TV-Out og Pallit Daytone
Fra : Peer Klercke

Dato : 09-10-02 19:34

Hej,

Jeg har et Pallit Daytone GeForce 4 Ti4200, et S-Video kabel og et TV,
der både fatter RGB, Video og S-Video.

Det burde jo være vældigt. Men mit tv-out har nogle meget mærkelige farver -
det er altså ikke bare sort/hvidt.

Det er lidt svært at forklare hvordan det ser ud. Det ligner mest af
alt den der effekt man ser i action-films, når de kigger igennem sådan
en varmesøgende kikkert-ting

Ideer?

Fra : Martin S.

Dato : 09-10-02 21:51

"Peer Klercke" <peer@no.such.thing.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er lidt svært at forklare hvordan det ser ud. Det ligner mest af
> alt den der effekt man ser i action-films, når de kigger igennem sådan

Hvis du kører signalet gennem video først, så kunne det være Macrovision -
en kopibeskyttelse.
Den forstyrrer hvidbalancen således at billedet skifter farve hele tiden.
Kan nogle gange fjernes via software (afh. af grafikkortet) eller man kan
købe en decideret hardware dekoder til 500.

Martin S

Fra : René Eske Jensen

Dato : 09-10-02 22:00

Det kunne tyde på at der var en dårlig forbindelse på den ene af de to
forbindelser i S-Video forbindelsen. Den ene overfører sorthvid info, og den
anden farve info. Hvis du kun får sendt farve info iver vil det nok se
mærkeligt ud.

Mvh. René