Jyskenetbank: Så skete det!
Fra : T. Terp

Dato : 10-10-02 08:06

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-10-02 09:03

On Thu, 10 Oct 2002 9:26:19 +0200, T. Terp wrote
(in message <0001HW.B9CAF83B0000AD25F0284600@news.sunsite.dk>):

> http://www.macnyt.dk/default.tpl?news=20021010091826

> /Thøger

<citat>
- Vi er glade for, at vi nu kan tilbyde alle de omkring 100.000 mac-brugerne
i Danmark mulighed for at køre netbank. Vi ved fra debatten
på hjemmesider om mac, og de reaktioner vi får, at mac-brugerne har et stort
ønske om også at kunne bruge netbank, fortæller Peter Helle Nielsen.
< citat/>
- Er vi virkelig 100.000 ?

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : Højsholt

Dato : 10-10-02 09:18

On 10/10/02 10:02, in article
0001HW.B9CB00BE000310A2F0284600@news.cybercity.dk, "David Blangstrup"
<firstname@lastname.dk> wrote:

> [...]
> på hjemmesider om mac, og de reaktioner vi får, at mac-brugerne har et stort
> ønske om også at kunne bruge netbank, fortæller Peter Helle Nielsen.

Ja, det skal nok passe!?
Danmark er vist nok et af de lande i Europa, som har flest Macintosh brugere
pr. Indbygger?

/Højsholt

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 10-10-02 10:09

Højsholt <dennis@hojsholt.dk> wrote:

> [...]
>
> Ja, det skal nok passe!?
> Danmark er vist nok et af de lande i Europa, som har flest Macintosh brugere

Det er ihvertilfælde ikke rigtigt. Alene i Sverige er der langt flere
brugere. Jeg mener at alene den brugerklub som ligger i Skåne har et par
tusinde medlemmer.

Derudover er der også rigtig mange i England.

Gad vide om Apple har en top ti liste ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : T. Terp

Dato : 10-10-02 13:09

On Thu, 10 Oct 2002 11:09:28 +0200, 2900] Jesper Haaber Gylling wrote
(in message <1fju48l.1rtmehdk3wzgqN%jesper@gylling.net>):

> Derudover er der også rigtig mange i England.
>
> Gad vide om Apple har en top ti liste ?

Mig bekendt er det Schweiz der er helt oppe at ringe...

/Thøger

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 10-10-02 17:50

T. Terp <tterp@mac.com> writes:

> On Thu, 10 Oct 2002 11:09:28 +0200, 2900] Jesper Haaber Gylling wrote
> (in message <1fju48l.1rtmehdk3wzgqN%jesper@gylling.net>):

> Mig bekendt er det Schweiz der er helt oppe at ringe...

Apple sagde på et tidspunkt 20%.

--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
irc://irc.netc.dk/%23Macintosh

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-10-02 11:55

On Thu, 10 Oct 2002 10:17:38 +0200, Højsholt wrote
(in message <B9CB0442.4749%dennis@hojsholt.dk>):

> [...]
>
> Ja, det skal nok passe!?
> Danmark er vist nok et af de lande i Europa, som har flest Macintosh brugere

A wa? Det tror jeg ikkeŠ jeg har da hørt, at Danmark var det mindst Mac
venlige land i verden? Det var derfor, at jeg blev overrasket over at høre,
at vi var 100.000. Det lyder da dejligt, men er der nogen, der kan bekræfte
det? Jeg troede, at vi var 1.000, der brokkede sig som 100.000, som
Thorbjoern skriver.

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-02 14:31

> [...]

> at vi var 100.000. Det lyder da dejligt, men er der nogen, der kan bekræfte
> det? Jeg troede, at vi var 1.000, der brokkede sig som 100.000, som

Vi siger normalt 5%. Det ville give 250.000 Mac-brugere hvis alle
benyttede edb, hvilket dog endnu ikke /helt/ er tilfældet. Det er
eksempelvis endnu ikke på plejehjemmene blevet almindeligt med RJ-45
stik på værelserne ...
--
Per Erik Rønne

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 10-10-02 14:52

Per Rønne <serse@diku.dk> wrote:

> Vi siger normalt 5%. Det ville give 250.000 Mac-brugere hvis alle
> benyttede edb, hvilket dog endnu ikke /helt/ er tilfældet.

Det er egentlig meget sjovt med de 5% - for hvor har vi dem fra ? Fra
browser statistikkerne, men de er jo slet ikke troværdige.

Jeg ved ikke hvormange det er i DK, men tallet 5% er nok meget tæt på.
Desværre kan vi jo ikke tælle vores omgangskreds og så beregne det i %,
da mange af dem jeg fx. er Mac folk.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-02 15:31

> [...]

> Jeg ved ikke hvormange det er i DK, men tallet 5% er nok meget tæt på.
> Desværre kan vi jo ikke tælle vores omgangskreds og så beregne det i %,

Og hvordan skal vi egentligt beregne det? Personlig bruger jeg jo
dagligt såvel Mac som Win - også privat ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Jakob Bock

Dato : 10-10-02 16:16

[2900] Jesper Haaber Gylling skrev:

> Det er egentlig meget sjovt med de 5% - for hvor har vi dem fra ?

Salgstal?

> Fra browser statistikkerne, men de er jo slet ikke troværdige.

Aha. Hvorfor ikke?

Venlig hilsen
Jakob

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 10-10-02 16:54

Jakob Bock <jakobb@mail.tele.dk> wrote:

> Salgstal?

> Aha. Hvorfor ikke?

Fordi mange sites slet ikke virker med fx. Netscape, og Opera
indentificerer sig som IE med mindre man manuelt retter det til Opera.

Hvis et site ikke virker på Mac, så tæller det jo heller ikke i
statistikken.

Jeg tror det er meget svært at beregne altallet af Mac ud fra statistik.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Jakob Bock

Dato : 10-10-02 16:59

[2900] Jesper Haaber Gylling skrev:

> Fordi mange sites slet ikke virker med fx. Netscape, og Opera
> indentificerer sig som IE med mindre man manuelt retter det til Opera.

Du kan stadigvæk se, at det er Opera. Det statistikprogram jeg har skrevet
genkender også Opera, selvom den er sat til at identificere sig selv som
Internet Explorer.

> Hvis et site ikke virker på Mac, så tæller det jo heller ikke i
> statistikken.

Men det er da heldigvis de færreste sider.

Venlig hilsen
Jakob Bock

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-10-02 09:48

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> writes:

> - Er vi virkelig 100.000 ?

Hvis der nu er 100 der hver har brokket sig 1000 gange?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-10-02 10:02

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Hvis der nu er 100 der hver har brokket sig 1000 gange?

He-he, for det kunne jo slet ikke ligne os Mac-brugere at opføre os
sådan
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Theglev

Dato : 10-10-02 10:00

d. 10/10/02 9:26 skrev T. Terp på tterp@mac.com i artiklen
0001HW.B9CAF83B0000AD25F0284600@news.sunsite.dk:

> http://www.macnyt.dk/default.tpl?news=20021010091826
>

> /Thøger

Bare et spørgsmål: Vælger I bank efter hvorvidt deres internetbank-service
er mac-kompatibel?

Peter

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 10-10-02 10:14

Peter Theglev <peter.theglev@tiscali.dk> wrote:

> d. 10/10/02 9:26 skrev T. Terp på tterp@mac.com i artiklen
> 0001HW.B9CAF83B0000AD25F0284600@news.sunsite.dk:

> Bare et spørgsmål: Vælger I bank efter hvorvidt deres internetbank-service
> er mac-kompatibel?

Tja både og. Jeg har haft Nordea, BG og Danske Bank, men de skider alle
sammen på Mac brugere og regner ikke mit valg af computerplatform for
noget. Desuden kræver alle andre netbank installation af software,
hvilket er komplet idiotisk.

Anders Dam der er adm. dir. i JB er i øvrigt en ganske fornuftig fyr -
han var blandt den eneste der modsatte sig alle de andre bankers planer
om udveksling af data mellem bank, forsikring og realkredit.

Jyske Bank er også en af de banker der tjener penge på deres bankdrift
og ikke på alt muligt andet gejl.

Jeg har nu brugt Jyske Bank i 2 år og det har koster mig 0,- kr. Jeg
betaler alle mine regninger via dem og systemet er perfekt.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Poul Skovmand Thingh~

Dato : 10-10-02 11:02

On 10/10/02 11:00, in article B9CB0E4C.190BF%peter.theglev@tiscali.dk,
"Peter Theglev" <peter.theglev@tiscali.dk> wrote:

> Bare et spørgsmål: Vælger I bank efter hvorvidt deres internetbank-service
> er mac-kompatibel?
>
> Peter

Jeg skiftede til Jyske for et lille år siden pga. 2 ting: Mac-understøttelse
og billige erhvervsydelser (girokort og sådan).
Jeg havde de sidste 4 år udelukkende brugt net-ydelser hos henholdvis BG,
UniBank og senest BasisBank, men den personlige kommunikation med Jyske i
Åbyhøj overraskede mig positivt. Det er en "rigtig bank" og ikke så meget
sælger-mentalitet i rådgivningen.
Minus: Deres f*cking fasaner på kortene. Bedste VisaDankort er endnu
BasisBank's stilrene hvide.

