Andet multimedie
bentjuul 3670
PSP - Snap to grid ?
Fra : Is

Dato : 13-10-02 22:01

Hej
Jeg roder lidt med PSP7
Vil gerne lave nogle cirkler der er lige store, og derfor mente jeg at jeg
med "maskestørrelsen på grid" kunne gøre det nemt !!!

Jeg sætter H & V spacing til 50
Snap to upper left
Snap influence in pixel 25
Snap to grid
Snap to guide

Vælger preset sharpe
Elipse, antialias og line width 4

Nu ville jeg mene at det var nemt at lave flere ens cirkler der f eks var 50
i størrelse

Starter i nærheden af en grid f eks 50/50 men straks er starten ved 66/50
istedet !!

Hvordan får jeg den til at starte ved 50/50 ???

På forhånd tak !

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : emj

Dato : 13-10-02 23:11

On Sun, 13 Oct 2002 23:01:01 +0200, "Is"
<detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> wrote:

>Hvordan får jeg den til at starte ved 50/50 ???

Hvis du har grids til 50/50 og resten på default. Altså ikke noget med
at snappe
Du starter så nøjagtig foroven i et gridhjørne (aflæs punktet forneden
på statusbjælken) og trækker diagonalt din cirkel. Du kan nederst på
skærmen i statusbjælken også aflæse, hvornår cirklen er nøjagtig
50x50.
I stedet for at vælge antialias, kan du vælge at afmærke Retain Style
og Vector i stedet for.
Tegne cirklen og til sidst bestemme dig for linjetykkelsen i
properties.
Hvis du skal lave flere ens cirkler så er copy/paste da det letteste.

Hilsen emj

--
http://www.enterpol.dk/foto/epgalleri/epfoto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Is

Dato : 14-10-02 18:27

> [...]
> properties.
> Hvis du skal lave flere ens cirkler så er copy/paste da det letteste.

---
Tak for svar !!

Hvad er forklarringen på at den springer væk fra "Grid" i start, det sker
jo ikke ved "selektion"

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : emj

Dato : 14-10-02 21:23

On Mon, 14 Oct 2002 19:27:28 +0200, "Is"
<detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> wrote:

>Hvad er forklarringen på at den springer væk fra "Grid" i start, det sker
>jo ikke ved "selektion"

Hvis du kun mærker af i Snap to grids, så vil din cirkel klaske sig
perfekt op af alle 4 sider i en gridkvadrat i samme størrelse, som du
har valgt dine grids. Her 50x50.
Jeg forstår ikke spørgsmålet, men måske det alligevel er noget i den
retning, du spørger om.
Hilsen emj

Fra : Is

Dato : 15-10-02 22:04

> [...]
> har valgt dine grids. Her 50x50.
> Jeg forstår ikke spørgsmålet, men måske det alligevel er noget i den
---
OG hvad kan jeg så ha lavet forkert ?? for det gør den ikke ???

Jeg havde "snap influence in pixels" til at være 25 !!
ved at ændre den til 5 kunne det lade sig gøre at fo den til at lægge sig
til alle 4 grid sider ???

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : emj

Dato : 15-10-02 23:35

On Tue, 15 Oct 2002 23:03:46 +0200, "Is"
<detteerminnewsgruppemailadresse1@get2net.dk> wrote:

>Jeg havde "snap influence in pixels" til at være 25 !!
>ved at ændre den til 5 kunne det lade sig gøre at fo den til at lægge sig
>til alle 4 grid sider ???

Set er uden betydning om der står 5 eller 25. Den snapper ligedan.
Hilsen emj

Fra : Is

Dato : 16-10-02 18:57

> Set er uden betydning om der står 5 eller 25. Den snapper ligedan.
> Hilsen emj
> --
Hmmm !! så ved jeg ikke hvad jeg så kan gøre ??

--
Venlig hilsen
Erik Isager