Brotherhood of the Wolf
Fra : Morten DH

Dato : 10-10-02 18:02

Nogen der vil give deres mening tilkende? Jeg overvejer nemlig at hjemhente
den canadiske 3-disc special edition; men har ikke set filmen endnu...

Fra : zxp88

Dato : 10-10-02 18:20

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> wrote in message
> Nogen der vil give deres mening tilkende? Jeg overvejer nemlig at
hjemhente
> den canadiske 3-disc special edition; men har ikke set filmen endnu...

Historien er lidt rodet, men ikke så dårlig endda. Den er måske bare lidt
for ambitiøs og når dermed ikke ud i alle de afkroge den selv lægger op til.
Men overall er den ret spændende.
Visuelt er BOTW helt i top.

Har selv tænkt mig at købe 3 disc versionen.

Kan klart anbefales !

Mvh, Dennis

Fra : Troelsb

Dato : 10-10-02 22:22

den er ok...

vildt lækre action scener i slowmotion, men der er et par alvorlige huller i
plottet som bliver lidt for tyndt

også er noget af CGIen lavet rigtig skidt, men en kanonfed action sag, og
vild vild lyd!

men ved gensyn tror jeg den falmer voldsomt, desværre...

mvh
Troels

Fra : C. H. Engelbrecht

Dato : 11-10-02 01:46

Jeg fryder mig over at europæisk film (læs: fransk) har fundet ud af at
kopiere den rene americana-entertainment (det kan også blive FOR alvorligt).
Filmen har sine små huller, men jeg er ligeglad. Køv den...

Fra : Rikke & Brian

Dato : 11-10-02 05:05

> Nogen der vil give deres mening tilkende? Jeg overvejer nemlig at
hjemhente
> den canadiske 3-disc special edition; men har ikke set filmen endnu...

Er sådan set enig med de andre der har svaret. Men vil bare sige at du skal
kunne lide eventyr og kampsport, og kan du det, så vil jeg også sige køb
filmen. Jeg var meget fascineret af den, men som tidligere nævnt den har
sine mangler.

Mvh. Brian

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-10-02 08:38

"Morten DH" <morten@FJERNdrejoe.dk> escribió en el mensaje
> Nogen der vil give deres mening tilkende? Jeg overvejer nemlig at
hjemhente
> den canadiske 3-disc special edition; men har ikke set filmen
endnu...

Som en anden har sagt i denne tråd "Køv den!". Specielt sparker det
franske DTS lydspor gang i hjemmebioen. Historien er ok, faktisk kan
jeg ikke komme på hvilke problemer det er der bliver hentydet til i
de andre posts. Kampscenerne er der gang i, fik jeg nævnt de DTS
lyden?

Hvis i kan lide BOTW, så kan jeg også anbefale Vidocq
<http://us.imdb.com/Title?0164961>.

Med venlig hilsen
LArs Hoffmann

Fra : Morten DH

Dato : 11-10-02 14:13

> [...]
> jeg ikke komme på hvilke problemer det er der bliver hentydet til i
> de andre posts. Kampscenerne er der gang i, fik jeg nævnt de DTS

Er det franske spor ikke et dub? Mente den var indspillet på polsk?!?

Fra : Henrik Rytter

Dato : 11-10-02 14:49

In article <ao6iqc$5i5$1@sunsite.dk>, Morten DH <morten@FJERNdrejoe.dk>
wrote:

> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
>
> Er det franske spor ikke et dub? Mente den var indspillet på polsk?!?

Fransk er originalsporet selvom jeg må gå udfra at Mark Dacascos er
eftersynkroniseret. Du tænker måske på sci-fi-filmen Avalon som også
kortvarig var oppe at vende i denne gruppe, som er indspillet på polsk?

mvh
Henrik

Fra : Morten DH

Dato : 11-10-02 14:53

"Henrik Rytter" <sifurytter@fastmail.fm> skrev i en meddelelse
> Fransk er originalsporet selvom jeg må gå udfra at Mark Dacascos er
> eftersynkroniseret. Du tænker måske på sci-fi-filmen Avalon som også
> kortvarig var oppe at vende i denne gruppe, som er indspillet på polsk?

DOH!!! som vores gule ven Homer ville ha sagt... Du har ret, havde lige
siddet og læst lidt om den indtil min forhandler får den hjem... Samme med
BOTW...

