Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotokunstner søges
Fra : Morten Schmidt

Dato : 11-10-02 20:40

Jeg har fået ideen at ville give min forlovede en bog med tekster og en
række nøgenstudier af mig selv (lyder selvsmagende, men hun efterspørger
faktisk fotos og er vild med fotokunst). Ideen er en serie s/h-fotos, omend
jeg er åben for kreative input. Jeg forsøger derfor at komme i kontakt med
en fotokunstner, der kunne være interesseret i projektet. Billederne kan
han/hun naturligvis efterfølgende frit bruge på udstillinger og fotosaloner.
Er der mon nogen her på stedet, der kunne være interesseret i projektet?
....ps: beklager, hvis nogen finder forespørgslen utilstedelig eller
upassende!

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 11-10-02 21:27

"Morten Schmidt" <mosch@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der mon nogen her på stedet, der kunne være interesseret i projektet?
> ...ps: beklager, hvis nogen finder forespørgslen utilstedelig eller

Du leder altså efter en god fotograf der kan lave nogle billeder til dig,
går ud fra at selve bogen har du andre til at lave...

Med venlig hilsen
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk Email foto@tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : Morten Schmidt

Dato : 11-10-02 22:54

Jeps, en fotograf, der kunne tænke sig at lave en serie nøgenstudier med en
mandlig model (184 cm høj, 78kg, normal af bygning). I øvrigt - tjekkede din
side, Thomas. utroligt stemningsmættede model-fotos!
mvh, Morten

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 11-10-02 23:06

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Du leder altså efter en god fotograf der kan lave nogle billeder til dig,
> går ud fra at selve bogen har du andre til at lave...
>
> Med venlig hilsen
> Fotograf Thomas Lorentsen

Nu er gruppen jo en fritidsgruppe - så forespørgsler efter professionelle -
eller forespørgsler fra samme - er jo ikke denne gruppes primære formål.

Der er jo en del amatørfotografer der betaler modeller for at stå model -
evt. i form af billeder - og derfor kan jeg ikke se det mindste odiøse i
forespørgslen. Men er man som fotograf så truet på sin profession, at den
skal forsvares i en fritidsgruppe, kan jeg da godt se problemet.

Hvis du ikke er interesseret i at tage billederne kan du jo bare gå videre
til næste tråd !

Mvh Kim

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 11-10-02 23:37

"Kim Jeppesen" <blackhole@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er gruppen jo en fritidsgruppe - så forespørgsler efter
professionelle -
> eller forespørgsler fra samme - er jo ikke denne gruppes primære formål.

Men derfor kan de vel have sin plads ligesom de mange forspørgelser på emner
der er debatteret op til tusinde gange før.

> Der er jo en del amatørfotografer der betaler modeller for at stå model -
> evt. i form af billeder - og derfor kan jeg ikke se det mindste odiøse i
> forespørgslen.

Det er der også en stor del proff der gør, da det er en vind vind måde at
gøre det på for begge sider.

> Men er man som fotograf så truet på sin profession, at den
> skal forsvares i en fritidsgruppe, kan jeg da godt se problemet.

Regner ikke med at dette var ment som svar til mit spørgsmål til hans
indlæg, for så kender du mig ret dårligt.*S*

> Hvis du ikke er interesseret i at tage billederne kan du jo bare gå videre
> til næste tråd !

Har ikke noget med sagen at gøre, jeg spurgte fordi jeg ville være helt
sikker. Han skrev ikke helt præsist noget om hvilken del af hans projekt
fotografen skulle være med i. Du skal passe på med at fare i flint, før du
har noget at fare over Kim*S*
Godt nok glemte jeg ???? tegnene, men det skulle være til at se at det er et
spørgsmål....

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 12-10-02 09:08

> [...]
> har noget at fare over Kim*S*
> Godt nok glemte jeg ???? tegnene, men det skulle være til at se at det er

Hej Thomas

Du skrev i dit oprindelige svar:
Du leder altså efter en god fotograf der kan lave nogle billeder til dig,
går ud fra at selve bogen har du andre til at lave...

Og hvis ikke det oser af ironi så er der ihvertfald en del manglende ord og
tegnsætningsproblemer at tage fat på

Men at du efter at have fået pæn respons fra spørgeren - når man tager andre
alvorligt smitter det som regel - har du som jeg ser det fornuftigt nok
valgt at blive seriøs og tage spørgeren alvorlig - og det er helt fint og så
kan alle være glade.

