lopper
Fra : vibber

Dato : 11-10-02 07:44

jeg har været hos en veninde hvis hund har lopper, kan jeg komme til at
slæbe disse med hjem og kan de overleve hos mig, selvom jeg ikke har
dyr? i så fald, hvordan bekæmper jeg dem? Vibeke

http://www.kandu.dk/

Fra : Ole Jensen

Dato : 11-10-02 21:24

hej!
hvis i giver jeres hunde frontline, holder lopperne sig væk,

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 12-10-02 09:08

Hej Ole

Ole Jensen wrote:
> hvis i giver jeres hunde frontline, holder lopperne sig væk,

Giver du også din hund medicin for at undgå at den bliver syg?
Loppebehandling bør kun gives hvis der er konstateret lopper. Det gælder
også ormekur, det bør kun gives hvis der konstateres orm.

Hvorfor medicinere på et raskt dyr?

Vi kan vel godt blive enige om det forkastelige i, at landmændene
medicinerer deres dyr selvom de er raske, eller hvad?

Marianne Feddersen

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 12-10-02 09:03

Hej Vibber

vibber wrote:
> jeg har været hos en veninde hvis hund har lopper, kan jeg komme til at
> slæbe disse med hjem og kan de overleve hos mig, selvom jeg ikke har
> dyr? i så fald, hvordan bekæmper jeg dem? Vibeke

Lopperne kan godt overleve på dit blod, men de kan ikke formere sig.
Hvis du har fået lopper med hjem der skulle til at lægge æg, vil de
lægge dem hos dig og medmindre de ikke bliver forstyrret vil de klækkes
og forsøge at formere sig, uden held. Efter min bedste overbevisning vil
problemet løse sig selv med tiden. Hvis du har det bedre med det, kan du
købe en flaske loppemiddel og spraye det på tæpper og møbler, så skulle
problemet være ude af verden.

Marianne Feddersen

Fra : Ann K.

Dato : 13-10-02 21:29

Hejsa.

Marianne Feddersen skrev:
>Hvis du har fået lopper med hjem der skulle til at lægge æg, vil de
>lægge dem hos dig og medmindre de ikke bliver forstyrret vil de klækkes
>og forsøge at formere sig, uden held.

Der kan gå alt lige fra 14 dage til ca 2 år (!) inden evt æg klækkes...
Hver hunloppe lægger op mod 2oo æg! Æg og larver vil dø, hvis de
genstande (puder,tæpper, tøj osv) som de befinder sig på enten vaskes
ved 60 grader eller lægges to døgn i fryseren... Der skal støvsuges i
alle møbler, kroge og hjørner - husk at smide posen ud med det samme

>Efter min bedste overbevisning vil problemet løse sig selv med tiden.

Ja, det vil det da... har du nogensinde prøvet at have tohundrede+
sultne lopper på kost i 2 måneder??? Så længe kan kræene nemlig leve på
menneskeblod!

>Hvis du har det bedre med det, kan du købe en flaske loppemiddel og
spraye det på >tæpper og møbler, så skulle problemet være ude af verden.

Tro mig - efter at have ageret "tag-selv-bord" for et utal af lopper i
en week-end, så styrter man hen til det nærmeste apotek og køber den
største flaske Methropren, de vil sælge! Alle tanker om økologi
forsvinder efter to søvnløse nætter! *kradse, kradse*
Og tager lige et smut ud forbi Statens Skadedyrskontrol, for at blive
mødt med vild begejstring fra eksperten, som undersøger de medbragte
lopper.... "Nejjj - det er jo ægte HUNDElopper, du har dér... Hvor har
du dog fået dem fra???"
(Hundelopper er faktisk en truet dyreart - ligesom menneskelopper... i
hvert fald i DK

Behøver jeg at fortælle at venindens hund _ikke_ kom på besøg i nogen
tid efter dette her? ;-D

Mvh Ann - der dengang ikke havde hverken hund eller kat!

Fra : Marianne Feddersen

Dato : 14-10-02 15:28

Hej Ann

Ann K. wrote:
> [...]
> Ja, det vil det da... har du nogensinde prøvet at have tohundrede+
> sultne lopper på kost i 2 måneder??? Så længe kan kræene nemlig leve på

Jeg ved godt at de lever temmelig længe for sådan noget småkravl, men
problemet forsvinder af sig selv.

