Andet multimedie
bentjuul 3670
Hjælp med billede......
Fra : Trace

Dato : 08-10-02 18:51

Hej NG,

Jeg har postet et billede i dk.binaer under emnet "hjælp med billede".
Er der en der kan hjælpe mig med at fjerne den tekst der står i venstre
hjørne uden at det går ud over baggrunden?

PFT.

Fra : Kurt Lund

Dato : 08-10-02 20:37

Trace skrev:

> Er der en der kan hjælpe mig med at fjerne den tekst der står i
> venstre hjørne uden at det går ud over baggrunden?

Jeg synes du skulle lave din egen grafik eller købe rettigheden til den.
Som der står:
Paid templates will have "Designed by: http://templates.songlam.com"
removed

--
Kurt Lund

Fra : Trace

Dato : 08-10-02 20:45

Det er fordi jeg har tænkt mig at lave noget lignende. Så ville jeg vide om
det er en del af billedet, et layer eller lign.......
Men, tak for hjælpen.......

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-10-02 22:45

Tue, 8 Oct 2002 21:44:43 +0200, skrev "Trace"
<beentraced@hotmail.com>:

>Det er fordi jeg har tænkt mig at lave noget lignende. Så ville jeg vide om
>det er en del af billedet, et layer eller lign.......

Når det er gemt som *.jpg. så er det en del af billedet.
Det er kun som f.eks. *.psd man kan gemme i lag.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Thomas

Dato : 09-10-02 07:46

> Tue, 8 Oct 2002 21:44:43 +0200, skrev "Trace"
> <beentraced@hotmail.com>:
> Når det er gemt som *.jpg. så er det en del af billedet.
> Det er kun som f.eks. *.psd man kan gemme i lag.

Der er efterhånden flere formater der også kan indeholde lag, tif f.eks.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - ny version!
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside?

Fra : emj

Dato : 09-10-02 09:09

On Wed, 9 Oct 2002 08:45:37 +0200, "Thomas" <flash4@it.dk> wrote:

>Der er efterhånden flere formater der også kan indeholde lag, tif f.eks.

Nå, det er da vist en nyhed, der vil noget
Hilsen emj
--
http://www.enterpol.dk/foto/epgalleri/epfoto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/

Fra : Thomas

Dato : 09-10-02 10:44

"emj" <emj@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Nå, det er da vist en nyhed, der vil noget

Glad for jeg kan berige din dag ...

Fra : emj

Dato : 09-10-02 14:25

On Wed, 9 Oct 2002 11:43:51 +0200, "Thomas" <flash4@it.dk> wrote:

>Glad for jeg kan berige din dag ...

Det kan man ikke sige, at du gjorde. Du løber jo med fejlagtig og løs
snak
Tiff fås desværre ikke i lag.
Hilsen emj

Fra : Digit

Dato : 09-10-02 14:31

»emj« lavede et kragehop, og skrev:

| Det kan man ikke sige, at du gjorde. Du løber jo med fejlagtig og løs
| snak
| Tiff fås desværre ikke i lag.

Du skulle nu tage og lytte til hvad Thomas siger (hint hint). ..TIF
understøtter lag og har gjort det i lang tid.

--
/Digit
Har du set Lukas Moodysson's nyeste film »LILJA 4-EVER«?

»Verily, I have often laughed at the weaklings who
thought themselves good because they had no claws.«
F.W.N Thus spoke Zarathustra/Also sprach Zarathustra

Fra : Thomas

Dato : 10-10-02 10:17

> On Wed, 9 Oct 2002 11:43:51 +0200, "Thomas" <flash4@it.dk> wrote:
> Det kan man ikke sige, at du gjorde. Du løber jo med fejlagtig og løs
> snak
> Tiff fås desværre ikke i lag.

Jeg tror du har fået svar nok på tiltale af den øvrige gruppe, så det vil
jeg undlade at kommentere yderligere ...

