Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafiikort TV-out + RealMagic mpeg tv-out ~
Fra : Morten Hougs

Dato : 11-10-02 11:56

Hej NG,

Jeg har et RealMagic Hollywood+ kort som jeg bruger når der skal ses dvd fra
computeren på tv'et. Det virker alt sammen perfekt. Jeg har tv-out på mit
Ati Radeon grafikkort, som jeg bruger til at se diverse mpeg/divx på tv'et.
Jeg har ét kabel fra H+ kortet til tv'et, og ét kabel fra Ati koret til
tv'et... men det er ikke tilsluttet tv'et på samme tid. Når jeg vil output'e
fra ati kortet skal jeg om bag tv'et og pille H+ kablet fra og sætte Ati
kablet til i stedet.
Kablet ryger ud fra computeren ind i et phono-ind-stik på en scart adapter
som er tilsluttet tv'et. Der er kun ét phono stik til video signal på dette
scart stik... - men er det muligt at kunne have begge kabler tilsluttet
dette ene phono-ind stik vha. en "2-til-én" adapter? Findes sådan en adapter
overhovedet? Og er det i det hele taget teknisk muligt?

Mvh
Morten

Fra : Søren Christensen \(~

Dato : 11-10-02 13:52

"Morten Hougs" <mort@tk45.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
adapter
> overhovedet? Og er det i det hele taget teknisk muligt?

Du kan købe en scart omskifter. Så kan du ved hjælp af den, skifte mellem de
to indgange. Der findes også nogle automatiske omskiftere, der skifter om
når der kommer et signal på indgangen. De koster par hundrede kr.
Jeg bruger selv min AV Surround forstærker som indgangsskifter.

Mvh Søren C