Inkasso (Tiscali Igen)
Fra : Jan

Dato : 14-10-02 06:27

Hej Alle i gruppen

Da jeg har en sag kørende hos et inkasso firma, jeg har så bedt dem om at
dokumentere kravet dette har de haft svært ved at få ud af Tiscali.

For 2 dagen siden modtager vi endelig noget fra Tiscali, og med stor
spænding åbner vi brevene, har finder vi ud af at Tiscali hæver hovedstolen
med flere regninger.

Så til mit spørgsmål :

1.. Når et firma sender en sag til inkasso må firma så bare selv udstede
flere regninger og herefter hæve hovedstolen ?
2.. Da jeg nu betaler rente af hovedstolen 2 steder nu, vil jeg høre om
dette er lovligt ?

Da jeg nu skal skrive til Inkasso firmaet angående de regninger vil jeg høre
om der nogen der har nogle ider som jeg kan skrive til dem, for jeg er løbet
tør .

De venligste hilsner

Jan Lund Thomsen

Fra : Søren Emig

Dato : 14-10-02 09:15

> Da jeg har en sag kørende hos et inkasso firma, jeg har så bedt dem om at
> dokumentere kravet dette har de haft svært ved at få ud af Tiscali.

Velkommen i klubben..... Den er svær at melde sig ud af
De lukkede internetforbindelsen på mit arbejde tre gange, fordi de mente at
vi ikke betalte. Det viste sig så, at vi gennem 3-4 mdr. betalte for to
andre i byen. Mystisk

> For 2 dagen siden modtager vi endelig noget fra Tiscali, og med stor
> spænding åbner vi brevene, har finder vi ud af at Tiscali hæver
hovedstolen
> med flere regninger.

Vi skrev en "bøde" til dem, hvilket de betalte (5.000 tror jeg).

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 14-10-02 11:41

Søren Emig (soren@_nospam_robtech.dk) skrev:

> Vi skrev en "bøde" til dem, hvilket de betalte (5.000 tror jeg).

Hehe ...

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Jonas Heide Smith

Dato : 15-10-02 21:41

Jeg har fornøjelsen af en lignende sag.
Bare lige en kommentar: I "Lov om inkassovirksomhed" (
http://www.fs.dk/jura/loveregl/fb_lov/l_inkas.htm ) hedder det:

§ 10. Før der over for skyldneren må iværksættes andre
foranstaltninger med henblik på inddrivelse af en fordring, skal der til
skyldneren være sendt en påkravsskrivelse, der opfylder betingelserne i stk.
2 og 3, og den i stk. 3 nævnte frist skal være udløbet, jf. dog § 11.
Stk. 2. I påkravsskrivelsen skal tydeligt angives alle oplysninger, som
er nødvendige for skyldnerens bedømmelse af fordringen.
Stk. 3. I påkravsskrivelsen skal angives en frist, inden for hvilken
skyldneren kan indfri fordringen, uden at der foretages foranstaltninger,
hvorved der påføres skyldneren yderligere omkostninger. Fristen skal være
mindst 10 dage fra afsendelsen af påkravsskrivelsen.

Det lyder ikke som om Stk. 2 er opfyldt i din sag - ligesom det ikke er
tilfældet i min.

Mvh,
Jonas Heide Smith