Fra : emj

Dato : 10-10-02 10:59

On Thu, 10 Oct 2002 11:16:54 +0200, "Thomas" <flash4@it.dk> wrote:

>Jeg tror du har fået svar nok på tiltale af den øvrige gruppe, så det vil
>jeg undlade at kommentere yderligere ...

Ja tak. Min viden har åbentbart ligget og rustet for længe
Hilsen emj

Fra : Madsen

Dato : 09-10-02 15:20

Digit skrev:

> Du skulle nu tage og lytte til hvad Thomas siger (hint hint). ..TIF
> understøtter lag og har gjort det i lang tid.

Man kan vel rettere sige at Adobe har lavet sin egen variant af TIFF
som understøtter lag, men det er ikke ens betydende med at TIFF-filen
vil indeholde lag når den åbnes i et andet program end Photoshop f.eks.
Andre programmer vil klappe lagene sammen eller vil måske slet ikke
kunne åbne TIFF-filen. Det er lidt afhængig af hvilket program filen
åbnes i.

Madsen.

Fra : Digit

Dato : 09-10-02 16:14

»Madsen« lavede et kragehop, og skrev:

| Man kan vel rettere sige at Adobe har lavet sin egen variant af TIFF
| som understøtter lag, men det er ikke ens betydende med at TIFF-filen
| vil indeholde lag når den åbnes i et andet program end Photoshop

Næh, ligesom det heller ikke er sikkert lige netop det DTP/IMAGING program
du sidder man understøtter alle de andre 400 forskellige registrerede tiff
extensions.
Det er lidt ligesom med Internet Explorer; langt størstedelen af dagens
internet brugere holder med M$ og deres Browser. På sammen måde tillader jeg
mig at generalisere og påstå langt størstedelen af denne verdens DTP-smede
sidder (bl.a.) med Photoshop > EMJ tager fejl qued erat demonstrandum.

Aldus som sammen med (eftersigende) MS "opfandt" TIFF formatet er fusioneret
med Adobe, så hvordan du end vender og drejer det understøtter tiff minimum
layers. At konkurrenternes software ikke kan følge med er der ikke
ensbetydende med at Adobe videreudvikler på noget "ukurrant".

Fra : Madsen

Dato : 09-10-02 16:25

Digit skrev:

> [...]
> understøtter tiff minimum layers. At konkurrenternes software ikke
> kan følge med er der ikke ensbetydende med at Adobe videreudvikler

Det synes jeg heller ikke at jeg har påstået. Jeg nævner blot at
det langt fra er sikkert at alle programmer understøtter lag i en
TIFF-fil. Grunden til at emj sikkert ikke har opdaget at man kan
gemme lag i TIFF, er at det er Paint Shop Pro der forsøges med,
kunne jeg forestille mig. Min egen personlige teori er at Paint
Shop Pro ikke kan gemme lag i en TIFF-fil, men det er muligt at
jeg tager fejl. Jeg kender ikke programmet.

Madsen.

Fra : Digit

Dato : 09-10-02 16:38

> [...]
| TIFF-fil. Grunden til at emj sikkert ikke har opdaget at man kan
| gemme lag i TIFF, er at det er Paint Shop Pro der forsøges med,

Det er uden tvivl kun Adobe pakken som understøtter lag funktionen (altså at
gemme 'med lag')... men Adobes programmører lærte InDesign at åbne QXP
filer, så jeg har svært ved at se hvorfor vi skal finde os i at det er kun
er Adobe der implementerer disse neat features.
Om PSP kan gemme med lag aner jeg ikke en dyt om, men det ændrer sådan set
ikke på at EMJ vel sagtens kunne have regnet ud at der sikkert var sket et
og andet med TIFF formatet siden "sidst" :)

Fra : Madsen

Dato : 09-10-02 16:46

Digit skrev:

> [...]
> InDesign at åbne QXP filer, så jeg har svært ved at se hvorfor vi
> skal finde os i at det er kun er Adobe der implementerer disse

Det kan vi hurtigt blive enige om.

Madsen.