OSX software > Linux???
Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 11-10-02 12:59

Hvor langt er der for software der er skrevet til OSX, til det kan køre på
Linux/Unix platformen???

Er det en hel omskrivning, eller blot recomp.?

/ Steffen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 11-10-02 13:02

"Steffen Fog Sørensen" <steffen@nospam-digisource.dk> writes:

> Hvor langt er der for software der er skrevet til OSX, til det kan køre på
> Linux/Unix platformen???
>
> Er det en hel omskrivning, eller blot recomp.?

Aqua programmer (dvs alt med en GUI) - glem det.

Kommandolinieprogrammer - måske.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-10-02 13:49

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Aqua programmer (dvs alt med en GUI) - glem det.

Pænt skrevne Cocoa programmer kan vel med lidt omhu fåes til at køre på
GNUstep.

http://www.gnustep.org/information/userfaq_1.html#SEC5

1.3.1 Can I run NeXT OPENSTEP or MacOSX programs on GNUstep?

You can't run these programs on GNUstep, but if you have the source code
for the programs, you should be able to port them to GNUstep and compile
them. Whether or not you will be able to run them depends on how
complete GNUstep is at the time.

1.3.2 Is GNUstep following Changes to OpenStep and MacOSX?

Yes, gnustep-base already contains the documented changes in the
Foundation library. GNUstep aims to be compatible with both the OpenStep
specification and with MacOS-X. It should be easy to write an
application that compiles cleanly under both GNUstep and Cocoa.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 11-10-02 14:31

mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) writes:

> Pænt skrevne Cocoa programmer kan vel med lidt omhu fåes til at køre på
> GNUstep.

Det er muligt. Jeg er dog - belært af historien - skeptisk.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 11-10-02 15:55

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Det er muligt. Jeg er dog - belært af historien - skeptisk.

Sund skepsis er aldrig af vejen. Jeg er nu heller ikke klar over hvor
langt man er nået med GNUstep og i tvivl om de vil være i stand til at
følge trop med Apples Cocoa. De skal selv udvikle egen implementering
ved hver ny feature/opdatering af Cocoa.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com