Problem med Msi geforce4Mx420
Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 11-10-02 19:57

Hej!

Jeg har lige fået et Msi Geforce4 MX420 DDR. Nogle gange kører jeg spillene
uden problemer men andre gange rebooter computeren bare eller smider mig ud
til skrivebordet i windows. Det gælder især C&C renegade og ArmyOps. Men
også en del andre spil. Jeg havde ingen problemer når jeg kørte dem med mit
gamle TNT2 kort, udover det kørte langsomt. Jeg har prøvet driver version
40.71 og 40.72 samt 30.82. Jeg har prøvet med dem der fulgte med kortet uden
held. Jeg har lige prøvet at reninstallere Win Xp pro uden held. Når jeg
installere driverne fra Nvidia får jeg at vide de ikke er signeret og
afprøvet til Xp. Har det noget at sige?
Jeg ved det ikke er mine Ram får dem jeg prøvet at køre med nogle jeg ved
virkede.
Mit system er:

Amd Duron 750
256mb Pc133 ram.
Msi Geforce4 Mx420 64Mb DDR.
60Gb HD
Dfi bundkort. AK74
Win Xp pro

Håber nogle kan give et hint.

Mvh Søren C

Fra : Erik S. Magnussen

Dato : 11-10-02 21:11

Hej Søren
Det er ikke helt samme problem som jeg havde med mit GF4 TI 4200, men det
ligner lidt.
Min frøs i alle 3D spil. Nu ved jeg ikke om de spil du omtaler er 3D, men
hvis de er, så prøv følgende. Det virkede for mig.
Gå ind i Bios
1. sæt AGP Driving control til "manuel"
2. Sæt AGP Driving strengh til "FF"

Hilsen Erik

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 12-10-02 10:59

"Erik S. Magnussen" <hoc@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Min frøs i alle 3D spil. Nu ved jeg ikke om de spil du omtaler er 3D, men
> hvis de er, så prøv følgende. Det virkede for mig.

Jeg har prøvet dit forslag men det hjælper stadig ikke. Det der undre mig er
det kun er nogle enkelte spil det er galt med. Det er især ArmyOps og C&C
Renegade. I WinME fungere det fint. Men jeg fortrækker at bruge WinXp.

Søren C

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 12-10-02 11:55

> [...]
> det kun er nogle enkelte spil det er galt med. Det er især ArmyOps og C&C
> Renegade. I WinME fungere det fint. Men jeg fortrækker at bruge WinXp.

Næh i Me laver den sq også samme numre!!

Fra : Erik S. Magnussen

Dato : 12-10-02 20:21

Hej Søren

På denne side, er der en masse problemer med bla. dit kort der bliver
diskuteret.
Prøv at se om det hjælper.

http://uk.europe.creative.com/support/forums/forum.asp?foru=32

Hilsen Erik