Gennemløbning af en String?
Fra : Ostekongen

Dato : 09-10-02 07:52

Hej grupppe.
Nogle der kan hjælpe med hvordan man
gennemløber en String?
Jeg har en variabel af typen String indeholdende
en lang tekst. Her skal jeg så kunne se, når jeg
støder på bestemte tegn.
Nogle der kan hjælpe?
På forhånd tak.
Ostekongen ICQ#: 144551849 Current ICQ status: + More ways to contact me i
See more about me:

Fra : Beelze

Dato : 09-10-02 14:46

"Ostekongen" <ostekongen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> På forhånd tak.
> Ostekongen ICQ#: 144551849 Current ICQ status: + More ways to contact me i

String kaj = "testing this string";
if( kaj.indexOf('h') != -1)
System.out.println("Fandt char 'h' i strengen kaj");

indexOf(char) returnere index for første gang den støder på char 'h' i
strengen kaj. Du kan også søge efter en substring ved at angive en streng
som parameter i stedet for en char...

Fra : Ostekongen

Dato : 10-10-02 08:14

> [...]
>
> indexOf(char) returnere index for første gang den støder på char 'h' i
> strengen kaj. Du kan også søge efter en substring ved at angive en streng

Tak for svaret.
Nu søger jeg efter en substreng og finder den.
Denne substtreng er xml-tagen <br /> og skal
derfor erstattes med et linieskift.
Kan du hjælpe mig her?
Har prøvet lidt med replace-metoden, men den
tager 2 chars som parameter, og jeg arbejder jo
nu med en String.
Hvad gør jeg?
-Ostekongen.

Fra : Hancater

Dato : 10-10-02 08:28

> [...]
>
> indexOf(char) returnere index for første gang den støder på char 'h' i
> strengen kaj. Du kan også søge efter en substring ved at angive en streng

Og den skulle gerne kunne finde alle de matchende
substrenge, og ikke kun den første.
Kan du hjælpe?
-Ostekongen

Fra : lufia

Dato : 09-10-02 14:59

"Ostekongen" <ostekongen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> På forhånd tak.
> Ostekongen ICQ#: 144551849 Current ICQ status: + More ways to contact me i

Brug eventuelt en string tokenizer - java.util.StringTokenizer

Den tager en string og en delimitter altså et tegn som man kan definere til
at skille dele af stringen.

luffe

Fra : Jimmi Wolff

Dato : 09-10-02 20:25

Jeg tror at jeg ville bruge String.charAt(int) Den giver den char, som er på
plads int.

Fra : Beelze

Dato : 09-10-02 22:06

"Jimmi Wolff" <jimmi1311@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tror at jeg ville bruge String.charAt(int) Den giver den char, som er

> plads int.
Det ville så indebære at man skulle sweepe strengen igennem manuelt... Det
kunen man selvf. også...

Fra : Ostekongen

Dato : 10-10-02 13:54

Ok, nu er jeg desperat!
Her er et lille eksempel:

String streng1 = "<xml><tag1>Dette er indholdet af <br
/>dokumentet.</tag1></xml>

Denne streng skal jeg have konverteret til en ny streng,
indeholdende:

Dette er indholdet af
dokumentet.

Hvordan fjerner jeg de substrenge (ex. "<xml>")?
Det skal ikke kun være den første, men allesammen.
Hvad gør jeg, er desperat nu :)

Tak,
Ostekongen.

Fra : Jan Jonasen

Dato : 10-10-02 17:51

In article <ao3t8p$2l3k$1@news.cybercity.dk>, Ostekongen
(ostekongen@hotmail.com) wrote:
> String streng1 = "<xml><tag1>Dette er indholdet af <br
> />dokumentet.</tag1></xml>

Hvis det specifikt er XML, så vil du i længden nok blive en gladere person
ved brug af JDOM (jdom.org). Med lidt almindeligt XML kendskab er dette API
nemt at bruge. En eller anden dag kunne du måske blive tvunget til at parse
attributter, hvilket ville betyde en helt anderledes håndtering, og dermed
sikkert en lettere omskrivning af din kode. En sådan situation ville kunne
løses noget mere behændigt med JDOM, da håndtering af forskellige element
typer ikke adskiller sig nævneværdigt fra hinanden.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.