Kan ikke slette fil
Fra : Anders Hedegren

Dato : 08-10-02 23:19

Hejsa,

Jeg har en grim fil på mit Jaguar desktop som ikke vil slettes. Når jeg
forsøger at slette det står der
"Emnet <filnavn> bruges til en anden opgave nu (af opgaver kan nævnes at
flytte, kopiere eller tømme papirkurven)"
Jeg har prøvet at ændre permissions for filen, men det har ikke rigtig
nogen effekt (og de skulle også være fine nok som de er). Det hjælper
ikke at restarte. Ved nogen hvordan jeg kommer af med den genstridige
fil?

Vh,
Anders

Fra : Jonas Voss

Dato : 09-10-02 00:01

On Wed, 9 Oct 2002 00:18:30 +0200, Anders <me@NOSPAMiceduck.com> wrote:

> [...]
> nogen effekt (og de skulle også være fine nok som de er). Det hjælper
> ikke at restarte. Ved nogen hvordan jeg kommer af med den genstridige

Hvad er det for en slags fil?

Fra : Anders Hedegren

Dato : 09-10-02 07:22

Jonas Voss <usenet@verture.net> wrote:

> Hvad er det for en slags fil?

Det er en MP3-fil.

Anders

Fra : Jesper

Dato : 09-10-02 17:02

Anders Hedegren <me@NOSPAMiceduck.com> wrote:

> Det er en MP3-fil.
>

> Anders

Åbn Terminalen, skriv: sudo rm -rf

træk filen ind i vinduet og tast Enter
--
Jesper
em@il -> pinebox {a} myrealbox [dot] com

Fra : Storm

Dato : 09-10-02 08:46

> [...]

> nogen effekt (og de skulle også være fine nok som de er). Det hjælper
> ikke at restarte. Ved nogen hvordan jeg kommer af med den genstridige

Du kan måske finde hjælp her:

<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106272>

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Anders Hedegren

Dato : 09-10-02 14:07

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Du kan måske finde hjælp her:
>
> <http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106272>

Tak for linket, men fandt ud af en lidt mere logisk løsning. Jeg bootede
i OS9 og slettede den pågældende fil. Så simpelt.

Anders

Fra : Storm

Dato : 09-10-02 14:52

Anders Hedegren <me@NOSPAMiceduck.com> wrote:

> Tak for linket, men fandt ud af en lidt mere logisk løsning. Jeg bootede
> i OS9 og slettede den pågældende fil. Så simpelt.

Jo, den har jeg også brugt. Men man jo lære at begå sig i OS X solo.
Det holder ikke at skulle over i OS 9 for at slette filer.
Bl.a. er det slut med at bruge special karakterer (/) i filnavne - hvis
man har haft den vane

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Anders Hedegren

Dato : 09-10-02 23:29

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> Det holder ikke at skulle over i OS 9 for at slette filer.
> Bl.a. er det slut med at bruge special karakterer (/) i filnavne - hvis

Ja, det er rigtigt. Jeg bruger OS 9 mindre og mindre, så det begynder
nok snart at blive et spørgsmål om den overhovedet er harddiskplads
værdig. Jesper's tip med terminalen har jeg hermed arkkiveret. Har på
fornemmelsen at problemet dukker op igen en anden gang :)
Er det i øvrigt ikke sjovt som alle Mac-folk pludselig er blevet
UNIX-guruer? De to plejede jo ellers at være diametrale modsætninger.

Anders

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-10-02 07:30

me@NOSPAMiceduck.com (Anders Hedegren) writes:

> Er det i øvrigt ikke sjovt som alle Mac-folk pludselig er blevet
> UNIX-guruer?

Næsten :) Jeg er vist en Unix-dims der er blevet Mac-man.

Jeg er glad for min Mac.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-10-02 10:02

Thorbjoern Ravn Andersen <thunderbear@bigfoot.com> wrote:

> Næsten :) Jeg er vist en Unix-dims der er blevet Mac-man.
>
> Jeg er glad for min Mac.

Det er nu lidt sjovt. Før spyttede vi af, at Windows havde en
kommandolinie og krævede fil-endelser på tre bogstaver. Nu bruger vi
fil-endelser og spytter ad Windows fordi der ikke er en kommandolinie.
Det er der da ikke, vel? I hvert fald er vi alle helt tydeligt blevet
mere nørdede. Jeg er også helt stolt af at kunne sige, at der skam
ligger en Unix nedenunder.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 11-10-02 10:09

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> [...]
> kommandolinie og krævede fil-endelser på tre bogstaver. Nu bruger vi
> fil-endelser og spytter ad Windows fordi der ikke er en

Man kan gøre en dyd af stort set hvad som helst.

> Det er der da ikke, vel? I hvert fald er vi alle helt tydeligt blevet
> mere nørdede. Jeg er også helt stolt af at kunne sige, at der skam
> ligger en Unix nedenunder.

Start -> Kør -> Command
(Under NT,2000 osv er "cmd" bedre end "command"). Masser af
dosprompt.

Kunne du ikke skrive en klumme om Prinsessen på Unix'en? Eventuelt
hvor prinsessen gifter sig med en læge og får det halve hospital?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn