripts/runisa.dll?EUROINV:READNEWSSTORY:%=Sessi
on=%:8772818 <

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 16-01-01 19:57

> en mulighed.

Det er vist langt ude i fremtiden. Der må da være nogle muligheder nu og
her!!!!

Mvh. Thomas

Fra : Jesper Skriver

Dato : 16-01-01 20:38

On Tue, 16 Jan 2001 19:56:31 +0100, Thomas Jacobsen wrote:

>Det er vist langt ude i fremtiden. Der må da være nogle muligheder nu og
>her!!!!

Ja, ISDN eller at flytte til en større by ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-01-01 23:47

On 16 Jan 2001 19:38:24 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) wrote:

>Ja, ISDN eller at flytte til en større by ...

Alternativt flere ISDN2'ere. Flere af bl.a. ZyXEL's routere klarer
efterhånden MP-PPP (og BoD i samme forbindelse) ganske okay, også på
over to kanaler. Og det samme gælder diverse RAS-udstyr.

(fut: dk.edb.internet.udbydere)

--
- Pede
Professionel nørd

Tilhørsforhold/disclaimer: http://www.ter.dk/disclaimer/

Fra : Peter Sjøntoft

Dato : 19-01-01 11:56

"Thomas Jacobsen" <thomas.jannie@get2net.dk> wrote in message

> Det er vist langt ude i fremtiden. Der må da være nogle muligheder nu og
> her!!!!

Ja. En fast leased line. Billigt er det bare ikke. Men du kan få det så
hurtigt du vil (stort set).

Peter Sjøntoft

Jeg arbejder for CyberCity, men udtaler mig hér for mig selv for egen
regning og risiko.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-01-01 21:46

Hejsa,

> [...]
> Jeg har hørt noget om internet via parabol, men fungerer det? -er det ikke
> dyrt? -hvor finder man en udbyder? -er der andre muligheder?

Det er værd at bemærke at eksempelvis Sonofon har fået licens til den nye
high-speed wireless internet og forventer 95% befolkningsdækning medio 2001.

** Lars

Fra : Kim Hansen

Dato : 16-01-01 23:49

Ja, det er værd at bemærke, hvis man da ikke skal bruge forbindelsen til at
spille med.
Udover det, er det også værd at bemærke, at Sonofon nok også kan levere
hurtigere end TDC kan leverer ADSL, men det kan alle jo :)

--
Kim Hansen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-01-01 02:42

Tue, 16 Jan 2001 23:48:40 +0100, skrev "Kim Hansen"
<Kim_Hansen@worldonline.dk>:

>Udover det, er det også værd at bemærke, at Sonofon nok også kan levere
>hurtigere end TDC kan leverer ADSL, men det kan alle jo :)

Uden at vide noget som helst om det, så tvivler jeg på, at Sonofon vil
kunne levere individuelle tilslutning i løbet af sommeren 2001 til en
pris, der er til at betale for et privatbudget.

Det bliver da kollektive tilslutninger, der får muligheden først og
som lettere kan tilslutte sig, da de kan sprede udgiften over flere
tilslutninger.

Det er jo det samme med det engang meget omtalte Bredbandsbolaget.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Rene Beining

Dato : 17-01-01 11:16

Du har ikke tænkt på at det er trådløs vel og derfor nok ikke har brug for
kabler ud til slutbrugeren :)

Og derfor kan du nok ikke lige sammenligne med bredbåndsbolaget.

mvh
Rene Beining

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-01-01 23:47

Wed, 17 Jan 2001 10:16:18 GMT, skrev "Rene Beining"
<rbeining@bellesystems.com>:

>Du har ikke tænkt på at det er trådløs vel og derfor nok ikke har brug for
>kabler ud til slutbrugeren :)

Jo, men skal jo have en eller anden form for modtager og efter, hvad
jeg har læst, skulle de ligge på omkring kr. 20.000 og det er der vel
næppe mange private der kan/vil betale for det.

