Leder efter gammel dansk sang ... ?
Fra : Janner

Dato : 12-10-02 22:03

Hejsa,

Teksten er noget i retning af :

Klokken var 5 om morgenen og han var fuld , på vejen lå en lort og skinnede
som var det guld , manden samlede den op med skrig ... fy for satan guld
lugter af lort jeg skal aldrig være rig ...

Det er alt hvad jeg kan ... det kunne lyde som noget i retningen af tørfisk
eller ..... Det lyder ihvertfald sjovt når en hvis person af mine kammerater
kommer i den rigtige stemning og brøler løs af sangen ... som han iøvrigt
ikke har en ide' om hvor stammer fra ...

Håber det er nogen der kan hjlæpe

Hygge

Janner

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 12-10-02 22:17

Hej Janner
Nummeret er fra Clausen & Petersens første LP Nr. 1: Store Sonja, første skæring: Morgenstund har guld i mund.
Pladenummer: Exlibris Exl 20016

Teksten lyder:

Klokken var fem om morgenen og han var fuld
en hundelort lå og skinnede i solen som guld
han var fuld så han samlede den op
men slap den med et skrig!
Puh, det lugter forfærdligt' af lort
Jeg vil aldrig være rig.

Mvh
Jørgen

Fra : Janner

Dato : 13-10-02 21:15

Ok , lyder interessant og over raskende ... noget bud på hvor jeg finder
den ?

/Hygge Jan

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 15-10-02 16:57

Den kan du finde på dit nærmeste bibliotek eller la' dem bestille den hjem: Den findes nemlig også på en cd, sidste skæring:

78.797
Sylvester Petersen, Leif
- der er mange sange der skal synges endnu / [tekst] Clausen & [musik] Petersen ; [tegninger: Erik Clausen ; for udvælgelsen af billederne og redigering: Erik Clausen ... et al.]. - Lynge : Bogan ; [Kbh.] : [eksp. DBK], cop. 1984. - 79 sider : ill. ; 30 cm

Sange fra LP'erne: Store Sonja, I storbyens favn, Cirkus Casablanca, Clausen i tonernes verden
For 1 stemme med becifring
Indhold: Bedre held til næste år ; Mælkebøtten ; Det er mig og min traktor ; Fremmedarbejderens farvel ; Madame Kabale ; Jamaica ; Langemand ; Trapezkongen Bob ; Bon appetitte ; Morgen i byen ; Tryk på knappen, Kurt ; Fedt mand ; I storbyens favn ; Pigegarden ; Opsang ; Mormors kolonihavehus ; 2 CV ; Oberstinde Rosenmund ; Storbyen vågner ; Store Sonja ; Friheden flyver ; Charles ; Brandfælden klapper ; I de gode gamle dage ; Laila ; Spred dine vinger ud ; Ib ; Trykluft og hydraulik ; Nattetid ; Til ære for dig ; Hvad er humor mor? ; Allotria ; Morgenstund har guld i mund

Faustnr.: 0 619 093 6

Mvh

Jørgen

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 17-10-02 20:38

Hovsa, det er ikke en cd men et teksthæfte! I'm sorry.

Jørgen