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-10-02 15:22

"Henrik Rytter" <sifurytter@fastmail.fm> escribió

> Fransk er originalsporet selvom jeg må gå udfra at Mark Dacascos er
> eftersynkroniseret.

Så vidt jeg husker taler han fint fransk i filmen (de få dialoger han
nu har).

Fra : Henrik Rytter

Dato : 11-10-02 15:36

In article <ao6mrl$j8jej$1@ID-163022.news.dfncis.de>, Lars Hoffmann
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

> "Henrik Rytter" <sifurytter@fastmail.fm> escribió

> Så vidt jeg husker taler han fint fransk i filmen (de få dialoger han
> nu har).

Jeg tror afgjort du har ret. Han snakker ikke så meget og har sikkert
fået et lynkursus i fransk (uden at jeg ved det store om det). Jeg
nævner det blot fordi jeg primært kender Mark Dacascos fra amerikanske
film og i hvert fald er der ingen tvivl om at fransk er filmens
originale lydspor.

mvh
Henrik

Fra : taizu

Dato : 12-10-02 00:38

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message

> "Henrik Rytter" <sifurytter@fastmail.fm> escribió

> Så vidt jeg husker taler han fint fransk i filmen (de få dialoger han
> nu har).

Nu hjælper det jo også at han spiller en der ikke er ekspert i fransk.

I øvrigt er billedet bedre på den danske dvd end på den canadiske 3-disc
udgave - har jeg fra en ekspert og synes det også selv. Hvorfor pokker laver
de aldrig engelske undertekster på franske dvd'er - for den franske 3-disc
er bare bedst. I øvrigt kommer der en fransk 4-disc i december.

Check min side om den danske fotograf af BoTW med hans egne fotos:
http://www.afan.dk/laustsen/enfipacte.html og
http://www.afan.dk/laustsen/enbagkam.html
(undskyld at den ser lidt mystiske ud - jeg er ved at lave om)

Soundtracket er i øvrigt også rigtig godt.

Fra : Morten DH

Dato : 13-10-02 17:51

"taizu" <taizue@afan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de aldrig engelske undertekster på franske dvd'er - for den franske 3-disc
> er bare bedst. I øvrigt kommer der en fransk 4-disc i december.

Ok er den ude i DK allerede?!? Måske jeg lige skulle smutte i BlockBuster
først... Og ja de franskmænd burde lægge engelske undertekster på deres
dvd'er - gad godt have den Dobermann 2-disc udgivelse; men mit franske er
lig nul

Fra : taizu

Dato : 15-10-02 12:56

> [...]
> først... Og ja de franskmænd burde lægge engelske undertekster på deres
> dvd'er - gad godt have den Dobermann 2-disc udgivelse; men mit franske er

Jeps. Jeg tror faktisk Danmark var det første land udenfor Frankrig der
udsendte Pagten på dvd her i foråret. USA, Canada, England og Tyskland har
først udsendt den nu.

I en anden tråd bliver Mimic heglet ned, men det var faktisk pga
fotograferingen af Mimic at Dan Laustsen fik jobbet med at filme Brotherhood
of the Wolf. Christophe Gans syntes nemlig Mimic var flot.

Desværre er de fraklippede scener ikke med som ekstra materiale på den
danske DVD, men der er nogle små features - bl.a om kampscenerne. Bonus
materialerne er en sjov blanding - nogle med engelske undertekster, andre
speaket på engelsk - med fransk accent

Den indledende kamp var oprindeligt næsten tre gange så lang (Mani tæver
soldater, Fronsac tæver soldater, de tæver soldater sammen), men det hang
bedre sammen at Fronsac først rullede sig ud til sidst i filmen..

Jeg fatter heller ikke den franske filmbranche. Når englænderne og
australierne kan lægge tekster på i alle mulige sprog, hvorfor kan
franskmændene så ikke bare tilføje engelsk tekst? Gider de ikke tage vores
penge?

Fra : taizu

Dato : 15-10-02 13:07

> ... Og ja de franskmænd burde lægge engelske undertekster på deres
> dvd'er - gad godt have den Dobermann 2-disc udgivelse; men mit franske er
> lig nul

Jeg har ikke selv set Dobermann, men det må være lidt af en forandring fra
Dobermann at se Vincent Cassel og Monica Bellucci i historiske kostumer