/ Forside / Teknologi / Udvikling / Java / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Java
#NavnPoint
molokyle 3688
Klaudi 855
strarup 740
Forvirret 660
gøgeungen 500
Teil 373
Stouenberg 360
vnc 360
pmbruun 341
10  mccracken 320
IDE til java
Fra : Sorenpa


Dato : 11-10-02 08:32

Jeg står og mangle et program til at skrive Java i, jeg har pårøvet forte,
men syntes at den er noget tung at arbejde med. Er der nogen der har nogle
alternativer ??

Mvh søren



 
 
Sorenpa (11-10-2002)
Kommentar
Fra : Sorenpa


Dato : 11-10-02 08:46

Nu har jeg selv lige fået et tip ind ... jbuilder... er det godt ??



Sorenpa (11-10-2002)
Kommentar
Fra : Sorenpa


Dato : 11-10-02 09:15

JCreator hedder den... :)



Bertel Lund Hansen (11-10-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 11-10-02 09:49

Sorenpa skrev:

>JCreator hedder den... :)

Ja, den er god.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Ole Ildsgaard Hougaa~ (11-10-2002)
Kommentar
Fra : Ole Ildsgaard Hougaa~


Dato : 11-10-02 16:08

"Sorenpa" <sorenpa@worldonline.dk> wrote:

>Jeg står og mangle et program til at skrive Java i, jeg har pårøvet forte,
>men syntes at den er noget tung at arbejde med. Er der nogen der har nogle
>alternativer ??
>
>Mvh søren

Jeg er selv utrolig glad for IntelliJ IDEA: www.intellij.com/idea

--
Ole I. Hougaard
oih@get2net.dk

Kristian Thy (12-10-2002)
Kommentar
Fra : Kristian Thy


Dato : 12-10-02 11:40

On Fri, 11 Oct 2002 at 15:08 GMT, Ole Ildsgaard Hougaard <oih@get2net.dk> wrote:

> "Sorenpa" <sorenpa@worldonline.dk> wrote:
>>Jeg står og mangle et program til at skrive Java i, jeg har pårøvet forte,
>>men syntes at den er noget tung at arbejde med. Er der nogen der har nogle
>>alternativer ??
>
> Jeg er selv utrolig glad for IntelliJ IDEA: www.intellij.com/idea

Emacs.

--
Kristian Thy
BSc, Geoinformatics

Thomas Saxtoft (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Saxtoft


Dato : 14-10-02 07:31

Jep, IDEA er vejen frem. Dem der siger andet har ikke prøvet den!

En anmeldelse i Java Developers Journal:
http://www.sys-con.com/java/article.cfm?id=1611

"I introduced a few co-workers to the software to hear their opinions,
knowing each of them already had established their own favorites
NetBeans, Forte, JBuilder, JRun Studio, and Visual J++. They're all
using IDEA 3.0 now."

IDEA kan ikke beskrives fyldest gørende. Det skal prøves.

Thomas


Hancater (14-10-2002)
Kommentar
Fra : Hancater


Dato : 14-10-02 14:02

> Jep, IDEA er vejen frem. Dem der siger andet har ikke prøvet den!
>
> En anmeldelse i Java Developers Journal:
> http://www.sys-con.com/java/article.cfm?id=1611
>
> "I introduced a few co-workers to the software to hear their opinions,
> knowing each of them already had established their own favorites
> NetBeans, Forte, JBuilder, JRun Studio, and Visual J++. They're all
> using IDEA 3.0 now."
>
> IDEA kan ikke beskrives fyldest gørende. Det skal prøves.
>
> Thomas
>
Hej.
Nu har jeg arbejdet med både Jbuilder og VisualAge for Java, der efter min
smag begge er ret skod. Jeg er glad for JCreator, men kunne godt tænke mig
lidt mere.....
Så du mener IDEA kan anbefales?
Er det en 'builder' ? Og hvad kan man sammenligne det med?
Findes den i en gratis version?

-Ostekongen



Thomas Saxtoft (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Saxtoft


Dato : 15-10-02 07:43

"Hancater" <nb0b@cvusyd.edu> wrote:
>Er det en 'builder' ? Og hvad kan man sammenligne det med?
Builder?

>Findes den i en gratis version?
Nej, desværre ikke. Prisen er $ 395, hvilket ikke burde spille nogen
rolle for en virksomhed. Jeg mener klart at de penge hurtigt er tjent
hjem.
For en privat person kan det være lidt mange penge, men tro mig den
giver mere fornøjelse end f.eks. en ny DVD. Så lev med VHS'en et år
til og anskaf IDEA

IDEA indeholder ikke noget RAD værktøj til fremstilling af GUI, men
hvem begræder det?