Jeg kom engang hjem efter 3 ugers sommerferie og blev bogstaveligt talt
overfaldet af sultne kattelopper, jeg havde ikke kat, men det havde min
sambo og katten havde været på en kort visit før ferien. Du har ret i at
miljø kan være miljø, jeg spænede ud og skaffede en dåse af min fars
gamle staldgift og boede andetsteds i ugen efter. Derefter var det bare
hjem og støvsuge, jeg så aldrig en loppe siden.

Marianne Feddersen

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-10-02 18:32

Hej Ann

Det med fryseren er en myte, da lopper (og mange andre insekter) har
indbygget frostvæske.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : viskinge_junior

Dato : 15-02-03 18:19

Der er ikke 100% for at de ikke overlever de bo i gulvtæbbet, i dine sko
så når du går rund bidder de dig

http://www.kandu.dk/

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 16-02-03 13:38

Hej
Det nemlig rigtigt. Jeg troede lige vi var fri, men ak nej, selv om man
sprøjter, så når man oppenbart ikke alle revnerne.
Min kollega fortalte om sine forældre der konstant har lopper, fordi de har
en kæmpe beplantning op af deres hus. Lopperne som kom fra fuglene der
byggede rede i beplantningen, kravlede selv ind i huset.
De klarede problemet ved at købe nogle gule plastikdimser på en Shell-tank,
som man opnede og så kom der en giftdamp, som både slog lopper, myg og fluer
ihjel. Men da jeg ville købe dem, sagde de at de ikke fik dem mere, og de
vidste ikke om de kunne købes andre steder,
Er der mon nogen i NG, der kender dem, og ved om de kan købes andre steder?
"viskinge_junior" <viskinge_junior.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Der er ikke 100% for at de ikke overlever de bo i gulvtæbbet, i dine sko
> så når du går rund bidder de dig

> http://www.kandu.dk/

---

Fra : Battlefield´s

Dato : 16-02-03 13:57

Ja, jeg tror de hed Vapona Strips, men de har aldrig været tilladte til brug
i boligen. De er meget giftige og var til brug i stalde.
Jeg tror heller ikke de findes mere, men der findes så mange andre nye og
udmærkede loppemidler at det slet ikke er nødvendigt med så drastiske
metoder.
I øvrigt tror jeg ikke at fuglelopper går på hunde og katte, der er
forskellige slags lopper.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 16-02-03 15:04

Hej Vibeke
Min hund får frontlinen, og hele huset er sprøjtet to gange med Methopren,
og alligevel oplever jeg at blive bidt i strømpekanten, så hvad vil du
anbefale mig?
mvh A

---

Fra : Battlefield´s

Dato : 16-02-03 15:16

Hej Annelise
"Dine" lopper er muligvis blevet immune overfor de nævnte midler. Du kan
f.eks. prøve nogle af de andre gode midler. F.eks. Advantage. Jeg må sige at
jeg ikke selv har prøvet det, da det er umindelige tider siden vi sidst
havde lopper.
Måske andre kender Advantage?

> [...]
> Min hund får frontlinen, og hele huset er sprøjtet to gange med Methopren,
> og alligevel oplever jeg at blive bidt i strømpekanten, så hvad vil du

---

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 16-02-03 15:55

Hej Vibeke
Jeg har lige kigget på nettet.
Advantage er et loppemiddel fra Bayer. www.loppefri.dk
Det ser ud til at være noget lindende frontlinet, men hvis du har ret i at
lopperne ikke reagerer på frontlinen, ja så det da vær at prøve.
Så tak for det.
Mange venlige hilsner Annelise.
> [...]
at
> jeg ikke selv har prøvet det, da det er umindelige tider siden vi sidst

---

Fra : x Vuf x

Dato : 16-02-03 16:20

Sun, 16 Feb 2003 15:16:17 +0100, Battlefield´s wrote:

> [...]
>jeg ikke selv har prøvet det, da det er umindelige tider siden vi sidst

Advantage er det samme som Frontline. Blot kom Frontline først på markedet.
Har du prøvet at forpeste hele huset med Absolut D? Det dør de voksne lopper af.
Methopren ødelægger kun larver og muligvis æg.

--
Mvh Sonja Petersen http://www.sonpet.com/ kennel***@sonpet.com fjern de 3 *

Papillonhvalpe. Nu er uldtotterne gamle nok til at flytte hjemmefra.
Mail mig og du får måske mit tlf.nr.

