Æder ikke, når vi er ude ...
Fra : Iben Holst

Dato : 09-10-02 12:34

Hej !

Selvom vi da godt kan mærke at vore hund helst vil have os hjemme 24 timer i
døgnet, virker han ikke ulykkelig, når vi skal ud af døren uden ham.
Men jeg har efterhånden bemærket, at han ikke æder noget - eller i al fald
kun meget meget lidt, når vi ikke er hjemme. Og det gælder både tørkosten,
eventuelle godbidder og tyggeben ....

Det ligger hos ham indtil vi træder ind af døren igen og når han så lige har
sagt hurtigt goddag til os, går han ellers godt til den med enten foder,
godbidder eller tyggeben!

Hvorfor mon det er sådan ??

Iben

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-10-02 12:37

"Iben Holst" <ria@os.dk> writes:

> [...]
> sagt hurtigt goddag til os, går han ellers godt til den med enten foder,

Godt spørgsmål. Da jeg rejste til Japan for 4 år siden spiste Alfred
ikke de første 4 dage. Så begyndte han igen, men han kunne altså ikke
forstå hvor jeg var blevet af. Da jeg så kom hjem igen 1 1/2 måned
efter garanterer jeg for at han var glad. Heldigvis havde jeg taget
både sko og bukser af inden jeg gik over for at lukke ham ud, for han
overtissede mig af bar glæde.

Så selvom I skulle være afsted længere tid, så tror jeg ikke I skal
bekymre jer alt for meget om det, han skal nok spise når han bliver
sulten nok. Det er lidt det samme som stædige børn, de tager ikke
skade af at gå sulten fra bordet en enkelt gang eller to.

Mvh Trine

http://usenet.dk
http://www.triane.dk, hvis du mangler et sted at sove i Nordjylland

Fra : Pia

Dato : 09-10-02 18:26

Hej Iben

Der er ikke noget at være bekymret for. Din hund er vist meget normal.
Vi har en blanding af en Golden Retriver og en Breton (bestemt, men dejlig
dame), hun spiser aldrig noget når vi er på job og børnene er i skole og tro
mig, det øjeblik vi træder ind af døren, så forsvinder det mad hun havde fra
om morgenen.
Så brug istedet tiden på de dejlige ting sådan et "rovdyr" kan medbringe.

Knuz fra Pia

---

Fra : Musen

Dato : 13-10-02 17:50

> [...]
> kun meget meget lidt, når vi ikke er hjemme. Og det gælder både tørkosten,

Sådan er det ögså med Samson. Det er værst når det er farmand der er væk, så
bliver der ikke rørt en krumme..Heller ikke selvom det er frikadeller eller
noget andet lækkert. Sidst han var på kursus spiste Samson ikke i tre dage,
og i det øjeblik han trådte ind ad døren, løb Samson ud og spiste alt hvad
der var i madskålen

> [...]
har
> sagt hurtigt goddag til os, går han ellers godt til den med enten foder,

Det ved jeg ikke, men mon ikke det er fordi de savner os?

Musen

Fra : Søs D. Jensen

Dato : 14-10-02 19:15

Helt konkret er det en stress-reaktion, som viser, at hunden har det dårligt
med situationen. Når hunden stresser på den måde, sker der flere
fysiologiske ting. En del har at gøre med fordøjelsen. Når hunden går i
blokering, går fordøjelsen i stå, og spytsekretionen stopper. Det vil sige,
at hunden bliver tør i munden - noget vi mennesker kender fra situationer,
hvor vi er nervøse eller på anden måde følelsesmæssigt påvirket. Hunden
fordøjelsessystem går i stå, fordi energien skal bruges andet steds, nemlig
ude i musklerne enten til kamp eller flugt.

KH
Søs

Musen <kunforsjovt@sol.dk.revomethis> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3da9a311$0$79625$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...