Hvis du kalder det, at jeg gør opmærksom på spørgsmålets bereittigelse, som
at fare i flint - ja, så OK med mig - men andre kan jo prøve at læse
indlæggene igen.

Slutteligt - du har ret - jeg kender dig ikke så godt - og kendte man
hinanden bedre på Usenet var mange problemer løst - men man har kun det
skrevne - herunder tegnsætning - at tage stilling til - og som udgangspunkt
må man tage det skrevne som det mente - ellers høre al fornuftig
kommunikation op.

Mvh Kim

Fra : Galleri DeKreative -~

Dato : 12-10-02 10:49

Kim Jeppesen <blackhole@mail.dk> wrote in message

> [...]
> går ud fra at selve bogen har du andre til at lave...
>
> Og hvis ikke det oser af ironi så er der ihvertfald en del manglende ord

Jeg læste det mere som om at Thomas spurgte om Morten havde folk til at lave
en bog, da en fotograf måske ikke lige var i stand til det...du ved man
køber tøj i en tøjbutik, men tanker benzin på tanken ......men
igen...det var bare sådan jeg læste det..

Dog vil jeg give dig ret i at tegnsætning betyder ufattelig meget. For
eksempel tager jeg "..." som en suk eller tegn på opgivenhed, så på den måde
kan Thomas' indlæg godt virke lidt anderledes end hvis der bare var et
punktum.....men er det ikke bare som man læser ting?

hilsener

Tommy Nitz

--
Galleri DeKreative
www.dekreative.dk

Fra : Kim Jeppesen

Dato : 12-10-02 11:14

"Galleri DeKreative - Tommy Nitz" <tn@dekreative.dk> wrote in message
> [...]
> kan Thomas' indlæg godt virke lidt anderledes end hvis der bare var et
> punktum.....men er det ikke bare som man læser ting?

Hej Tommy

Vi er nok helt enige - særlig i den forståelse af tegnsætningen "..." - og
kvag min daglige okupation ;) er jeg nok lettere (til svært) arbejdsskadet -
al tvivl skal komme den "ofret" til gode

Det kan da meget vel være, at Thomas mente det som et decideret spørgsmål,
men selv plejer jeg at være ret åbenlys i min ironi - og som sådan opfattede
jeg også Thomas´ indlæg.

Mvh Kim

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 12-10-02 13:12

"Galleri DeKreative - Tommy Nitz" <tn@dekreative.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> køber tøj i en tøjbutik, men tanker benzin på tanken ......men
> igen...det var bare sådan jeg læste det..

Også sådan det var ment....
Ville persoligt gerne gå ind i et sådanne projekt, men har ikke mulighed for
at trykke en bog...
Men mindre han mente billedemappe, hvor han skrev bog....

> [...]
> kan Thomas' indlæg godt virke lidt anderledes end hvis der bare var et
> punktum.....men er det ikke bare som man læser ting?

Igen det med at kende hinanden, for så kender vi også hinanden´s små
særheder.
Måske er det ikkekorekt brugt men jeg kan godt lide at lave flere punktummer
efter hinanden da jeg syndes at det virker som sådan et ensomt tegn, så jeg
syndes aldrig at de bør være alene....*S*

Fra : Morten Schmidt

Dato : 12-10-02 15:40

Tusind tak til Kim, Thomas og Tommy for engagement på tråden. Det har ganske
vist endnu ikke udmøntet sig i et tilbud, men jeg er glad for, at I
forholder Jer til forespørgslen. Så tak for det.
Ang forespørgslen synes det åbenlyst, at den ikke var præcis nok. Det er en
kreativ fotograf eller fotokunstner, jeg efterlyser til bogprojektet.
Vedkommendes rolle vil være at skabe billederne sammen med mig, at udforske
kroppen i en billedmæssig forstand. Jeg har tidligere lavet en hel del
opgaver som croquismodel, så jeg har ingen hæmninger ift at skulle udfolde
mig foran fotografen.
Resten af projektet tager jeg mig selv af, ligesom fotografens brug af
billederne til udstillinger og saloner efterfølgende, heller ikke er noget,
der kræver min involvering.
Jeg stiller mig gerne til rådighed ad flere omgange, hvis det ønskes. Jeg
kan kontaktes på mosch@post.tele.dk
På forhånd tak!