Thomas


Ostekongen (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Ostekongen


Dato : 15-10-02 07:56

> >Findes den i en gratis version?
> Nej, desværre ikke. Prisen er $ 395, hvilket ikke burde spille nogen
> rolle for en virksomhed. Jeg mener klart at de penge hurtigt er tjent
> hjem.
> For en privat person kan det være lidt mange penge, men tro mig den
> giver mere fornøjelse end f.eks. en ny DVD. Så lev med VHS'en et år
> til og anskaf IDEA
>
> IDEA indeholder ikke noget RAD værktøj til fremstilling af GUI, men
> hvem begræder det?
>
Nej, det begræder jeg skam ikke.
Men har samtidig ikke lyst til at give penge for et udvilingsmiljø,
når der findes så mange gratis, og når jeg kun er en privatperson, der
stadig er på relativt begyndersniveau.
Kan du anbefale noget andet, måsek noget tilsvarende?



Lars Dam (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Lars Dam


Dato : 15-10-02 08:31

On Tue, 15 Oct 2002 08:56:28 +0200, "Ostekongen"
<ostekongen@hotmail.com> wrote:

>> >Findes den i en gratis version?
>> Nej, desværre ikke. Prisen er $ 395, hvilket ikke burde spille nogen
>> rolle for en virksomhed. Jeg mener klart at de penge hurtigt er tjent
>> hjem.
>> For en privat person kan det være lidt mange penge, men tro mig den
>> giver mere fornøjelse end f.eks. en ny DVD. Så lev med VHS'en et år
>> til og anskaf IDEA
>>
>> IDEA indeholder ikke noget RAD værktøj til fremstilling af GUI, men
>> hvem begræder det?
>>
>Nej, det begræder jeg skam ikke.
>Men har samtidig ikke lyst til at give penge for et udvilingsmiljø,
>når der findes så mange gratis, og når jeg kun er en privatperson, der
>stadig er på relativt begyndersniveau.
>Kan du anbefale noget andet, måsek noget tilsvarende?

Idea findes i en pseudo gratis version:

http://www.intellij.net/ under EAP

Det kan klart anbefales at checke idea ud. Nogle få af de ting som jeg
ikke kan undvære mere hvis jeg skulle skifte væk er:

Auto "import" indsættelse
Refactoring:
- Omdøb en metode/klasse i hele eens hierarki
- flyt en klasse fra en pakke til en anden
- Ændre metode signatur
- Nem get/set/constructor opretning
- Extract method
- og en hel del andre dejlige ting
Kodeformattering

Men det skal helt klart prøves før end man indser hvor uundværligt det
er.

vh. ld
---
"Time is the fire in which we burn"

Ostekongen (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Ostekongen


Dato : 15-10-02 09:26

> Idea findes i en pseudo gratis version:
>
> http://www.intellij.net/ under EAP
>
> Det kan klart anbefales at checke idea ud. Nogle få af de ting som jeg
> ikke kan undvære mere hvis jeg skulle skifte væk er:
>
> Auto "import" indsættelse
> Refactoring:
> - Omdøb en metode/klasse i hele eens hierarki
> - flyt en klasse fra en pakke til en anden
> - Ændre metode signatur
> - Nem get/set/constructor opretning
> - Extract method
> - og en hel del andre dejlige ting
> Kodeformattering
>
> Men det skal helt klart prøves før end man indser hvor uundværligt det
> er.
>
Jeg bliver mere og mere nysgerrig.
Måske et dumt spørgsmål, men hvad mener du
med pseudo-gratis? ;)
-Ostekongen



Lars Dam (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Lars Dam


Dato : 15-10-02 13:19

On Tue, 15 Oct 2002 10:26:17 +0200, "Ostekongen"
<ostekongen@hotmail.com> wrote:

>> Idea findes i en pseudo gratis version:
>>
>> http://www.intellij.net/ under EAP
>>
>> Det kan klart anbefales at checke idea ud. Nogle få af de ting som jeg
>> ikke kan undvære mere hvis jeg skulle skifte væk er:
>>
>> Auto "import" indsættelse
>> Refactoring:
>> - Omdøb en metode/klasse i hele eens hierarki
>> - flyt en klasse fra en pakke til en anden
>> - Ændre metode signatur
>> - Nem get/set/constructor opretning
>> - Extract method
>> - og en hel del andre dejlige ting
>> Kodeformattering
>>
>> Men det skal helt klart prøves før end man indser hvor uundværligt det
>> er.
>>
>Jeg bliver mere og mere nysgerrig.
>Måske et dumt spørgsmål, men hvad mener du
>med pseudo-gratis? ;)

EAP = Early Access Programme. En slags 'pre-release' af det endelige
produkt. For at afprøve de sidste nyeste features (og mulige bugs :-/
) slipper man for at betale. Kræver at man er registret hos dem, og
'licencen' gælder kun for en begrænset periode, men kan fornyes uden
betaling.

>-Ostekongen


vh. ld
---
"Time is the fire in which we burn"

Ostekongen (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Ostekongen


Dato : 15-10-02 13:45

> EAP = Early Access Programme. En slags 'pre-release' af det endelige
> produkt. For at afprøve de sidste nyeste features (og mulige bugs :-/
> ) slipper man for at betale. Kræver at man er registret hos dem, og
> 'licencen' gælder kun for en begrænset periode, men kan fornyes uden
> betaling.
>
> >-Ostekongen
>
Cool.....det vil jeg tjekke ud.....
Tak.



