Windtalkers
Fra : CK

Dato : 13-10-02 23:35

Windtalkers... Skuffende actionbrag med Nicholas Cage, der skal passe på at
han ikke ender som den nye Keanu Reeves. Han underspiller i den grad sin
rolle i denne film. Om det skyldes ham selv eller manglende/dårlig
instruktion fra John Woo ved jeg ikke.
Krigsscenerne er rigtig flotte men de overskygges af dumme klichéer så snart
de er overståede. Ærgeligt at der ikke er gjort mere ud af historien om
navajoerne og deres kodesprog, som blev brugt under WWII.
Se "We Were Soldiers" istedet for. Den er på alle måder en bedre film.

Windtalkers 5 af 10

Lidt om DVD'en (region 1)
DVD'en har et kanon flot billede og et acceptabelt lydmix. Ærgeligt at MGM
næsten aldrig bruger DTS på deres udgivelser.
Extra materiale er der ikke meget af, men det er naturligt nok da filmen var
et af de dyreste flop nyere hollywood tid rent økonomisk set. Dog er "Die
Another Day" teaseren inkluderet i dolby 5.1 lyd. Nice!

Mvh
Christian

Fra : Per Kristensen

Dato : 14-10-02 07:52

"CK" <ckusknerNOSPAM@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> navajoerne og deres kodesprog, som blev brugt under WWII.
> Se "We Were Soldiers" istedet for. Den er på alle måder en bedre film.

Ja jeg syntes også at filmen var ret elendig og temmelig B-agtig. De sidste
par Woo film har godt nok været dårlige, men Windtalkers er ovenikøbet
kedelig.

"ender som den næste Keanu Reeves". Hvad mener du med det?

Fra : Mikkel Winther

Dato : 14-10-02 11:55

In <news:3daa6990$0$32572$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Per
Kristensen wrote:
> "CK" <ckusknerNOSPAM@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
>
> "ender som den næste Keanu Reeves". Hvad mener du med det?

Keanu Reeves er med i den ene dårlige film efter den anden, men af en eller
anden grund bliver han hyret igen og igen. Det virker som om Hollywood
nægter at indse at han er en dårlig skuespiller. Jeg tror det er det,
Christan refererer til.

Ligesom Kevin Costner (som man heldigvis ikke har set noget særligt til i et
godt stykke tid).

m.
--
"When this kind of fire starts, it is very hard to put out. The tender
boughs of innocence burn first, and the wind rises, and then all goodness is

Fra : Per Kristensen

Dato : 14-10-02 15:08

> [...]
> anden grund bliver han hyret igen og igen. Det virker som om Hollywood
> nægter at indse at han er en dårlig skuespiller. Jeg tror det er det,

Jeg syntes ikke generelt at Reeves er en dårlig skuespiller. Men han bliver
ofte dårligt castet. I The Matrix syntes jeg han spiller ganske OK.

> Ligesom Kevin Costner (som man heldigvis ikke har set noget særligt til i
et
> godt stykke tid).

Hmm nu er jeg personligt lidt Costner-fan. Jeg kan rigtig godt lide film som
Dances With Wolves, Field of Dreams, A Perfect World m.m.

Fra : Mikkel Winther

Dato : 14-10-02 17:59

In <news:3daacfa1$0$32580$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Per
Kristensen wrote:

> Jeg syntes ikke generelt at Reeves er en dårlig skuespiller. Men han
> bliver ofte dårligt castet. I The Matrix syntes jeg han spiller
> ganske OK.

Det er rigtigt at han spiller fint nok i The Matrix, men det vil jeg vove at
påstå er undtagelsen, der bekræfter reglen. Her er en liste over de film,
hvor jeg lige umiddelbart kan huske at Keanu spiller dårligt:

Babes in Toyland (sammen med en meget ung Drew Barrymore)
Dangerous Liaisons
Bill & Ted's Excelent Adventure
Point Break
Bram Stoker's Dracula
Little Buddha
Speed
Johnny Mnemonic (nok Keanus dårligste film)
Chain Reaction
The Devil's Advocate
The Watcher
The Gift (en god film, men Keanu er heller ikke særligt meget med)
Hardball

> Hmm nu er jeg personligt lidt Costner-fan. Jeg kan rigtig godt lide
> film som Dances With Wolves, Field of Dreams, A Perfect World m.m.

Smag og behag... Personligt synes jeg han er frygteligt overvurderet.

m.
--
- "My father is no different than any powerful man, any man with power,
like a president or senator."

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 15-10-02 00:51

Jeg ved ikke hvad det er med Keanu Reeves. Jeg har det direkte omvendt med
ham, jeg synes han bliver castet til nogen rasende gode film, men er
fuldstændig enig i at han er en rædsom dårlig skuespiller. Jeg kan kun
forestille mig at det er pga. hans udseende, evt. hans fine
skuespilleruddannelse samt hans agentforhold (agenter styrer en DEL i
Hollywood!) der gør at han ikke bliver grinet ud. Eneste film jeg reelt
synes han funker i er 'Matrix'.

Jeg har det lidt på samme måde med en som Adam Sandler, dog omvendt hvor han
sikkert ville være en ok komiker hvis han ikke var groet fast i de samme
kiksede filmplot. Det må kun kunne lade sig gøre fordi han har en god
agent...

Kevin Costner synes jeg dog er en kanon skuespiller, absolut ikke
overvurderet, han skal bare ikke have for meget indflydelse på filmene...

Fra : AJC

Dato : 14-10-02 23:30

"C. H. Engelbrecht" <chrisengeldk@dkik.dk> wrote in message
> [...]
> skuespilleruddannelse samt hans agentforhold (agenter styrer en DEL i
> Hollywood!) der gør at han ikke bliver grinet ud. Eneste film jeg reelt

Speed er en af de bedste film, som er lavet nogensinde!
Så kan man mene, hvad man vil om Keanu Reeves talent som skuespiller!

Mvh
AJC.

Fra : Anders F. Nielsen

Dato : 14-10-02 17:57

"Mikkel Winther" wrote

> Keanu Reeves er med i den ene dårlige film efter den anden, men af en
> eller anden grund bliver han hyret igen og igen. Det virker som om
> Hollywood nægter at indse at han er en dårlig skuespiller.

Jeg synes nu, han har været udmærket i sine seneste film. Han er da f.eks.
ganske overbevisende som voldelig redneck i The Gift.

Har du set den?

VH
Anders

Fra : Mikkel Winther

Dato : 14-10-02 18:11

In <news:aoet0m$1ivs$1@news.cybercity.dk>, Anders F. Nielsen wrote:
> "Mikkel Winther" wrote

> Jeg synes nu, han har været udmærket i sine seneste film. Han er da
> f.eks. ganske overbevisende som voldelig redneck i The Gift.

Det er han sgu da ikke. Det er en god film, men Keanu spiller som sædvanligt
som om han ser manuskriptet for første gang mens der bliver filmet og han
bliver nødt til at læse op.

> Har du set den?

Ja.

m.
--
- "Would you like some bourbon in that, father?"
- "Well, my doctor says I shouldn't but thank God my will is weak."

Fra : Max

Dato : 14-10-02 23:53

Fed Woo film , 7 af 10