Fastlinie - ADSL
Fra : RENÉ JØRGENSEN

Dato : 10-01-01 23:36

Hej !

Jeg vil til at have ADSL eller lignenede, med en fastlinie til internettet
og en fast månedlig pris.

Hvor er det billigst ?

Jeg har i forvejen ISDN, og det ønsker jeg at beholde da jeg bruger de to
telefonnumre. Skal der trækkes nye kabler ind i lejligheden ?

Hilsen

René

Fra : Mark Beaumont

Dato : 11-01-01 00:38

"RENÉ JØRGENSEN" <renerj@get2net.dk> skrev
> Jeg vil til at have ADSL eller lignenede, med en fastlinie
>til internettet og en fast månedlig pris.
> Hvor er det billigst ?

Prøv at se på
http://sql.mint.dk/artikler/xdsl-oversigt.phtml

Eller prøv i dk.edb.internet.udbydere.xdsl

Vh Mark

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-01-01 02:03

Wed, 10 Jan 2001 23:36:13 +0100, skrev "RENÉ JØRGENSEN"
<renerj@get2net.dk>:

>Jeg vil til at have ADSL eller lignenede, med en fastlinie til internettet
>og en fast månedlig pris.
>
>Hvor er det billigst ?

Der er i praksis kun tre muligheder, TeleDanmark Internet, Cybercity
og Worldonline.

Priserne er stort set ens.
Det første, jeg ville gøre var, at undersøge, hvilke(n) jeg kan få,
for det skulle være meget mærkeligt om du kan få alle tre, der hvor du
bor.

Ellers kig på http://www.mint.dk

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk
med hjælp og tips til din hjemmeside -

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 11-01-01 17:32

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> wrote in message
> Det første, jeg ville gøre var, at undersøge, hvilke(n) jeg kan få,
> for det skulle være meget mærkeligt om du kan få alle tre, der hvor du
> bor.

I byområder kan næsten alle vel få fra alle tre udbydere?

--
Anders Ebbesen
Tyler Durden: "Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 11-01-01 18:53

Thu, 11 Jan 2001 16:32:18 GMT, skrev "Anders Ebbesen"
<anders@entry.dk>:

>I byområder kan næsten alle vel få fra alle tre udbydere?

Sikkert nogen steder og de bliver vel flere og flere, men derfor ville
jeg da alligevel undersøge det først.

Det kan jo gøres på et øjeblik på de forskellige hjemmesider, så har
man da en ide om det kan lade sig gøre.

med venlig hilsen
Knud

Fra : N/A

Dato : 11-01-01 20:29

Fra : Rune Klausen

Dato : 11-01-01 20:29

"RENÉ JØRGENSEN" <renerj@get2net.dk> wrote in message

> Jeg kan få alle tre udbydere.
>
> Skal der trækkes ny kabel ind for at få Adsl ?

Det skal du slet ikke tænke over men, ja, de trækker nok en ledning hen til
din computer, hvis du vil have det.
og for at få CC/WOL så trækker de et nyt copper par fra boxen til hvor du
vil...

-Rune

Fra : N/A

Dato : 11-01-01 23:33

Fra : Leviathania

Dato : 11-01-01 23:33

"RENÉ JØRGENSEN" <renerj@get2net.dk> skrev
> Jeg vil til at have ADSL eller lignenede, med en fastlinie
>til internettet og en fast månedlig pris.
> Hvor er det billigst ?

Svaret gælder hele tråden.

Det er absolut ikke alle i de stor byer der kan få hos alle udbyderne. Hvor
centralerne tillader det kan alle dog få ho TeleDanmark.

Ventetiden er iøjeblikket længst ho TD (ca. 2-3 mdr) mens den hos de øvrige
kun sjældent er under 1 måned.

Ved installation (af TD-produktet) kommer en teknikker og sætter et såkaldt
skillefilter op. Rent fysisk er det to bokse på størrelse med et par
halv-tykke bøger. Disse sætter han ved din PC. Han må/vil ikke bore el.
lign. hvis dette er nødvendigt for installationen. Det må du selv klare.

Alle spørgsmål vedr. emnet er blevet besvaret 6-800 gange i
dk.edb.internet.udbydere.adsl, men de/vi gør det sikkert gerne igen hvis der
er tvivlsspørgsmål.

--

Leviathania