Men er der flere om at dele forbindelsen, kan prisen jo holdes nede.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Rene Beining

Dato : 17-01-01 11:17

Hvorfor skulle man ikke kunne spille på det ?????

mvh
Rene Beining

Fra : Peter Larsen

Dato : 17-01-01 12:36

det samme highspeed internet, der for at være så highspeed som lovet, at
der skulle være en mast for hver 50 meter? :)

.... Jeg bor selv "langt ude" når det gælder adsl og lign, kabeltv er et
noget ukendt fænomen her.

Europeonline er nok mit bedste valg, sammen med pro@ccess isdn. dog mangler
jeg godt information om europa online...

regards, peter larsen

Fra : SirWheels

Dato : 16-01-01 21:12

> [...]
> Jeg har hørt noget om internet via parabol, men fungerer det? -er det ikke
> dyrt? -hvor finder man en udbyder? -er der andre muligheder?
Get2net havde på et tidspunkt det der med Internet via Satellit - kig på
get2nets hjemmeside efter det. Jeg kunne forestille mig de havde pillet det
ned igen, fordi deres (ikkeeksisterende?) kunder syntes det var for dyrt.

mvh
SirWheels

Fra : Reon

Dato : 17-01-01 16:39

jo man kan godt få det over parebol koster ca. 100kr om mdr for ca. 2mb date
og 45mb tv

og få flat 64 hos cybercity til 495kr om mdr så har du en 2mb download/
64kbs upload...

Fra : Per Olsen

Dato : 17-01-01 18:38

Hvilken udbyder????

Hvis det er Eouropeonline som du henviser til så passer det ikke, de skriver
godt nok at man får 2mbit dl, men det er ved at bruge deres Frazzt software
som ikke virker, og hvis det da endeligt gør så skal du vente 3 dage før du
modtager filen. Du kan så vælge at dl via dit satdem men der er hastigeheden
MEGET svingende max 30K, og FTP virker ikke særlig godt.

Så de 125 kr det koster på måned er dårligt givet ud....

--
Med venlig hilsen / Best Regards

Per Olsen
MCSE

\!/
(@ @)
----------------------------oOO-(_)-OOo----------------------------
E-mail: PerOlsen@edb.dk ICQ: 9713205

Fra : Kjers Kommunikation

Dato : 17-01-01 16:58

På Thyholm i Vestjylland, hvor jeg bor, hænger et trådløst net i "luften"
man er i kontakt via radiosender, og det går temmelig stærkt.
Det er leveret af www.airlan.dk, som måske også er interesseret i at levere
på dit nye domicil?

Hans Stokholm Kjer

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 17-01-01 19:26

> På Thyholm i Vestjylland, hvor jeg bor, hænger et trådløst net i "luften"

Lyder interessant er det, hvad er pris/hastighed?

Mvh. Thomas

Fra : Kjers Kommunikation

Dato : 18-01-01 01:39

Hej Thomas

Jeg linker til firmaet, fordi jeg ikke kender deres priser 100% og fordi jeg
ikke ved, hvor de har trådløse net hængende.

Da jeg talte med dem garanterede de min. 1 mbit op og ned, og sagde at den
oftest var hurtigere, da de 1 mbit var i tilfælde af fuld belastning fra
alle brugere.

Hans

Fra : 007

Dato : 18-01-01 08:55

On Thu, 18 Jan 2001 00:38:51 GMT, "Kjers Kommunikation"
<kjer@kjers.com> wrote:

> [...]
>oftest var hurtigere, da de 1 mbit var i tilfælde af fuld belastning fra

Har du nogen ide om hvor mange brugere der ca. er i alt i dit område?

--
007
AKA

Fra : Thomas Jacobsen

Dato : 17-01-01 19:30

gælder kun i Thyholm

Fra : Kjers Kommunikation

Dato : 18-01-01 01:39

> gælder kun i Thyholm

Jeg ved det ikke, men jeg kan da kun anbefale dig at flytte hertil

Læs om Thyholm på www.thyholm.dk

Hans