Snorken HJÆLP søvnapnø
Fra : søvnløs mand

Dato : 10-10-02 15:29

Hej jeg har en kæreste , som jeg er meget glad for ,MEN hun snorker
helt vildt ;-( hvad kan man gøre ? vi har prøvet sådan nogle
dimser til at sætte i næsen de hjalp ikke ! special hovedepude hjalp
ikke ! hun snakker nu om at få opereret i ganen , hun har haft noget
søvnapnø et par gange ! er det noget der hjælper på snorken ? hjælp ?

If you talk with the animals, they will talk with you and you will know each
other.
If you do not talk to them, you will not know them, and what you do not know
you will fear.
What one fears, one destroys.
Chief Dan George

Fra : Keld Lergren Nielsen

Dato : 11-10-02 05:56

"søvnløs mand" skrev i news:ej3bqu01d241evgm7sro81nvgtek6chhjl@4ax.com
> [...]
> ...... Hun snakker nu om at få opereret i ganen , hun har haft noget
> søvnapnø et par gange ! er det noget der hjælper på snorken ? hjælp ?

Ja snorken kan være en plage, især for den som bliver holdt vågen af
det. Den som snorker går dog ikke helt fri; snorkeriet går nemlig ud
over kvaliteten af søvnen.

Jeg hørte en gang om en mand, der hver aften satte et stykke hæfte-
plaster over munden, for at holde den lukket natten igennem, så
konen ikke blev generet af hans snorken. En lidt drastisk metode
skulle jeg mene. Men hvis snorken skyldes at man sover med åben
mund, fordi næsen er stopppet eller føles 'tæt', er det nok værd at
prøve om ikke "Otrivin" eller "Zymelin" (et pust i hvert næsebor før
sengetid) kan løse problemet.

Andre har syet en tennisbold fast under skulderen i nattøjet, så det
blev (næsten) umuligt at ligge på ryggen, hvor tendensen til snorken
er værst.

Om et indgreb i ganen vil have nogen effekt, må vurderes af din
kærestes egen lægen i første omgang.

Keld Lergren Nielsen
"Den som anser sig for færdiguddannet -
- han er mere færdig end dannet"
Poul Jørgensen.

Fra : søvnløs mand

Dato : 15-10-02 15:55

> [...]
>er værst.
>
>Om et indgreb i ganen vil have nogen effekt, må vurderes af din

Tak for svaret , hun sover med lukket mund og vi har prøvet en
"næseudvider" men den virkede ikke , nu skal vi prøve med næsespray ,
ved du/nogen hvor lang tid der går inden sådan noget virker ? så det
med indgrebet i ganen er droppet men hun har vist fået fjernet
polypper før og det bliver bare det samme igen ? måske en klemme for
næsen ? hvad fanden gør man gaaaab

Fra : Mari

Dato : 15-10-02 19:13

"søvnløs mand" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke ! hun snakker nu om at få opereret i ganen , hun har haft noget
> søvnapnø et par gange ! er det noget der hjælper på snorken ? hjælp ?

http://www.hamlet.dk/snorken/snorken_apn.html

http://www.snorker.dk/Artikler/artikel_02.htm

http://www.scansleep.dk/Default.asp?ID=72

http://www.nattero.dk/treatment/

http://www.dnf.nu/

Brug ikke Otrivin, Zymelin o.lign. mere end een uge - (kan miste
lugtesansen) brug i stedet
en saltvandsopløsning, som også købes på apoteket el.hos Matas.

Mh

Fra : søvnløs mand

Dato : 16-10-02 17:35

On Tue, 15 Oct 2002 20:13:12 +0200, "Mari" <alohaloh@min.sol.dk>
wrotd:

> [...]
>lugtesansen) brug i stedet
>en saltvandsopløsning, som også købes på apoteket el.hos Matas.

mange tak jeg vil læse siderne , og håbe at jeg bliver klogere men med
næsespray forstår jeg ikke at jeg selv har fået en næsespray der kan
bruges hver dag en på¨recept endan imod støvallergi kan desværre ikke
huske hvad den hedder men med grønt låg men hun må jo snakke med sin
læge om det .