Poul Skovmand Thingholm
REMOVE_pst@phenomen.dk

Fra : David Blangstrup

Dato : 10-10-02 11:20

On Thu, 10 Oct 2002 12:02:24 +0200, Poul Skovmand Thingholm wrote
(in message <B9CB1CD0.2B5F%REMOVE_pst@phenomen.dk>):

> Minus: Deres f*cking fasaner på kortene. Bedste VisaDankort er endnu
> BasisBank's stilrene hvide.

Du kan selv være en f*cking fasan Stilrene hvide, rend mig. Jeg elsker
netop at have et grønt kort med fasaner på ‹ men du kan selv vælge, så vidt
jeg ved. Jyske Bank er mere personlig, mere Mac venlig, den bedste bank jeg
har haft. Jyske Bank er bare bedre

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 10-10-02 11:31

David Blangstrup wrote:

>On Thu, 10 Oct 2002 12:02:24 +0200, Poul Skovmand Thingholm wrote
>(in message <B9CB1CD0.2B5F%REMOVE_pst@phenomen.dk>):

Har du brug for at få vasket de sorte penge eller hvad. "LOL" eller hvad
man nu skriver

>Du kan selv være en f*cking fasan Stilrene hvide, rend mig. Jeg elsker
>netop at have et grønt kort med fasaner på 9 men du kan selv vælge, så vidt
>jeg ved.

Det kunne jeg da mit visa dankort skulle fornyes sidst.

> Jyske Bank er mere personlig, mere Mac venlig, den bedste bank jeg
>har haft. Jyske Bank er bare bedre

Nemli sårn eret barre.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 10-10-02 23:07

> [...]

> jeg ved. Jyske Bank er mere personlig, mere Mac venlig, den bedste bank jeg

Ikke på Bornholm. Desværre!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-10-02 10:02

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Jeg elsker netop at have et grønt kort med fasaner på - men du kan selv
> vælge, så vidt jeg ved.

Mellem hvad? Børnene har et blåt med ællinger, mens vi voksne har at
grønt med urfugle. Er der flere muligheder?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 11-10-02 11:32

On Fri, 11 Oct 2002 11:01:55 +0200, Henrik_Münster wrote
(in message <1fjvwhe.11zft9w1cmf6zwN%henrik@muenster.dk>):

Jeg har et med ænder

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk
iChat://davidbeatnik (Apache sleeps at home, ugh!)
news: Hogwasher!

Fra : Lars Mikkelsen

Dato : 14-10-02 10:53

d. 11/10/02 12:31 skrev David Blangstrup på firstname@lastname.dk i artiklen
0001HW.B9CC753A000CA2B5F0284600@news.cybercity.dk:

> On Fri, 11 Oct 2002 11:01:55 +0200, Henrik_Münster wrote
> (in message <1fjvwhe.11zft9w1cmf6zwN%henrik@muenster.dk>):

> Jeg har et med ænder

Det er vist alt afhængig af, om det er hævekort, Dankort eller VISA:
http://www.jyskebank.dk/privat/privatkunde/dagligdag/betalingskort/761.asp

/Lars

Fra : Thomas Hansen

Dato : 10-10-02 11:42

Poul Skovmand Thingholm <REMOVE_pst@phenomen.dk> wrote:

> Minus: Deres f*cking fasaner på kortene.
Du kan sgu selv være en fasan!
Det er altså urfugle!
/Thomas

--
Reply to: thomash[at]skydebanen.net
iChat://thoomz

Fra : T. Terp

Dato : 10-10-02 13:06

> [...]
(in message <B9CB1CD0.2B5F%REMOVE_pst@phenomen.dk>):

>Minus: Deres f*cking fasaner på kortene. Bedste VisaDankort er endnu

Det er altså urfugle mener jeg, men hul idet

/Thøger

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 10-10-02 11:14

Peter Theglev wrote:

> [...]
>0001HW.B9CAF83B0000AD25F0284600@news.sunsite.dk:

>Bare et spørgsmål: Vælger I bank efter hvorvidt deres internetbank-service

Nej.

Jeg har været kunde i jyskeBank i 17 år nu. dette er bare enu en ting
der viser at JB. har en anden indgangsvinkel til tingene end de øvrige
banker. JB. føler sig ikke højt hævet over deres kunder, og diktere dem
i deres valg af OS. De har fra starten valgt at udvikle, et system der
kan bruges af ALLE, uanset platform. Envidre kan man læse på deres
hjemmeside, at de har indgået et samarbejde med Nykredit, omkring bla.
netbank. Dette var smart gjordt af Nykredit da de ikke kunne få deres
eget system til at virke OS uafhænglig, tros løfter i flere år.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : N/A

Dato : 11-10-02 10:52

Fra : Peter Theglev

Dato : 11-10-02 10:52

d. 10/10/02 18:35 skrev Jan Jonasen på jonasenREMOVE@THISit.dk i artiklen
MPG.180fcac37b3bbb0c989775@news.stofanet.dk:

> Jeg har ikke noget link, men ved at mine forældre kan hæve og deslige i JB,
> efter de netop har indgået samarbejde med Nykredit.
Yes - i pengeautomater og filialer, men da ikke via NetBank - eller hvad?

