Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
tv-out i sort/hvid
Fra : The_Guv

Dato : 10-10-02 21:06

nu fik jeg endelig mit tv-out til at virke, men det kommer ud i sort hvid...
Er der nogen der ved hva man skal gøre?
Skal man bruge tvtool? isåfald hvordan?

/The_guv

Fra : alten

Dato : 11-10-02 08:17

Dit TV kan sikkert ikke tage S-VHS signal.

Du skal bruge en scart CONVERTER, som omformer S-vhs signalet til
Composite.
Dette giver en lidt ringere kvalitet, men kræver stort set bare at dit tv
har et scart stik.

Kan findes på http://www.av-supply.dk/

Ellers kan det være at du ikke har sat udgangssignalet til PAL.

mvh
von alten

Fra : o&u

Dato : 11-10-02 08:54

On Thu, 10 Oct 2002 22:06:21 +0200, "The_Guv" <The_Guv_@hotmail.com>
wrote:

>nu fik jeg endelig mit tv-out til at virke, men det kommer ud i sort hvid...
>Er der nogen der ved hva man skal gøre?
>Skal man bruge tvtool? isåfald hvordan?

Det kan være fordi du ikke har indstillet PAL, men har indstillet
NTSC.
Det skal være PAL50 og ikke PAL60 med ældre fjernsyn.

Eller det kan være, at dit fjernsyn ikke tager super vhs.

Visse scartadaptere (Brinck elektronik) har både s-vhs pg composite
indtag, og desuden phonostik til lyd. Du skal derfor også bruge et
lydkabel fra line-out, med stereo-minijack i den ene ende.

Composite giver stort set samme kvalitet som s-vhs. Jeg har ikke
kunnet se forskel.

mvh

John