Hurtigt hjem fra Dublin - hvordan?
Fra : Poul F. Andersen

Dato : 13-10-02 20:32

Hej NG,

Min søn er "strandet" i Dublin, og skal hurtigst og billigst muligt tilbage
til København.
SAS skal have ca 3.000,- kr for en enkeltbillet.
Det må kunne gøres billigere!
Han er 21 år.

VH Poul

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 13-10-02 21:00

"Poul F. Andersen" skrev:

> Min søn er "strandet" i Dublin, og skal hurtigst og
> billigst muligt tilbage til København.

Det kan formentlig gøres for et par tusinde med Ryanair, med de ekstra
ulemper at der ingen forplejning er ombord, at han skal skifte i London
Stansted, at han ikke kan checke baggagen ind hele vejen (men skal checke
ind igen i London), at han lander i Malmø Sturup (30 km udenfor Malmø), og
at billetterne (en for Dublin-London og en for London-Malmø) kun kan købes
via internet på http://www.ryanair.com/

Mvh, Lars

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 13-10-02 21:19

> [...]
tilbage
> til København.
> SAS skal have ca 3.000,- kr for en enkeltbillet.

Det kan det også. Få din søn til at gå ind på scandinavian.net og vælg
"Ireland". Vælg "Youth" under "Type of travel" og vælg "One way".
Så kan han flyver hjem i morgen tidlig kl. 6.30, lokal tid og han er så i
Danmark 09.35.

Alt dette for den sølle pris af 188,20 Euro!

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : P.Sørensen

Dato : 14-10-02 11:32

Håber vi havde ham med. Synes selv firmaet er lidt dårlig til at gøre
opmærksom på de konkurrencedygtige tilbud, vi rent faktisk har.
hilsen kaptajnen på 2542 DUB-CPH her til morgen.

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 15-10-02 19:01

> Alt dette for den sølle pris af 188,20 Euro!

Hej Rasmus,
Jeg tror du overså at han er over 15 år!

Men never-the-less,- han gjorde flg. hvis andre er intereseret:

SMS-citat:

"købt DUB-LON/STN: 15.okt, kl. 20:45-21:55. FR292. og: LON/STN-CPH 16.okt
kl. 07:45-10:30. fly GO404. pris alt inkl for 2 personer: 244.00 euro"

Altså 122,00 roer pr. næse,- det må vel siges at være en OK- pris!

VH
Poul

Fra : Anders Christensen

Dato : 17-10-02 16:12

"Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Rasmus,
> Jeg tror du overså at han er over 15 år!

Dvs at han lige er blevet 6 år ungre siden du postede dit indlæg, hvor du

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-10-02 20:19

"Anders Christensen" <vladimirr_one@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Poul F. Andersen" <paogba@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> Dvs at han lige er blevet 6 år ungre siden du postede
> dit indlæg, hvor du skrev at han var 21 år :)

Når han er 21 er han vel også OVER 15 år gammel! Så han er da ikke af
den grund blevet yngre end i det første indlæg!!

"Det Evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk/
"Bibelsk tungetale" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-058.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 17-10-02 20:42

> Jeg tror du overså at han er over 15 år!

Aldersgrænsen på ungdomsbilletter er altså 26 år, jeg ved ikke hvor du får
det med 15 fra...

--
Venlig hilsen / Best regards,

Rasmus Nielsen.

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 18-10-02 08:17

> Aldersgrænsen på ungdomsbilletter er altså 26 år, jeg ved ikke hvor du får
> det med 15 fra...

Her:

www.scandinavian.net

Vælg: Ireland - Dublin/Copenhagen - Youth - One way =
Som du jo selv skrev - men du overså nok feltet til højre for tidsplanen,
hvor der står følgende:

"Dublin Copenhagen

Youth fare (age 2-15)

Fare 188.20 EUR
Total 188.20 EUR "

Som du ser er aldersgrænsen 15 år, som jeg skrev.

--
Venligst
Poul F. Andersen

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 19-10-02 04:55

"Poul F. Andersen" skrev:
> Som du ser er aldersgrænsen 15 år, som jeg skrev.

Men aldersgrænsen er 26.

Se istedet de samme sider, under menuen "Plan & Book" -> Youth, hvor der
står lidt mere om betingelserne for ungdomsbilleter.

Mvh, Lars

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 20-10-02 21:03

> Men aldersgrænsen er 26.

Du har ret Lars,- jeg fandt ud af at jeg valgte det "forkerte" faneblad.

VH Poul