græskaropskrifter
Fra : Christina Geisler

Dato : 13-10-02 14:51

Nu er det tid til græskar igen. Sidste år fandt jeg en fantastisk opskrift
med græskar, hvidløgsrasp og pasta, men den er selvfølgelig forsvunden.
Men der må da være flere sjove opskrifter med græskar udover suppe.

Gode forslag modtages med kyshånd og afprøves garanteret - på altanen ligger
et pænt stort eksemplar.

God efterårssøndagshilsen,
Christina

Fra : Martin Seebach

Dato : 13-10-02 15:34

"Christina Geisler" <Christina-g@nospam.dk> wrote in message
> Nu er det tid til græskar igen. Sidste år fandt jeg en fantastisk opskrift
> med græskar, hvidløgsrasp og pasta, men den er selvfølgelig forsvunden.
> Men der må da være flere sjove opskrifter med græskar udover suppe.

1) Skær toppen af med et skråt snit hele vejen rundt, så stykket med det
grønne 'håndtag' er som en prop i græskaret.
2) Grav det bløde indhold ud med en stor ske, og puds evt. af med en
mindre. Gem evt. indholdet til suppe ;)
3) Skær øjne, næse og mund. Gerne så dæmoniske som muligt.
4) Sæt lys i, luk med proppen fra pkt 1, og nyd de mørke aftener.
5) Så var der ikke mere.

Happy halloween :)

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : Christian Sonder

Dato : 15-10-02 18:52

> [...]

> udover suppe.
>
> Gode forslag modtages med kyshånd og afprøves garanteret - på altanen

Cappellacci Con La Zucca
(Ravioli med græskar)

Fyld :
300 gr. græskar (bages i store stykker uden kerner i 1 time ved 190
grader til kødet kan skrabes af og moses)
50 gr. parmasan ost
30 gr smør
25 gr rasp
1 æg
lidt revet citronskal (ca. 1/2 tsk)
muskatnød (ca. 1/3 - 1/2 tsk)
salt

det hele blandes og puttes i en pastadej og koges 9 min.

Serveres med smeltet smør og parmasan ost

Mvh,
Christian

Fra : gelovina

Dato : 16-10-02 11:05

Christina Geisler wrote:
> [...]
> udover suppe.
>
> Gode forslag modtages med kyshånd og afprøves garanteret - på altanen

Hej Christina,

Jeg tilbragte sidste efterår i USA og var så heldig at min veninde lærte mig
at lave "pumpkin-butter", en slags græskar-marmelade, som smager fantastisk.
Her er opskriften min veninde lærte mig:

Pumpkin-butter

8-900 ml pureret græskar
445 ml æblejuice (evt. blot vand)
10g ingefær (stødt)
3g nelliker (stødte)
750g sukker
10g kanel (stødt)
5g muskatnød (stødt)

Bland alle ingredienserne i en stor gryde, bring det i kog under omrøring.
Skru ned for varmen og lad det simre 30-50 minutter. Rør jævnligt.

God fornøjelse med dit græskar!
Mvh.
Rikke