Gratis hjemmesider?
Fra : Ukendt

Dato : 11-10-02 20:06

Jeg vil gerne gerne kunne uploade en hjemmeside vha. ftp. Den er lavet i
Frontpage2000 og måske jeg gerne vil have en beskeden cgi-tæller på.
Det skal desuden være en gratis løsning - måske et banner, hvis det ikke kan
undgås.

Har I nogle gode forslag til, hvor det vil kunne lade sig gøre?

Mvh
Anette Linnea

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-10-02 20:36

Fri, 11 Oct 2002 21:06:08 +0200, skrev "Anette Linnea" <alr (a)
tdc.dk>:

>Har I nogle gode forslag til, hvor det vil kunne lade sig gøre?

Ja, at du spørger i news:dk.edb.internet.udbydere.webhotel, hvor
det hører hjemme.

Men du kan da prøve at kigge på http://www.internetplads.dk

Fra : Michael Andreasen

Dato : 11-10-02 21:00
Fra : Elmo Jensen

Dato : 12-10-02 14:16

I indlæg <3da72121$0$79627$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
skrev "Anette Linnea" <alr (a) tdc.dk> følgende:

> Har I nogle gode forslag til, hvor det vil kunne lade sig gøre?

Efter hvad jeg kan se er du TDC kunde og så er spørgsmålet jo hvorfor du
ikke bare bruger den gratis hjemmesideplads der følger med et TDC
abonnement?

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-02 15:07

> Efter hvad jeg kan se er du TDC kunde og så er spørgsmålet jo hvorfor du
> ikke bare bruger den gratis hjemmesideplads der følger med et TDC
> abonnement?

Det er fordi jeg allerede har brugt den mulighed. Og som jeg har forstået
det, kan jeg ikke have to vidt forskellige sider knyttet til samme
abonnement.
Tager jeg mon fejl i det?

Mvh
Anette Linnea

Fra : Elmo Jensen

Dato : 12-10-02 17:27

I indlæg <3da82c84$0$72329$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
> [...]

> Det er fordi jeg allerede har brugt den mulighed. Og som jeg har forstået
> det, kan jeg ikke have to vidt forskellige sider knyttet til samme

Okay. Nu er du lidt sparsom med oplysninger om du har disse to forskellige
sider på hvert sit domænenavn, altså f.eks. www.side1.dk og www.side2.dk
eller om der blot er tale om 2 sider med hvert sit emne.

> Tager jeg mon fejl i det?

Som sagt må jeg lige vide lidt mere før jeg kan svare på det, men jeg har
f.eks. løst problemet ved at have en indgangsside med de forskellige
undersider (domæner) og kører derved på samme IP adresse med alle domæner.
Du kan prøve at tage et kik på www.ddibbsystem.dk og se hvad jeg mener.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-02 19:00

> [...]
> f.eks. løst problemet ved at have en indgangsside med de forskellige
> undersider (domæner) og kører derved på samme IP adresse med alle domæner.

Tak for linket. Det ser spændende ud og jeg tror faktisk, at jeg ville kunne
bruge sådan en løsning.

Jeg har i dag en side med filtyper: http://home13.inet.tele.dk/linnea/
Denne side vil jeg gerne udbygge med en side med fotos - en side med en helt
anden typografi og opsætning i det hele taget. Jeg vil også gerne kunne
tilmelde siderne til søgemaskiner med hver deres adresse.

Har du en ide til, hvordan jeg kan navngive hovedside og undersider?
Hvis jeg foretager ændringer i den ene af siderne, så skal det hele vel
uploades?

Mvh
Anette Linnea

Fra : Elmo Jensen

Dato : 12-10-02 22:00

I indlæg <3da86312$0$72243$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
skrev "Anette Linnea" <alr (a) tdc.dk> følgende:

> Tak for linket. Det ser spændende ud og jeg tror faktisk, at jeg ville kunne
> bruge sådan en løsning.

Det er da kun fint hvis du kan bruge ideen i din løsning, så har du da fået
løst dit problem

> [...]
> anden typografi og opsætning i det hele taget. Jeg vil også gerne kunne
> tilmelde siderne til søgemaskiner med hver deres adresse.

Ja jeg kan se at tilsyneladende har du lavet hele den side med filtyper i
een og samme html-fil, selvfølgelig krydret med lidt grafik.

Det gør unægteligt det hele lidt nemmere.....

> Har du en ide til, hvordan jeg kan navngive hovedside og undersider?
> Hvis jeg foretager ændringer i den ene af siderne, så skal det hele vel
> uploades?

.....for så kan du nemlig lave det således:

INDEX1.HTM Den nuværende INDEX.HTM med dine FILTYPER omdøbes til
INDEX1.HTM

INDEX2.HTM Den nye hjemmesideafdeling med FOTOS gemmes som INDEX2.HTM

INDEX.HTM Ny INDEX.HTM med "Velkommen til Anettes hjemmesider. Du kan
klikke på linket "FILTYPER" for at se min hjemmeside om
filtyper, eller du kan klikke på linket "FOTOS" for at se min
hjemmeside om og med fotos."

På den måde kan du bibeholde den nuværende index.htm blot ved at omdøbe den
til index1.htm og så lave en ny hjemmeside med dine fotos etc. og kalde den
index2.htm.

Så laver du en ny index.htm som du bruger som åbningsside ligesom min
åbningsside og her kan folk så selv klikke sig ind på siden med FILTYPER
eller FOTOS. Og ja, alle tre sider skal oploades når de er færdige.

God fornøjelse. Du må da gerne give mig et praj når du er færdig, så jeg kan
se det færdige resultat, for den side med filtyper skal jeg da helt sikkert
linke til for fremtiden for den er god at have!! Jeg vil meget gerne have
lov at linke til den fra min "Link"-side, Ok?

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-02 13:15

> [...]
> åbningsside og her kan folk så selv klikke sig ind på siden med FILTYPER
> eller FOTOS. Og ja, alle tre sider skal oploades når de er færdige.

Tak for det - det har været en stor hjælp.

Selvfølgelig må du det.

Mange hilsner
Anette Linnea