Fra : Battlefield´s

Dato : 16-02-03 17:55

Hej
Hvorfor tror du at Advantage og Frontline er det samme ?
Såvidt jeg har kunnet finde ud af indeholder Frontline: Fibronil og
Advantage indeholder: Imidaclopid. De kommer også fra forskellige firmaer.
Derimod er det min overbevisning at lopper nu om dage er fuldstændig immune
overfor Absolut D.
Der findes jo endelig også helt andre midler, men det ved apoteket sikkert
meget mere om.
Hilsen Vibeke

Fra : x Vuf x

Dato : 16-02-03 18:43

Sun, 16 Feb 2003 17:55:07 +0100, Battlefield´s wrote:

>Hvorfor tror du at Advantage og Frontline er det samme ?
>Såvidt jeg har kunnet finde ud af indeholder Frontline: Fibronil og
>Advantage indeholder: Imidaclopid. De kommer også fra forskellige firmaer.

Ja selvfølgelig kommer de fra forskellige firmaer! Jeg skrev jo bare, at
Frontline kom først på markedet og derfor vandt kapløbet.
Nu har jeg ikke noget Advantage i huset, så jeg kan ikke sammenligne
indholdslister.

>Derimod er det min overbevisning at lopper nu om dage er fuldstændig immune
>overfor Absolut D.

Ikke helt men stort set ja.

Fra : Christina Kausmally

Dato : 16-02-03 18:04

Hej allesammen,
lige en indskudt bemærkning
Advantage tager sig kærligt af lopper i larvestadiet, hvor Frontline gør kål
på de små husdyr i deres voksne udgave.
Kan forresten også anbefale Program Vet., gerne i kombination med det nye
produkt Capstar. (Meget effektivt)
God fornøjelse.

Mvh
Christina

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 16-02-03 19:16

Hej Christina
Jeg har prøvet Capstar og program vet, men min tæve kan ikke tåle progra
vet, hun får store sår hver gang jeg giver hende dem.

Fra : Christina Kausmally

Dato : 16-02-03 19:31

Hej Annelise,

det lyder absolut ikke rart, med store sår.

Der er desværre altid risiko for en allergisk reaktion ved brug af alle
slags medicin/loppemidler osv.

Lidt trivia: Frontline bliver anbefalet af dyrlæger, til bl.a. hunde med
loppeallergi, fordi loppen åbenbart ikke behøver at bide, før det aktive
stof begynder at virke.
Det sidder i talgkirtlerne.

Mvh Christina

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 16-02-03 21:00

Hej Christina
Jeg blev anbefalet capstar og programvet at dyrlægerne.
Frontlinten blev anbefalet af en her fra NG.
Men jeg bliver stadig bidt, min hund klør sig ikke ret meget, så jeg i tvivl
om frontlinen virker, og problemet er ude i huset, siden jeg stadig bliver
bidt, og det også derfor jeg eftersøger noget der kunne tage alle lopper +
æg på en gang.
Jeg har læst i landemands dyrkeleksikon at der findes 200 forskellige slasks
lopper, som er delt op i 15 familiearter, det noget af en mundfuld. Der stod
også at fuglelopper er det mest normale vi ser, at vi forfejlet tror det er
kattelopper. Hvis jeg kunne finde de der vapona strips ville jeg hænge dem
op og tage på familiebesøg 24 timer, for så var jeg sikker på der ikke var
mere i huset. men der er oppenbart ingen der ved hvor jeg kan få dem, eller
noget tilsvarende. Øv.

Fra : Christina Kausmally

Dato : 16-02-03 21:22

Hej Annelise,

til omgivelserne i huset, vil jeg helt klart anbefale Prelop-spray.
Vi brugte den selv, da vi flyttede ind i vores hus for 4 år siden, og har
ikke haft(7-9-13)lopper efter.
Den tager æg(og jeg mener også larver), spray og luft ud. Temmelig simpelt.
Så vidt jeg husker var den rimelig dyr.
Men når det virker, er pengene jo hurtigt tjent ind..

Må indrømme, jeg har ikke mod på at bruge Vapona Strips. Man kan ikke få
noget der er meget mere giftig indendøres....
Min dyrlæge siger, at fuglelopper og kattelopper er det samme.(Her i landet
ihvertfald.)
Jeg ved ikke hvad jeg skal tro. Det er også ligegyldigt. De er
m...irriterende, om det er den ene eller anden slags

Håber du får bugt med dem.

Mvh Christina

Fra : hejdi

Dato : 08-06-03 15:25

Nej jeg tror at at lopperne kan leve på dig eller i dit hjem...

http://www.kandu.dk/