Peter

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-10-02 10:02

Peter Theglev <peter.theglev@tiscali.dk> wrote:

> Bare et spørgsmål: Vælger I bank efter hvorvidt deres internetbank-service
> er mac-kompatibel?

Vi skiftede til Jyske Bank sidste år. Da min kone også har lidt at
skulle have sagt, var det pga. alt muligt andet end netbanken. Vi var
utilfredse med vores rådgiver i BG Bank. Jeg havde ellers klaret mig
fint uden netbank, så jeg var lykkeligt uvidende om, hvor godt det er.
Efter jeg har vænnet mig til at have netbank og kunne slå konti, kurser
og alt muligt op, så vil det være en meget afgørende faktor, hvis vi en
anden gang skal skifte bank.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ole Bendix

Dato : 10-10-02 11:39

> [...]
>vidt
>jeg ved. Jyske Bank er mere personlig, mere Mac venlig, den bedste bank

Sig mig: - Kender i slet i Frøs Herreds sparekasse, der har været
kompatibel på deres netbanking i flere år? Iøvrigt det pengeinstitut, der
er ekspanderet mest i landet: på de sidste 5 år har de udbygget
filialnettet til det dobbelte: - fra til 6!!!!!

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 10-10-02 14:57

Ole Bendix <Ole_Bendix@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> er ekspanderet mest i landet: på de sidste 5 år har de udbygget
> filialnettet til det dobbelte: - fra til 6!!!!!

Som du kan benytte uden installation af software overhovedet ?????

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : N/A

Dato : 10-10-02 11:57

Fra : Peter Theglev

Dato : 10-10-02 11:57

[snip] Envidre kan man læse på deres hjemmeside, at de har indgået et
samarbejde med Nykredit, omkring bla. netbank. [snip]

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 10-10-02 12:29

Peter Theglev wrote:

> [...]
>samarbejde med Nykredit, omkring bla. netbank. [snip]
>
>Har du et link til dette? Jeg kan ikke finde det, og jeg er Nykreditkunde

Kan ikke linke direkte men kik i aktionær -> kapitalforhold........

Det var måske et parpir dokument jeg så det på, ihvertefald drejede det
sig om samarbejde mht. pengeautomater og netbank.

Klippet fra JB's hjemmeside

Nykredit erhverver gennem nytegning aktier i Jyske Bank

Med henblik på at markere en mere varig tilknytning mellem Nykredit og
Jyske Bank erhvervede Nykredit i februar 2002 en aktiepost på 9,9% af
aktiekapitalen i Jyske Bank. Bestyrelsen i Jyske Bank besluttede i den
forbindelse at gennemføre en kapitalforhøjelse på nominelt kr. 70,5
mio., svarende til i alt 3.525.000 stk. aktier á kr. 20.

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Lone Koefoed

Dato : 10-10-02 13:22

> [...]

> samarbejde med Nykredit, omkring bla. netbank. [snip]
>
> Har du et link til dette? Jeg kan ikke finde det, og jeg er Nykreditkunde

da jeg blev nykreditkunde for et par måneder siden bedyrede manden bag
skrivebordet stædigt, at nykredit ville komme med en mac-kompatibel
netbank i løbet af efteråret.
Hvis jeg skal gætte (og det gør jeg nu, selvom jeg ikke skal) så kunne
jeg mene, at nykredit vil benytte dig af jyskebanks netbank.
Jeg glæder mig selv til at prøve den nye udgave af den i morgen.

--
Lone

Fra : Jan Jonasen

Dato : 10-10-02 17:36

> [...]
Jeg har ikke noget link, men ved at mine forældre kan hæve og deslige i JB,
efter de netop har indgået samarbejde med Nykredit.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Karl Antz

Dato : 11-10-02 08:42

T. Terp <tterp@mac.com> wrote:

.... åsså er det faktisk sket

Var her til morgen på JyskeNetbank under OS X. Først med OmniWeb - den
den vil åbenbart stadig ikke.

Derefter med IE 5.2.2 - og det kører som smurt i Olie.

HERLIGT! Hvis nu bare FineReaderPro finder ud af at lave en version til
OS X, så ka' jeg endelig skrotte OS 9 ...

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th