Xnews/morVer/korrNews - ændre hostnavn på ~
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-10-02 15:42

Kan jeg ændre hostnavnet i mine msgID's til noget andet end
127.0.0.1? I Xnews kan jeg sætte idtoken, men det er jo kun den del
der er før @'et. Alternativt vil det også være fint hvis jeg bare
kunne lade newsserveren om at sætte msgID.

Jeg bruger Xnews og morVer/korrNews.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Madsen

Dato : 10-10-02 16:09

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> [...]
> der er før @'et. Alternativt vil det også være fint hvis jeg bare
> kunne lade newsserveren om at sætte msgID.

I Xnews.ini kan du i [Compose]-afsnittet indsætte en Fqdn-linie.
Altså f.eks.:

Fqdn=dit_hostnavn

Madsen.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 11-10-02 11:40

Hej Jens Gyldenkærne Clausen, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Alternativt vil det også være fint hvis jeg bare kunne lade
> newsserveren om at sætte msgID.

Dette er aldeles anbefalelsesværdigt og var indtil fornylig et MUST.
(Det er stadig anbefalet, men nu er det blot blødt mere op).

Du sætter blot nedenstående ind i Xnews.ini, [Compose]-sektionen:
FQDN=%rhost

Det praktiske ved dette er, at man med skiftende newsservere stadig har
det et pinlig korrekt FQDN.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-10-02 12:53

Rudi Stegen skrev:

> Du sætter blot nedenstående ind i Xnews.ini,
> [Compose]-sektionen: FQDN=%rhost

Nu får jeg bare mit lokale maskinnavn. Det er selvfølgelig fordi
morVer er inde over (det fungerer fint hvis jeg poster uden om
morVer), men jeg vil ikke give køb på de fordele jeg får ved at
poste med morver.

Kan det på nogen måde lade sig gøre at få morVer/korrNews til at
slippe msgID igennem til behandling af den "rigtige" newsserver.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 11-10-02 13:53

Jens Gyldenkærne Clausen, du skrev:

> Kan det på nogen måde lade sig gøre at få morVer/korrNews til at
> slippe msgID igennem til behandling af den "rigtige" newsserver.

Indsæt denne linie i KorrNews Header.def

Delete Header Message-ID

--
Henrik

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 11-10-02 14:09

Henrik K Hansen skrev:

> Delete Header Message-ID

Smukt. Det ser godt nok ud til at Xnews nu ikke kan genkende egne
indlæg mere - jeg vil tro at den scorer efter idtoken som nu er
væk. Men man kan jo ikke få det hele...

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 11-10-02 15:59

Jens Gyldenkærne Clausen, du skrev:

> Smukt. Det ser godt nok ud til at Xnews nu ikke kan genkende egne
> indlæg mere - jeg vil tro at den scorer efter idtoken som nu er
> væk. Men man kan jo ikke få det hele...

Så kan du jo "snyde" lidt og bruge den her i stedet for.

Set %dd% = GetDateTime("mm.yyyy.kl.hh.nn.ss")
Set Header Message-ID: <Xns%dd%@dtext.news.tele.dk>

--
Henrik