Hvordan gør man?
Fra : Fyn

Dato : 10-10-02 13:24

Jeg har i FP 2002 indsæt noget grafik ind, hvor jeg ikke kan bruge
fælles kanter. Men jeg vil gerne have at den øverste del af den grafik
jeg har indsæt bliver ens at se på, om jeg kører 800 x 600 el.1024 x 768.
Jeg kan ikke se hvordan man gør. Kan man rette det i koderne. Jeg er
desværre ikke en nørd til det her. Så hjælp lige

Fyn

Fra : Marx

Dato : 10-10-02 17:28

Fyn wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> Jeg kan ikke se hvordan man gør. Kan man rette det i koderne. Jeg er
> desværre ikke en nørd til det her. Så hjælp lige

Udmiddelbart ville jeg lave mine grafik filer sådan, at de passede til alle
opløsninger... typisk sådan at filen er 1600 px. da det er det maximale man
kan kører med(?). Sådan en fil kunne man sætte ind i en frame eller tabel.

Når jeg laver en side, prøver jeg mig lidt frem, indtil jeg har ramt plet.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Camilla Scharff

Dato : 10-10-02 21:07

"Marx" <marx@marxworld.dk> skrev...
> [...]
man
> kan kører med(?). Sådan en fil kunne man sætte ind i en frame eller tabel.

1600 px er lige i overkanten - det ville i givet fald betyde, at filen ville
være dobbelt så lang som skærmbredden, når man kører 800x600 (= meget scroll
vandret!!)

Jeg personligt forsøger at holde mine sider til max. 800 px i bredden, så
de, der kører med denne opløsning kan se dem helt - de, som kører med højere
opløsning på så bare leve med de tomme områder i hver side (jeg centrerer).

Mvh. Camilla

Fra : Marx

Dato : 10-10-02 21:26

Det ka man osse