sygdom og "grov uagtsomhed"
Fra : Desilva

Dato : 12-10-02 16:28

Jeg læste i tråden "bortvisning / opsigelse" at hvis man som funktionær
bliver syg pga. grov uagtsomhed, så det ikke lovligt frafald... men hvad er
grov uagtsomhed?
Hvis man dyrker kampsport og under træning eller til turneringer får en
skade som gør at man må sygemelde sig, er det så "grov uagtsomhed", eller er
det en aceptabel almindelig sportsskade, som er lovlig sygdom?

Fra : Knud Thomsen

Dato : 12-10-02 16:52

Det kommer an på din arbejdsgiver - altså hvor stringent han fortolker
reglerne

Venlig hilsen
Knud

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 12-10-02 17:20

Knud Thomsen wrote:

> Det kommer an på din arbejdsgiver - altså hvor stringent han fortolker
> reglerne

Vil du godt kommentere, -under det du svarer på, nu er det ganske umuligt
at svare på begge indlæg ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Knud Thomsen

Dato : 12-10-02 21:15

"Erik G. Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Vil du godt kommentere, -under det du svarer på, nu er det ganske umuligt
> at svare på begge indlæg ?

Jeg er ked af at du åbenbart anvender et så primitivt værktøj at du må føle
dig generet af, hvor jeg placerer mine svar.

Jeg har hidtil regnet dig som en begavet og fornuftig person og det håber
jeg også at kunne fortsætte med. Men hvis du fremturer med sådanne ubegavede
kommentarer må jeg desværre henregne dig til 'retviserne' sammen med Bertel
og Peter L. mfl.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 12-10-02 21:35

In <3da8829f$0$32624$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "Knud Thomsen" <knud@thomsen.dk> writes:

>"Erik G. Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg er ked af at du åbenbart anvender et så primitivt værktøj at du må føle
>dig generet af, hvor jeg placerer mine svar.

Godt du har laet det nu.

Hvis svaret staar foerst, er det jo ligesom at faa pointen til en historien,
foer selve historien. Ligesaa dumt.

/Martin

Fra : Knud Thomsen

Dato : 12-10-02 21:49

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
<knud@thomsen.dk> writes:

> Godt du har laet det nu.
>
> Hvis svaret staar foerst, er det jo ligesom at faa pointen til en

Så ville jeg ønske du indfører et dansk karaktersæt - det er da frustrerende
at sidde og se på ord som mangler æ, ø og å.

Bortset fra det synes jeg altså det er betydeligt mere logisk at placere
tingene i omvendt kronologisk orden, således at man får det mest betydende
først (det er naturligvis mit eget indlæg og derefter i omvendt
kronologisk rækkefølge resterende indlæg - så kan man jo nemt stoppe
læsningen, når man kommer til noget genkendeligt eller noget man har læst
før.
Når man skal starte i bunden, må man jo først derned for at finde toppen på
det nyeste indlæg - læse fremad for igen at gå tilbage til toppen på
næssidste indlæg etc.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Padre

Dato : 12-10-02 22:55

suk

Jeg har plonket knuden, men når jeg så gennemlæser denne tråd, består den af
jeres svar til ham.

Det interessante spørgsmål om egen sygdom forvoldt ved grov uagtsomhed, det
må jeg tilsyneladende se efter andetsteds.

Resultatet bliver, at jeg enten skal plonke jer, for at slippe for at følge
med i jeres kamp mod den dumhed, som selv guderne har erkendt, at de ikke
kan besejre (det er derfor Herren har givet os plonket) eller bede jer om
ikke at fodre troldene.

Det sidste være hermed gjort (med et smil på læbe og en sang i hjertet)

padre

Fra : Erik Olsen

Dato : 12-10-02 21:42

Knud Thomsen wrote:

> [...]
> sådanne ubegavede kommentarer må jeg desværre henregne dig til
> 'retviserne' sammen med Bertel og Peter L. mfl.

Kære Knud Thomsen,

Vil du ikke gøre os alle den tjeneste at knytte sylten, kappe din
internetforbindelse og grave dig ned?

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Knud Thomsen

Dato : 12-10-02 21:54

"Erik Olsen" <bjerg.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> Vil du ikke gøre os alle den tjeneste at knytte sylten, kappe din
> internetforbindelse og grave dig ned?

Nej - ytringsfriheden gælder vel også for mig ?

Venlig hilsen
Knud

Fra : Erik Olsen

Dato : 12-10-02 21:55

Knud Thomsen wrote:

> Nej - ytringsfriheden gælder vel også for mig ?

Nej.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-10-02 22:31

Erik Olsen wrote:

> Nej.

LOL

Fra : Knud Thomsen

Dato : 13-10-02 09:11

> Nej.
>
> Venlig hilsen
> Erik Olsen

Så har vi jo set at loven er 'lige for alle' og det endda i
dk.videnskab.jura

Venlig hilsen
Knud

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 12-10-02 22:14

Knud Thomsen wrote:

> "Erik G. Christensen" <egc@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
Og du bruger ekstra linie på andet overflødigt ?

> Jeg er ked af at du åbenbart anvender et så primitivt værktøj at du må føle
> dig generet af, hvor jeg placerer mine svar.

Næ, når du mener du kan følge dine egne regler, også i dette, så er min
respekt for dig lig nul.

Fra : Lars

Dato : 13-10-02 09:04

"Knud Thomsen" <knud@thomsen.dk> wrote in message

> [...]
ubegavede
> kommentarer må jeg desværre henregne dig til 'retviserne' sammen med

Knud, han spurgte jo ganske pænt om du ikke ville placere svarene under det
der blev spurgt om.

Er det virkelig nødvendigt at komme med kommentarer om primitive værktøjer
og stille spørgsmål ved personens begavethed bare fordi han kommer med en
venlig henstilling?

/Lars

Fra : Allan Olesen

Dato : 12-10-02 20:58

"Knud Thomsen" <knud@thomsen.dk> wrote:

>Det kommer an på din arbejdsgiver - altså hvor stringent han fortolker
>reglerne

Ikke i denne gruppe. Her diskuterer vi, hvordan reglerne _skal_
fortolkes.

Du må i øvrigt gerne skrive under det, du svarer på, og klippe
det væk, du ikke svarer på.

--
Allan Olesen, Lunderskov

Fra : Knud Thomsen

Dato : 12-10-02 21:12

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke i denne gruppe. Her diskuterer vi, hvordan reglerne _skal_
> fortolkes.

Det er jo netop det jeg siger. Reglerne skal / kan IKKE fortolkes på nogen
bestemt måde - og slet ikke her i gruppen. Arbejdsgiveren har med loven på
sin side mulighed for at tolke reglerne rimeligt rigidt - men det er ikke
det samme som at han gør det.

Venlig hilsen
Knud

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-10-02 18:53

Allan Olesen skrev:

>"Knud Thomsen" <knud@thomsen.dk> wrote:

>Du må ...

Det er tilfældigt at det er dit indlæg jeg svarer på.

Bemærk at Desilva har startet en ny tråd med præcis samme
spørgsmål. Det er én mand plus dem der har svaret ham, der har
ødelagt den første.

Jeg er nu tilbøjelig til at tro at det ikke er nok at ignorere
ham, men det er nødvendigt at han *ingen* svar får hvis gruppen
her fortsat skal fungere. Det gælder også de brokkerier som han
utvivlsomt vil redirigere hertil til trods for:

XFut dk.admin.netikette
(svar sendes til den gruppe og kan ikke ses her)

--
Bertel   http://bertel.lundhansen.dk/