Max Rotvel (22-10-2002)
Kommentar
Fra : Max Rotvel


Dato : 22-10-02 00:06

Lars Dam <lars_simple_spam_protection_dam@post2.tele.dk> wrote:

> Idea findes i en pseudo gratis version:
>
> http://www.intellij.net/ under EAP
>
> Det kan klart anbefales at checke idea ud. Nogle få af de ting som jeg
> ikke kan undvære mere hvis jeg skulle skifte væk er:
>
> Auto "import" indsættelse
> Refactoring:
> - Omdøb en metode/klasse i hele eens hierarki
> - flyt en klasse fra en pakke til en anden
> - Ændre metode signatur
> - Nem get/set/constructor opretning
> - Extract method
> - og en hel del andre dejlige ting
> Kodeformattering

Eclipse kan _alt_ det ovenstående (Inklusiv 'en hel del andre
dejlige ting' .

Eclipse koster ikke en klejne.

Venlig hilsen
--
Max (rotvel at mail dot dk)

Thomas Saxtoft (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Saxtoft


Dato : 15-10-02 14:06

"Ostekongen" <ostekongen@hotmail.com> wrote:

>Kan du anbefale noget andet, måsek noget tilsvarende?
Inden IDEA, brugte jeg www.netbeans.org, og var meget glad for den.
Jeg har rodet lidt med Eclipse, som en del af Rational XDE, og brød
mig ikke om den. Jeg går efter en IDE man kan betjene med tastaturet
100%, og det tror jeg ikke man kan med Eclipse.

Thomas


Ole Ildsgaard Hougaa~ (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Ole Ildsgaard Hougaa~


Dato : 15-10-02 20:44

"Hancater" <nb0b@cvusyd.edu> wrote:

>> Jep, IDEA er vejen frem. Dem der siger andet har ikke prøvet den!
>>
>> En anmeldelse i Java Developers Journal:
>> http://www.sys-con.com/java/article.cfm?id=1611
>>
>> "I introduced a few co-workers to the software to hear their opinions,
>> knowing each of them already had established their own favorites
>> NetBeans, Forte, JBuilder, JRun Studio, and Visual J++. They're all
>> using IDEA 3.0 now."
>>
>> IDEA kan ikke beskrives fyldest gørende. Det skal prøves.
>>
>> Thomas
>>
>Hej.
>Nu har jeg arbejdet med både Jbuilder og VisualAge for Java, der efter min
>smag begge er ret skod. Jeg er glad for JCreator, men kunne godt tænke mig
>lidt mere.....
>Så du mener IDEA kan anbefales?

IDEA har ændret min måde at programmere på ganske radikalt. For det
første koder jeg en del hurtigere (jeg vil gætte på ca. 50%). Det
skyldes for det første at der er mange features i IDEA der gør det
lettere at få noget kode skrevet: Automatisk vedligeholdelse af import
statements, automatisk og løbende check for fejl og warnings (warnings
dog først i den kommende 3.0), intelligente live templates og ikke
mindst de nye "intentions" (3.0). For det andet gør IDEA det meget let
at lave om i sin kode: Refactorings (mange); søgning på brug af
variabler, felter, metoder, konstruktorer, klasser og interfaces; samt
en god JUnit integration. Det gør det lidt lettere at undgå en
skriveblokering når man sætter sig til tastaturet.

Alle de måder at ændre koden på er også et godt incitament til hele
tiden at holde sit design frisk. Det skulle gerne bevirke at man ikke
får sig låst fast i nogle tidlige uheldige designbeslutninger som kan
ride en som en mare gennem hele projektet.

>Er det en 'builder' ?

Hvis du med en builder mener et værktøj, der kan generere en masse
kode for dig, så nej. Der er en markant mangel på wizards,
GUI-builders og des lignende i IDEA.

>Og hvad kan man sammenligne det med?

Ikke noget jeg for alvor har prøvet, men jeg har hørt at Eclipse
skulle være lidt i samme boldgade. Jeg har bare haft et dårligt
forhold til Eclipse siden jeg opdagede at én af dens refactorings
smadrede min kode fuldstændigt uden at give mig en advarsel.

>Findes den i en gratis version?

Ikke rigtigt, men der er en "academic license" til 99$ hvis du kan
overbevise dem om at du er studerende eller på anden måde tilknyttet
en læreanstalt. Ellers kan du jo prøve deres early access program. Der
ender du alligevel ligesom alle os andre der ikke kan få de nye
features hurtigt nok.

>-Ostekongen

--
Ole I. Hougaard
oih@get2net.dk

Thomas Kristensen (15-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Kristensen


Dato : 15-10-02 12:12


Prøv at kigge på www.eclipse.org. Eclipse er glimragende til
XP/refactoring og kan udvides med diverse plugins. Det er gratis...

Sorenpa wrote:
> Jeg står og mangle et program til at skrive Java i, jeg har pårøvet forte,
> men syntes at den er noget tung at arbejde med. Er der nogen der har nogle
> alternativer ??
>
> Mvh søren
>
>


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste