Musik, der sætter gang i det gode humør :-~
Fra : Kirstine

Dato : 25-02-01 15:51

Hejsa gruppe

Jeg sad lige og tænkte på, hvordan musik kan være med til at understrege
følelser og humør. Med det i tankerne har jeg nu skumle planer om at lave
en minidisk med musik, som man bare ikke kan undgå at blive glad af. Har
I nogle gode bud på, hvad sådan en minidisk kan bestå af??

Personligt har jeg en absolut "glædes favorit" -

Safri Duo "Played-A-Live"

Det er da toner, der kan sætte fut i humøret

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : nikolaj borg

Dato : 25-02-01 16:10

"Kirstine" <minipip@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en minidisk med musik, som man bare ikke kan undgå at blive glad af. Har
> I nogle gode bud på, hvad sådan en minidisk kan bestå af??

Jeg kigger lige cd'erne igennem. Umiddelbart har jeg ufatteligt få "glade"
cd'er, men hvis jeg skulle nævne en må det være Jimmy Smith: Any number can
win. Eller rettere: Alt hvad den mand har lavet får mig i godt humør (for de
uindviede: Smith er den ubetingede konge af Hammond-orglet. Glem alt om Ole
Erling: Jimmy Smith er rendyrket porno-jazz)

/Nikolaj

Fra : nikolaj borg

Dato : 25-02-01 16:18

"nikolaj borg" <nikolSPAM@jborg.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kigger lige cd'erne igennem. Umiddelbart har jeg ufatteligt få "glade"
> cd'er,

....fandt lige lidt mere: Cardigans: First band on the moon må også siges at
være udpræget glad i låget.

....og så er der jo Rammstein, men jeg er nok en af de få mennesker der er
mærkelige nok til at blive glad af den slags tegneserie-industrial.

/Nikolaj

Fra : KASPER

Dato : 25-02-01 16:24

"nikolaj borg" <nikolSPAM@jborg.dk> wrote in message

> ...og så er der jo Rammstein, men jeg er nok en af de få mennesker der
er
> mærkelige nok til at blive glad af den slags tegneserie-industrial.

Nej bestemt ikke! Specielt deres udgave af "Das Model" er IMO helt
forrygende :)

--
KASPER

Fra : John Thomsen

Dato : 27-02-01 14:35

On Sun, 25 Feb 2001 16:10:29 +0100, "nikolaj borg"
<nikolSPAM@jborg.dk> wrote:

>uindviede: Smith er den ubetingede konge af Hammond-orglet. Glem alt om Ole
>Erling: Jimmy Smith er rendyrket porno-jazz)

Jeps mand! Han fik mig til at drømme gennem mange år om at ku' spille
på orgel - og så de dér fede Lesley-højttalere....

John

Fra : KASPER

Dato : 25-02-01 16:10

"Kirstine" <minipip@mail.dk> wrote in message
> [...]
Har
> I nogle gode bud på, hvad sådan en minidisk kan bestå af??

Personligt ville jeg tage følgende med:

EMF "Unbelievable"
Morcheeba "Rome wasn't build in a day"

> Personligt har jeg en absolut "glædes favorit" -
>
> Safri Duo "Played-A-Live"
>
> Det er da toner, der kan sætte fut i humøret

Ja, jeg synes dog ikke nummeret er så langtidsholdbart - det ligger
efterhånden langt nede på min personlige top-liste - men smag og behag
er jo så forskellig :)

--
KASPER

Fra : KASPER

Dato : 25-02-01 17:15

Hæ hæ... Kom lige i tanke om Sir Mix-Alot "I like big butts" :)) Et
nummer der ihvertfald kan få mit humør i top! (Ak ja, gid det snart var
sommer igen...)

--
KASPER

Fra : Lovelace

Dato : 25-02-01 16:36

Må jeg foreslå Helen Shapiro - Walking Back To Happiness, den der iøvrigt er
blevet brugt fornyligt i Twist-reklamer, det må da siges at være en glad
sang!

Fra : John Thomsen

Dato : 27-02-01 14:35

On Sun, 25 Feb 2001 16:36:22 +0100, "Lovelace" <fuck@jer.com> wrote:

>Må jeg foreslå Helen Shapiro - Walking Back To Happiness, den der iøvrigt er
>blevet brugt fornyligt i Twist-reklamer, det må da siges at være en glad

Fik selv lige en CD i en rodkasse med Hits fra 60'erne hvor Helen er
med et par gange....

Ak ja, som knægt lå man med de dér små transistorradioer og lyttede på
Radio Luxembourg, og hvilken karakteristisk stemme denne Helen dog
havde...

Hvad blev der i grunden af hende....?

John

Fra : N/A

Dato : 25-02-01 19:15

Fra : Flemming

Dato : 25-02-01 19:15

On Sun, 25 Feb 2001 17:27:21 +0100 "Martin Larsen" <mbl@mail.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> Her et par bude på gode, glade, kendte sange, som jeg selv kan blive i
> fremragende humør af:

Her er så lidt af de sange der får mig i godt humør, men der er mange
flere:

Culture Club 'Karma Chameleon'
Madonna 'Into the groove'
Laban 'Hvor skal vi sove i nat'
George Michael 'Fast love'
Laid back 'Sunshine reagga' (orginal version)
Kim Larsen 'Dagen før'

+ mange, mange flere

+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +
- "Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure...?" (G. O'Dowd) -

Fra : Berit Isager Henriks~

Dato : 25-02-01 21:40

Hejsa!

Når jeg tænker på glad musik, tænker jeg på Barenaked Ladies.
For eksempel "If I had a million Dollars", "Grade 9", "be my Yoko Ono" og
"The humour of the situation".

Berit.

Fra : Tina Andersen

Dato : 26-02-01 12:45

Berit Isager Henriksen <bih@grin.dk> skrev i en
> Hejsa!
>
> Når jeg tænker på glad musik, tænker jeg på Barenaked Ladies.

Os mig, os mig.

Desværre er de stadig ret ukendte her i landet.

Tina

Fra : nikolaj borg

Dato : 26-02-01 13:20

"Tina Andersen" <wunjo@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Desværre er de stadig ret ukendte her i landet.

Ja, på trods af, at P3 har været ret glade for dem. Der har været et par
anmeldelser og interviews i Popshop, og et par livekoncerter i P3Live. De
lyder til at være ret underholdende live, selvom jeg personligt fandt
jokesene lidt anstrengende i længden.

/Nikolaj

Fra : Kirstine

Dato : 26-02-01 13:53

Hej alle sammen

Hvor er det dog dejligt at få så meget respons - jeg må hellere lave to
minidiscs, for alle de herlige numre, som har været fremme i denne tråd
kan sq ikke være på én...

Tusind tak for inputs

Kirstine
--
*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : kautaq

Dato : 25-02-01 21:30

Kirstine wrote:

> [...]
> en minidisk med musik, som man bare ikke kan undgå at blive glad af. Har
> I nogle gode bud på, hvad sådan en minidisk kan bestå af??

Ja da, hvad med denne her:

* * * * * *

I Just Can't Be Happy Today - The Damned 1979

I Just Can't Be Happy Today
I Just Can't Be Happy Today

A lot of you know theres not a smile
thers no feeling bad without feeling fine
thers a price on your head
nobody sighed when justice is read

I Just Can't Be Happy Today
I Just Can't Be Happy Today

They're closing the schools They're burning the books
The church is in ruins The priests hang on hooks
The radios been banned The army's in power
The devil commands

( Captain plays keyboard solo with two fingers! )

Illegal to dance Forbidden to cry
You do what you're told You never ask why
Ignore all those fools They don't understand
We make our own rules

I Just Can't Be Happy Today
I Just Can't Be Happy Today

I Just Can't Be Happy
Just Can't Be Happy
Just Can't Be Happy Today

--
Mike

Fra : Hanne

Dato : 25-02-01 22:52

Kirstine <minipip@mail.dk> skrev i en

Hejsa Kirstine
> Jeg sad lige og tænkte på, hvordan musik kan være med til at
understrege
> følelser og humør.

Ja og det er netop derfor musik betyder så meget for mig, tror jeg. Jeg
bruger i hvert fald musikken på den måde. God musik kan også være noget
man bliver ked af det over, eftertænksom, liderlig, filosofisk osv. For
8 år siden mistede jeg en rigtig god ven, og da brugte jeg også musikken
til at få sorgen ud - men det gør ikke musikken dårlig af den grund.

>Med det i tankerne har jeg nu skumle planer om at lave
> en minidisk med musik, som man bare ikke kan undgå at blive glad af.
Har
> I nogle gode bud på, hvad sådan en minidisk kan bestå af??

Her er et par af mine bud som jeg bliver i rigtig godt humør af at lytte
til:
Bill LaBounty: Time starts now
Shawn Mullins: Shimmer
Eric Gadd: There´s no one like you
Lets stay together med bla Michael McDonald fra Tribute to Jeff
Earth, Wind and Fire: September

Hilsen Hanne

Fra : Anne

Dato : 26-02-01 15:16

Personligt så er Johnny Madsen min favorit. Han kan få mig igennem hele
følelsesregisteret, hvor jeg griner af hans skøre geniale tekster, græder af
de personlige der handler om et evigt farvel og glædes over det lyriske og
tænksomme. Han er min favorit . Jeg lytter altid til ham, når jeg er
alene hjemme for så føler jeg, at der er en her sammen med mig. Skørt ? ja,
men alligevel rart

Fra : John Thomsen

Dato : 27-02-01 14:35

On Mon, 26 Feb 2001 14:15:43 GMT, "Anne"
<prinsesse*nospam*anne@hotmail.com> wrote:

>Personligt så er Johnny Madsen min favorit. Han kan få mig igennem hele
>følelsesregisteret, hvor jeg griner af hans skøre geniale tekster, græder af

Herligt at se alle disse forslag omend jeg dårligt kender flere af
dem...

Men så'n er det vel at bli'e en gammel dreng.... ))

Selv har jeg i de unge år spillet næsten alt mellem "pigtråd" og
folkemusik (rumænsk, ungarsk, græsk, svensk etc.)

I nyere tid synes jeg noget af det der lyder rigtig flot og som er
godt "håndværk" er hhv. Poul Krebs og Lars Lilholt.

Derudover har jeg en stor respekt for country-musik; dér klarer man
sig ikke længe med fuzz-lyde, forvrængere og eftermixede poleringer.
Der er kun een ting der dur; rigtig godt håndværk.

De fleste musikere har på et eller andet tidspunkt spillet country, og
mange af tidens "barske" spiller den slags når de er privat.

Må jeg erindre om teksten i Willie Nelson's ....
On the road again, just can'r wait to get on the road again
The life I love is making music with my friends

Venligst
John

Fra : nikolaj borg

Dato : 27-02-01 15:30

"John Thomsen" <sir_john@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Selv har jeg i de unge år spillet næsten alt mellem "pigtråd" og
> folkemusik (rumænsk, ungarsk, græsk, svensk etc.)

Jeg var i rumænien her i sommers og blev ret glad for landet (selvom
embedsmændene er et regulært helvede). En af de gode ting ved landet var, at
de havde deres egen musik (i modsætning til ungarerne, der så vidt jeg kunne
høre havde taget Britney Spears til sig). Ved sortehavet fik jeg det
indtryk, at der er en meget kraftig arabisk indflydelse på den rumænske
musik (og på strand-pigernes mavedans). Er det et generelt kendetegn ved den
rumænske folkemusik, eller er det kun tilfældet ved sortehavet, hvor de
historisk set har nær tilknytning til østen?

/Nikolaj

Fra : John Thomsen

Dato : 10-03-01 17:05

On Tue, 27 Feb 2001 15:29:30 +0100, "nikolaj borg"
<nikolSPAM@jborg.dk> wrote:

> [...]
>rumænske folkemusik, eller er det kun tilfældet ved sortehavet, hvor de
>historisk set har nær tilknytning til østen?

Det er snarere en reminiscens fra den tid hvor tyrkerne havde besat
næsten helt op til det østrig-ungarske rige; du finder det også i
rumænsk musik.

Iøvrigt er det ikke helt rigtigt med Ungarn heller; da jeg var der for
nogle år siden var der forretninger i BudaPest som udelukkende
handlede med ungarsk folkemusik.

Venligst
John

Fra : Larz

Dato : 26-02-01 22:14

Kirstine <minipip@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:MPG.15033a531c00021c9897a3@news.inet.tele.dk...
> [...]
>
> Kirstine
> --
> *trying to do what works - trying to do what matters*

Jamen, lad mig da liiiiige foreslå på et hængende hår :

Freakpower - Turn On, Tune In, Cop Out
Puddu Varano - On A Sunny Day
The Boo Radleys - Wake Up Boo
Michael Viner's Incredible Bongo Band - Apache
Filur & Nellie Ettison - It's Allright
Mr Natural - That Green Jesus
Dj Tonka - Don't Be Afraid (To Let Yourself Go)
Daft Punk & Romanthony - One More Time
CLS - Can You Feel It?

De eneste, jeg sådan lige kunne komme i tanke om. Der er MANGE sange, der
kan få mig i godt humør!

Larz

Fra : Wertigo

Dato : 26-02-01 23:42

> [...]
> en minidisk med musik, som man bare ikke kan undgå at blive glad af. Har
> I nogle gode bud på, hvad sådan en minidisk kan bestå af??

Nogle gamle Beatles-sange (fx Here Comes The Sun)
Supergrass - især It's Alright
Blur - især Boys & Girls, Parklife & Country House
New Radicals - You Get What You Give
Daft Punk - Around The World
Laid Back - Sunshine Reggae
Scott MacKenzie - San Francisco

MvH Mikkel

Fra : John Thomsen

Dato : 10-03-01 17:05

On Mon, 26 Feb 2001 23:42:17 +0100, "Wertigo" <MS_Knudsen@yahoo.com>
wrote:

>Nogle gamle Beatles-sange (fx Here Comes The Sun)

Blackbird:
Blackbird singing in the dead of night

Venligst
John

Fra : RiddLeR

Dato : 27-02-01 13:31

Bamse og Kylling kan være ganske underholdende...

- RiddLeR

Fra : Malene Hald

Dato : 05-03-01 19:43

> [...]
> en minidisk med musik, som man bare ikke kan undgå at blive glad af. Har
> I nogle gode bud på, hvad sådan en minidisk kan bestå af??

Texas: In Demand
Sixpence None the Richer: Kiss Me
Harry Nilsson: The Puppy Song
Rembrandts: I'll Be There for You
Something to Talk About (kan ikke huske kunstner)
Pointer Sisters: I'm so Excited

Malene

Fra : Michael Jensen

Dato : 06-03-01 10:16

"Malene Hald" <malenehald@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Harry Nilsson: The Puppy Song
> Rembrandts: I'll Be There for You
> Something to Talk About (kan ikke huske kunstner)

Gangway - Mountain Song
Beatles - Ob-la-di Ob-la-da
Nice Little Pinguins - Flying

Michael

Fra : Hanne

Dato : 07-03-01 00:12

Malene Hald <malenehald@mail.com> skrev i en

> Something to Talk About (kan ikke huske kunstner)

Det er da Bonnie Raitt

Hanne