Enkeltstik installation til Arrownet
Fra : LM

Dato : 13-10-02 19:41

Min antenneforening tilbyder Arrownet, men da der ikke er enkeltstik
installation i vores lejlighed, så kan jeg ikke få det.

Nogen der ved hvad enkeltstik installation betyder? Er det noget man kan få
ændret til en rimelig pris?

Mvh Lars

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 13-10-02 20:02

"LM" <nospam@nospam.nospam> skrev i en meddelelse
> Min antenneforening tilbyder Arrownet, men da der ikke er enkeltstik
> installation i vores lejlighed, så kan jeg ikke få det.

Enkeltstik .... hmmmm..... mon der menes, du har en sløjfeinstallation....?

En sljøfeinstallation er lavet således samtlige lejligheder er forbundet som
perler på en snor.

Modsætningen er en såkaldt stjerneinstallation, hvor hver enkelt lejlighed
er forbudet med én stikledning hver. Her er der et centralt fordelingspunkt,
hvortil samtlige lejligheder er forbundet.

Hr. Bjørn

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-10-02 20:17

Sun, 13 Oct 2002 20:41:09 +0200, skrev "LM"
<nospam@nospam.nospam>:

> [...]
>installation i vores lejlighed, så kan jeg ikke få det.
>
>Nogen der ved hvad enkeltstik installation betyder? Er det noget man kan få

Enkeltstik betyder at hver enkelt lejlighed har sin egen
tilslutning til den fordelerboks, der er placeret hos jer.

Nu er det formentlig sådan, at en opgang deler en tilslutning til
fordelerboksen og så bliver den splittet op til hver bolig.

Det har ingen betydning for TV, men dur ikke til nettransmission.

>Er det noget man kan få ændret til en rimelig pris?

Det er noget du skal snakke med dit
boligselskab/afdelingsbestyrelse osv.
Det er fællesantennelæggets kabelføring, der skal laves helt om
for alle boliger.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 13-10-02 20:32

KLIP

> Enkeltstik betyder at hver enkelt lejlighed har sin egen
> tilslutning til den fordelerboks, der er placeret hos jer.

Blot for god ordens skyld....udtrykket "enkeltstik" findes ikke i
kabel-tv-verdenen.

Det hedder et "sløjfedåseanlæg" eller et "stjerneanlæg".

Hr. Bjørn

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-10-02 21:05

Sun, 13 Oct 2002 21:32:28 +0200, skrev "Bjørn Jørvad"
<ursusmajor@pFJERNDETTEost3.tele.dk>:

>Blot for god ordens skyld....udtrykket "enkeltstik" findes ikke i
>kabel-tv-verdenen.

Jeg kender ikke fagudtrykkene, så jeg skrev blot, hvad spørgeren
kaldte det.

Og jeg kendte til det fra dengang vi ville have mulighed for
Stofanet, der hvor jeg bor.

Og vi måtte bekoste en ombygning af antenneanlægget.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 13-10-02 21:22

KLIP

> Jeg kender ikke fagudtrykkene, så jeg skrev blot, hvad spørgeren
> kaldte det.

O.k.

> Og jeg kendte til det fra dengang vi ville have mulighed for
> Stofanet, der hvor jeg bor.

O.k

> Og vi måtte bekoste en ombygning af antenneanlægget.

O.k. ... det er jo ganske normalt, når man ønsker et nyt tilbud/ydelse på
sit (fælles-)eget antenneanlæg.

Hr. Bjørn

Fra : Ivar Madsen

Dato : 13-10-02 20:44

Knud Gert Ellentoft wrote Sunday 13 October 2002 21:16 in
dk.edb.internet.udbydere:

> Det er noget du skal snakke med dit
> boligselskab/afdelingsbestyrelse osv.
> Det er fællesantennelæggets kabelføring, der skal laves helt om
> for alle boliger.

Jeg har på fornæmelsen at det er det vi besluttede i sommers at få lavet om
her hvor jeg bor, vi omkring 1400 lejemål, fordelt på 80-90 opgange, og vi
skulle vist give 300.000 og TDC køber så eneret på levering af TV og
internet for yderliger omrking 900.000, så helt billigt er det ikke,,,

--
MvH Ivar
Der her tester Mandakere, og vil have apt-get, enten til Mandrake,

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-10-02 21:57

Sun, 13 Oct 2002 21:44:20 +0200, skrev Ivar Madsen
<news-23-08-02@milli.dk>:

> [...]
>skulle vist give 300.000 og TDC køber så eneret på levering af TV og
>internet for yderliger omrking 900.000, så helt billigt er det ikke,,,

Der, hvor jeg bor kostede det omkring kr. 1.000 pr. lejemål og vi
har blot 91 lejemål.

Vi ejer selv fællesantenneanlægget.

Der er kun mulighed for at have Stofa som kabeltvudbyder i Sorø
(pt).

Så vi fik valget mellem at Stofa betalte ombygningen og vi bandt
os for fem år, herefter kunne vi så opsige med et års varsel, men
skulle så betale for at få vores eget fællesantenneanlæg tilbage.

Vi valgte at betale selv.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 13-10-02 22:16

Knud Gert Ellentoft wrote Sunday 13 October 2002 22:56 in
dk.edb.internet.udbydere:

> Der, hvor jeg bor kostede det omkring kr. 1.000 pr. lejemål og vi
> har blot 91 lejemål.

Ja, så det ligger nok omkring de 800 til 1.000 kroner pr. lejemål.
BTW hvis jeg har forstået ret, så hvis vi efter 5 år opsiger TDC Oncable så
skylder vi dem ikke noget, anlægget er vores, og det er bare at lægge anden
forsyning ind.