RCA stik til TV-out
Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 09-10-02 12:29

Jeg mangler et RCA-stik (kalder de det i manualen) til TV-out udgangen på
min bærbare Toshiba. Nogen, der har hørt om dette stik, og ved, hvor det kan
købes?

Mvh
Mandal

--
Fjern FJERNES i mailadressen ved direkte svar

Fra : Madsen

Dato : 09-10-02 20:34

Brian Fisker [8900] skrev:

> Jeg mangler et RCA-stik (kalder de det i manualen) til TV-out
> udgangen på min bærbare Toshiba. Nogen, der har hørt om dette
> stik, og ved, hvor det kan købes?

Det er et ganske almindeligt Phono-stik. De sidder bag på de fleste
stereoanlæg, men er her røde og hvide når de er beregnet til lyd.
Et RCA-eller Phono-stik til billede har blot en gul kappe i stedet
for rød eller hvid, men selve stikket er nøjagtig det samme.
Stikket kaldes normalt for et Composite-stik når det er til billede,
men bliver så også kaldt for RCA-stik eller slet og ret gule Phono-
stik. Enhver radio/tv-forretning med respekt for sig selv burde have
sådan et stik.

Du kan se stikket her: <http://www.ft.gymfag.dk/sider/stik.html>

Madsen.

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 10-10-02 10:38

< snip et godt svar >

Takker for det fyldige svar :) - var lige hvad jeg håbede at høre. Mener dog
at have hørt, at billedekvaliteten er dårligere ved komposit end ved
S-VHS-udgang. Er der hold i dette?

Mvh
Mandal

Fra : Madsen

Dato : 10-10-02 14:47

Brian Fisker [8900] skrev:

> Mener dog at have hørt, at billedekvaliteten er dårligere ved
> komposit end ved S-VHS-udgang. Er der hold i dette?

Ja, det er rigtigt. Composite giver knapt så godt et billede som
s-video, som det hedder.

<http://www.blob.dk/joensson/dvd_faq/stik.html>

Madsen.